Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Zawieszenie gwintowane

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 19 lut 2014, 18:13

skoti, te springi z alledrogo chyba średnio wypalą oglądałem je na aukcji i o ile zdjęcia są prawdziwe to mają gruby drut więc na pewno trzeba przyłożyć większą siłę aby je mocniej ugiąć, auto na nich nie siądzie jakoś super moim zdaniem będzie porównywalnie do tego co masz teraz, ale oczywiście mogę się mylić
na pewno będzie jeszcze twardziej :mrgreen:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 lut 2014, 18:29

Są niższe od moich o 2-3 cm i jeszcze kontra wypad i będzie to o co mi chodzi

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 19 lut 2014, 20:22

Ja żeby dopasować na tył węższą sprężynę z mk3, dorobiłem pierścienie redukcyjne i ładnie siadło. Jak coś mam je i sprężyny+helpery na zbyciu bo dorwałem oryginalny gwint.
Obrazek

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 lut 2014, 20:26

Jakie wymiary ma sprężyna?

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 19 lut 2014, 20:31

wysokość- 20.5cm, średnica wewn./zewn.- 6.3/8.5

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 lut 2014, 20:36

Czyli kaszanka bo moje maja 21 cm a te z alledrogo są 17-18cm

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 19 lut 2014, 21:12

A kolega ostatnio kupił do BMW robione na zamówienie sprężyny, odpowiednio utwardzone i krótkie. Jak chcesz mogę poprosić go o namiary.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 lut 2014, 23:44

juba pisze:A kolega ostatnio kupił do BMW robione na zamówienie sprężyny, odpowiednio utwardzone i krótkie. Jak chcesz mogę poprosić go o namiary.
Ciekawe jaka cena ;-)

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 19 lut 2014, 23:48

Jutro postaram się dowiedzieć.

Stachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 lis 2012, 13:41
Imię: Radek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Stachuu » 09 mar 2014, 20:45

hmm.... z tego co zauważyłem z tyłu to amor ma tendencję do delikatnego "zginania się" w przednim kierunku jako że tylna belka posiada oś obrotu dość oddaloną od mocowania amortyzatora.... i teraz pytanie cz patent od pana juby się sprawdzi? i cz sam amortyzator nie oprze się o tuleje redukcjną? i ile luzu powinien mieć po obwodzie tuleja i średnica amortyzatora :P

i jeszcze pytanko... jakich używacie odboi? zarówno przy skracanej kolumnie jak i przy seryjnej długości?

pozdrawiam Radosław

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 10 mar 2014, 18:53

amortyzator nie może się oprzeć o tuleje redukcyjną pracuje przecież tylko góra-dół, tłoczysko jest ciasno spasowane wewnątrz obudowy musiała by być na prawdę spora siła żeby zgięła tłoczysko. Patent na pewno działa jak należy, odboje ? Skrócone seryjne lub sportowe do gwintów lub dorabiane na zamówienie niziutkie z poliuretanu w Olkuszu podobno podejmują się takich rzeczy.

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 10 mar 2014, 19:06

Stachuu pisze:hmm.... z tego co zauważyłem z tyłu to amor ma tendencję do delikatnego "zginania się" w przednim kierunku jako że tylna belka posiada oś obrotu dość oddaloną od mocowania amortyzatora.... i teraz pytanie cz patent od pana juby się sprawdzi? i cz sam amortyzator nie oprze się o tuleje redukcjną? i ile luzu powinien mieć po obwodzie tuleja i średnica amortyzatora :P

i jeszcze pytanko... jakich używacie odboi? zarówno przy skracanej kolumnie jak i przy seryjnej długości?

pozdrawiam Radosław
I o tym pomyślałem dlatego amortyzator ma luz, sprężyna trzyma się na cienkim kołnierzu, takim jak w tulejkach łączących sprężyny z helperami. Amortyzator ruszając się delikatnie na gumie u góry, ma luźną przestrzeń przy tulei.

Stachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 lis 2012, 13:41
Imię: Radek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Stachuu » 11 mar 2014, 22:40

juba, właśnie chodziło mi czy jest faktycznie luz :) jak tak to ok :) patent dobry :)

Rybson91, Bo właśnie zastanawiam się nad poliouretenami, jutro na próbę zakładam gwint na auto na skróconych serjnych odbojach, ale po wcześniejszym aucie wiem że mogą długo nie wytrzymać, a nie chce żeby dobiło metal metal :/
masz namiar na firmę z olkusza?

[ Dodano: 2014-03-12, 17:27 ]
U mnie tak wyszło:

Obrazek

1. przód po założeniu leżał na odbojach, więc założyłem helpery żeby go trochę dać na górę, po jeździe próbnej zawiecha się ułożyła i trzeba jednak helper wyrzucić. Docelowo jednak będe musiał zmodyfikować mcperson na krótszy, pomiar od ziemi do szczytu nadkola 610mm (pomiar przed jazdą próbną)
2. tył orginał kw, jest na 3/4. Wysokość ziemi do szczytu nadkola 610 mm (pomiar przed jazdą próbną)

Opony 195/60/15

Ogólnie jak dla mnie to sporo za wysoko jeszcze :/ chociaż zobaczymy jak wróci 17" z lakiernika i wtedy zobacze co i jak

pozdrawiam

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 02 kwie 2014, 19:28

Witam a ja mam pytanie o Cabrio...czy tył gwintu MTS od Passata B3 da rade założyć na tył do Cabrio...??? czy trzeba to jakoś przerabiać...???

Stachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 lis 2012, 13:41
Imię: Radek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Stachuu » 09 maja 2014, 19:25

Potrzebuje jednej informacji... :P jakiej długości jest przedni wkład kw do zawieszenia gwintowanego, albo o ile jest krótsza kolumna względem seryjnej :P

pozdrawiam z góry dziękuje za pomoc :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl