Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8] Hektolitry paliwa.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lis 2007, 15:26

gataa, Te literki to kod silnika, który jest bardzo ważny. Np. silników o poj. 1.8l było kilka rodzajów. M.in. PM, JN, RU, JV, NE, DZ, które dość znacznie różnią się zasilaniem w paliwo, więc żeby coś doradzać trzeba najpierw wiedzieć z czym mamy do czynienia. Proponuję odwiedzenie strony Centrum: viewforum.php?f=14 i uważną lekturę tego co jest tam zamieszczone. Dowiesz się wielu konkretnych rzeczy na temat swojego autka.
gataa pisze:A jak powiecie co oznaczają literki to powiem jaki jest silnik.
Zaraz, zaraz czegoś tu nie rozumiem, to Koleżanka prosi o pomoc czy my? :-P . Jeśli Koleżanka sama nie chce sobie pomóc to dlaczego my mamy się wysilać? Bez urazy :-( .
gataa pisze:instalacja zakładana 2lata temu
to nam nic nie mówi :-(
gataa pisze:u gazownika byłam 2 tygodnie temu- wyregulował gaz
to też o niczym nie świadczy. Są gazownicy i partacze (tych drugich chyba więcej :-( ), którzy nie wiedzą co robią.
gataa pisze:Jak dobrze wiesz to trudno ze wskaźnika odczytać ile paliwa ubyło :lol: : . Ewentualnie mogę wsadzić metrówkę w bak:-)
Zupełnie niepotrzebna ironia :-( . M.in. po to należy zrobić analizę spalin, żeby się dowiedzieć czy rzeczywiście tyle łyka paliwa i co może być tego przyczyną. My naprawdę chcemy i staramy się pomóc, a Koleżanka tak brzydko nas traktuje i na dodatek nie czytała regulaminu (wielokrotne wykrzykniki i znaki zapytania).
Warto czasem też zajrzeć do swojej skrzynki PW :-) .

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 29 lis 2007, 18:03

Witam.
Czy Wy Kobietki naprawdę jesteście inne?
Przecież Danek dokladnie wytłumaczył poco,naco te literki a Ty swoje.
Ja jak wielu innych też nie noszę silnika do pracy ,ale siadając za kierownicą autka ,albo samolotu chcę wiedziec jakie to "ustrojstwo"i jak to się je.
Jeśli mnie to nie interesuje to siadam do taksówki albo kupuje nowy samochód i z wszystkimi problemami pędzę do servisu.
Koleżanko tak to się tu przyjęło że chcemy pomóc ale musimy wiedzieć "co boli"
A tak nawiasem, 5 litrów paliwa,szczególnie zimą to leje się do zapalniczki.
Pozdrawiam, Jasiu

gataa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 lis 2007, 11:17

Post autor: gataa » 29 lis 2007, 18:17

Więc moi drodzy koledzy. Naprawdę doceniam to, że chcecie pomuc.
To, że poprosiłam o wytłumaczenie co oznaczają te literki to nie była łaska tylko chodziło mi o to, że może jak byście wytłumaczyli co oznaczają to ja bez zagladania na silnik mogłabym wskazać jaki to typ. Wic chyba nie ma się czym bulwersować?

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 29 lis 2007, 18:48

Czekamy jednak na kod silnika,przecież to może być silnik o zasilaniu gaznikowym i wtedy nasze porady bedą inne.Pomożecie?Pomożemy!
Jasiu.

[ Dodano: 2007-11-29, 18:49 ]
A może chociaż rok produkcji?

gataa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 lis 2007, 11:17

Post autor: gataa » 29 lis 2007, 18:52

Koledzy drodzy czy silnik 75KM to RU?

[ Dodano: 2007-11-29, 19:01 ]
oznaczenie: RU; pojemność 1781cm3; typ i rodzaj silnika R4, gaźnik Keihin;
Chyba reszty nie muszę już pisać.

[ Dodano: 2007-11-29, 19:01 ]
Czy to wystarczające dane?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 29 lis 2007, 19:26

gaźnik... jak tam jest ssanie w tym silniku? automatyczne chyba... mogło się zaciąć i jedzie non stop na ssaniu

do gaźnika musi popatrzeć spec, rozkręcić wyczyścić i ustawić na nowo, sprawdzić czy to automatyczne ssanie działa, czy wszystkie dysze są na miejscu i czy cośtam czasem nie odpadło...

jesli nie masz doświadczenia z regulacją gaźnika to raczej nie jest to robota dla Ciebie "w warunkach domowych" oczywiście przy ustawianiu gaźnika dobrze jest mieć analizator spalin ale nie jest on konieczny, całe diagnozowanie Vagiem odpada

gataa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 lis 2007, 11:17

Post autor: gataa » 29 lis 2007, 19:30

Jasiu pisze:Czy Wy Kobietki naprawdę jesteście inne?
Przecież Danek dokladnie wytłumaczył poco,naco te literki a Ty swoje.
Ja jak wielu innych też nie noszę silnika do pracy ,ale siadając za kierownicą autka ,albo samolotu chcę wiedziec jakie to "ustrojstwo"i jak to się je.
Jeśli mnie to nie interesuje to siadam do taksówki albo kupuje nowy samochód i z wszystkimi problemami pędzę do servisu.
Jasiu pisze:Czekamy jednak na kod silnika,przecież to może być silnik o zasilaniu gaznikowym i wtedy nasze porady bedą inne.Pomożecie?Pomożemy!
Jasiu.

Jasiu my kobitki naprawdę nie jesteśmy inne. Wiem czym jeżdzę i bardzo mnie to interesuje. Dlatego gdyby mnie ktoś zapytał czy jest w nim gaźnik czy wtrysk i ile ma Km to bym szybko odpowiedziała bez patrzenia na kod silnika, a wy byście wiedzieli przecież jaki jest kod. Także nie trzeba patrzeć na kobitki jak na ciemne masy.

[ Dodano: 2007-11-29, 19:31 ]
nie nie jest automatyczne. Ręczne.

[ Dodano: 2007-11-29, 19:34 ]
Gdyby to było ssanie to zapewne gazu też by brał od pioruna a pali po mieście ciut ponad 8l, na tracie 7,5 może mniej troszeczkę.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 29 lis 2007, 19:36

Uff Nareszcie!
Tak sie domyślałem, to silnik z zasilaniem gażnikowym Gażnik Keihin II
produkowany od roku 1986 do 1991 moc 75KW
Cóż poradzić?
Przyczyn nadmiernego zużycia paliwa może być multum, od niesprawnego ssania po uszkodzony pływak, albo nieszczelny zaworek iglicowy.
Myślę jednak iż należałoby poprostu zdemontować cały gażnik dokładnie go wymyć przedmuchać powietrzem dokladnie sprawdzić stan siłowników i wyregulować skład mieszanki.
Wiem wiem ,kto? Dobry mechanik któremu nie są obce gazniki.
I to by było na tyle.

[ Dodano: 2007-11-29, 19:41 ]
gataa, sorry jeśli obrazilem nie oto chodzilo,przecież Wy naprawdę nie musicie się znać na autkach.
Jasiu

gataa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 lis 2007, 11:17

Post autor: gataa » 29 lis 2007, 19:53

:lol: Nie nie uraziłeś mnie. Mechanikiem to ja nie jestem ale mniej więcej wiem z czego składa się samochód i do czego służą niektóre urządzenia w nim umieszczone. Lubię wiedzieć czym jeżdzę i w jaki sposób działa to czym jeżdzę więc ciut więcej wiary w kobitki, czasami mogą zaskoczyć. A fakt, że nie trzeba znać oznaczenia silnika żeby powiedzieć jaki jest jego rodzaj- oczywiście można te dwa fakty powiązać. :lol: to się nazywa logiczne myślenie- to czego kobietom napewno nie brakuje.

[ Dodano: 2007-11-29, 20:06 ]
Jeszcze pytanie jedno czy w układzie z gaźnikiem instalacja LPG omija go? tzn. przy rozruchu?

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 29 lis 2007, 20:34

Nie nie omija, można zapalac na gazie ale powinnaś na benzynie to wiadomo.
Tak w teori ale w praktyce jest tak iż do czasu kiedy zapala na gazie to zapalamy na gazie.
Jasiu

gataa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 lis 2007, 11:17

Post autor: gataa » 29 lis 2007, 20:53

:-/ trochę zakręciłeś ale ok. Chyba lepiej sprawdzić by było tą sonde?
Chyba taniej niż to jakby mechanik bawił się z gaźnikiem.
Zimą raczej na benzynie odpalam, ewentualnie robię gorący prysznic dla parownika.
Tak na mój laicki rozum kobiecy to gdyby gaznik nawalał to by gazu też dużo szło czy nie koniecznie?
:mrgreen: męczę troche ale muszę wiedzieć z czym jechaC do warsztatu, żeby mi pół samochodu nie rozebrali

[ Dodano: 2007-11-29, 20:55 ]
Ostatnio na forum się dowiedziałam, że w nowszych modelach audi reflektor trzeba wymienić razem z błotnikiem bo inaczej się nie da.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 29 lis 2007, 21:06

sondy lambda nie bedziesz miala ;-) tez mam gaźnik i ostatnio tez mi zalewał sie, od tak go cos naszlo przedmuchałem przeczyscilem i gra wszystko. a wogule jezdze na samej benzynce

gataa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 29 lis 2007, 11:17

Post autor: gataa » 29 lis 2007, 21:13

No tak ale wiesz może być różnica skoro jeździsz tylko na bnzynie. Ja jeżdz na gazie , myśle, że to robi różnicę. Tak mi się przynajmniej wydaje. Zobaczymy chyba ile kosztuje sprawdzenie sondy a ile gaźnik. Chyba silnik odzwyczaja się od benzyny jeżeli się na niej nie jeździ i niektóre części mogą niepracować albo mają za małe smarowanie, żeby dobrze pracować. Chyba:-)

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 29 lis 2007, 21:15

Nic nie piszę o sondzie dlatego iż były silniki RU bez sondy.
To napewno jest wina gażnika,poprostu zapomniał o smaku benzyny.
Dysze powietrza zanieczyszczone a w silownikach sparciałe przepony.
Jeśli bylaby to wina układu dolotowego powietrza np.zanieczyszczony filtr to zużycie LPG też byłoby większe.

Awatar użytkownika
fazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2007, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: fazi » 29 lis 2007, 21:16

Szanowna koleżanko
Jakie objawy towarzyszą pracy na benzynie tzn. czy auto równo pracuje na wolnych obrotach , nie szarpie , czuć zapach paliwa itp......
Jeżeli wszystko jest ok to znaczy te objawy nie występują trzeba sprawdzić dokładnie gaźnik
Powodów jest wiele zaczynając od góry:
1. nieszczelny /niesprawny/ zawór iglicowy
2. nieszczelny /uszkodzony/ pływak
3. ssanie nie wyłącza się całkowicie
4. Nieszczelny układ przelewowy paliwa - powrotny do zbiornika
Przede wszystkim trzeba porządnie czytaj fachowo przeczyścić gaźnik
Specjalistów od Keheina II jest niewielu kieruj się tym lub jedź do znajomego / zaprzyjaźnionego / mechanika
powodzenia <ok> <ok> <ok> <mikolaj> <mikolaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl