Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Skrzynia EEN

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

[B4 1.9 1Z] Skrzynia EEN

Post autor: klife » 25 lut 2014, 23:36

Po przewerowaniu licznych watkowo zmianie skrzyni w zetorze do wyboru byly DHL, DHF i EEN. Wybralem EEN wczoraj wieczorem ja zapakowalem, skrzynia z passata, wszytko podchodzi, trzeba tylko pare podkladek przy jednej lapie. Poloski pasuja itd. Okazalo sie ze nie wchodzi 4 bieg, jedzie po zebach niezaleznie od ustawienia lewarka itd. Dzis kupilem kolejna skrzynie EEN z audi a6. Analogicznie wszytko pasujei okazalo sie ze znow nie dziala 4 bieg. Nie wchodzi do konca, nie spina kol tylko smiga po zebach. Skrzynia na aucie biegi wrzucane po podnosniku recznie samym bolcem wiec nie ma mozliwosci zeby wszedl dalej i objaw ten sam, pozostale biegi dzialaja.

Niech ktos na spokojnie to rozkmini. Na logike lapy nie maja wplywu na prace skrzyni, polosie tez nie, walek wchodzacy do silnika tez, skoro pozostale biegi smigaja. Probowalem przekladac czujnik od wstecznego bo myslalem ze haczy, czy prowadnice9bialy plastik z boku-inne wytloczenia) bez efektow. Nie chce wierzyc ze w obu skrzyniach jest taki sam objaw bo w googlach nic nie ma na temat tego zeby to byla czesta awaria. Ma ktos pomysl?

Pomierzylem wymiary i kolnierz itp sa takie same, walek, jedynie bolec od zmiany biegow jest krotszy o 4,5mm ale skoro wrzucamgo recznie tez nie ma to znaczenia!

HELP!!

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 25 lut 2014, 23:41

A 5tka wchodzi normalnie?

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 25 lut 2014, 23:51

Kazdy bieg poza czwartym

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 lut 2014, 00:34

A ja myślę że to zwykły zbieg okoliczności i w obu przypadkach synchronizator się rozleciał. Ja użytkuje skrzynie een i żadnego kłopotu nie miałem z jej zamontowaniem.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 27 lut 2014, 08:44

Trzecia kupiona skrzynia EEN wreszcie dziala! temat do zamkniecia, ot tamte mialy takie same awarie:/

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 31 mar 2014, 08:13

hej, pozwole sobie odkopac temat,

klife, kamsta, mozecie podac jakie predksci na obrotach macie? tez sie chyba zdecyduje na een... teraz znalesc musze takowa... :/

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 31 mar 2014, 12:58

Do brata audi taka montowałem w lutym to jest różnica niż na org 140 masz 2800 obr. na 100 masz 2 tyś.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 31 mar 2014, 23:05

Dave to wygląda tak
2000 obr 95
3000 obr 140
3400 obr 160
3500 z hakiem 175
I na tym koniec mocy w moim wozie by się dalej kulnąć:-(
A swoją droga czy ktoś montował skrzynie DUK w zetorku? Skrzynia ta była montowana do 115 konnych wersji tdi.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 01 kwie 2014, 11:40

a sa takie male odczucie ze auto ta skrzynia troche zamulila ?!

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 kwie 2014, 13:07

Brat ma chipa i afn nie czuć osłabienia auta w niedziele 200 lecial na autostradzie :-D

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 01 kwie 2014, 18:49

Z witaminą to i 200 poleci. Sądzę że obroty przy tej prędkości to jakieś 3900 obr. Dave taka przypadłość zetorkow bez wspomagaczy. Ale kolego dave z tego co pamiętam to ty celujesz w moc powyżej 150 koników. Jest jeszcze skrzynka FEC z 130 konnej wersji tdi. Może to by było bardziej odpowiedni wybór dla ciebie? Tylko jak to pasuje do naszych silniczków. Ale wydaje mi się że nie powinno być problemu z jej montażem.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 03 kwie 2014, 13:22

decyzja juz zapadla, een juz kupiona, 2 tyg gwarancji, dzis ogien po poludniu i na nocke, dam znac co i jak

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 03 kwie 2014, 17:04

Dave dobra rada to se odkręc drażki kierownicze przy mailownicy. Bo potem będzie kłopot wyjąć skrzynie.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

skrzynia EEN

Post autor: cinek29 » 03 kwie 2014, 19:09

Witam na witamince poleci ok 210 :-) ja mam u siebie EEN,16-bit od kostrza z wirusem, IC -wieksze wstawione, pompa 11mm od Muniora, wtryski 216, kolektor ssący od silnika BLS, turbina zmieniona na T2. Pierwsza skrzynie biegów jak wymieniałem zajęło mi to cały dzień :-( Druga jak zmieniałem na EEN to wolałem rozebrać cały przód i wyciągnąć z silnikiem mniej czasu mi to zajęło.Skrzynia pasowała jak ori. ale musiałem po prawej stronie zeszlifować(3-4mm) jeden otwór od mocowania łapy,żeby dobrze przylegała i nie odstawała za mocno na bok, tak samo po lewej stronie też jeden otwór zeszlifowałem (2mm) żeby łapa przylegała do skrzyni bez podkładania podkładek i tym samym nie odsunęła się od skrzyni biegów . Może jakbym miał podnośnik diagnostyczny to bym to znacznie szybciej wymienił(odkręcając sama skrzynię) W audi b4 trzeba się mocno nagimnastykować zawieszenie-sanki tył opuszczać, wydech, drążki od maglownicy odkręcać jak kolega wyżej napisał, przednią łapę silnika odkręcać(bo silnik trzeba pochylić do tyłu-żeby łatwiej wyjąć i wsadzić nową skrzynię) przydałoby się tez jak kolega celuje w wyższą moc 150ps sprzęgło wymienić. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy :-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 03 kwie 2014, 19:35

Kolego cinek29 wcale nie jest aż tak źle z wymianą skrzyni. Ja za drugim razem jak zmieniałem to zajęło mi to 7 godzin. I wystarczy odkręcić drażki przy maglo poduszki skrzyni, wybierak biegów i skrzynię od silnika. Po tych operacjach skrzynia schodzi. A dave pewnie masz jeszcze system procto-ten jego też musisz rozpiąć zanim podejmiesz skrzynię. Życzę owocnej pracy i satysfakcji z nowej skrzyni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl