[B4 1.9 1Z] Skrzynia EEN
[B4 1.9 1Z] Skrzynia EEN
Po przewerowaniu licznych watkowo zmianie skrzyni w zetorze do wyboru byly DHL, DHF i EEN. Wybralem EEN wczoraj wieczorem ja zapakowalem, skrzynia z passata, wszytko podchodzi, trzeba tylko pare podkladek przy jednej lapie. Poloski pasuja itd. Okazalo sie ze nie wchodzi 4 bieg, jedzie po zebach niezaleznie od ustawienia lewarka itd. Dzis kupilem kolejna skrzynie EEN z audi a6. Analogicznie wszytko pasujei okazalo sie ze znow nie dziala 4 bieg. Nie wchodzi do konca, nie spina kol tylko smiga po zebach. Skrzynia na aucie biegi wrzucane po podnosniku recznie samym bolcem wiec nie ma mozliwosci zeby wszedl dalej i objaw ten sam, pozostale biegi dzialaja.
Niech ktos na spokojnie to rozkmini. Na logike lapy nie maja wplywu na prace skrzyni, polosie tez nie, walek wchodzacy do silnika tez, skoro pozostale biegi smigaja. Probowalem przekladac czujnik od wstecznego bo myslalem ze haczy, czy prowadnice9bialy plastik z boku-inne wytloczenia) bez efektow. Nie chce wierzyc ze w obu skrzyniach jest taki sam objaw bo w googlach nic nie ma na temat tego zeby to byla czesta awaria. Ma ktos pomysl?
Pomierzylem wymiary i kolnierz itp sa takie same, walek, jedynie bolec od zmiany biegow jest krotszy o 4,5mm ale skoro wrzucamgo recznie tez nie ma to znaczenia!
HELP!!
Niech ktos na spokojnie to rozkmini. Na logike lapy nie maja wplywu na prace skrzyni, polosie tez nie, walek wchodzacy do silnika tez, skoro pozostale biegi smigaja. Probowalem przekladac czujnik od wstecznego bo myslalem ze haczy, czy prowadnice9bialy plastik z boku-inne wytloczenia) bez efektow. Nie chce wierzyc ze w obu skrzyniach jest taki sam objaw bo w googlach nic nie ma na temat tego zeby to byla czesta awaria. Ma ktos pomysl?
Pomierzylem wymiary i kolnierz itp sa takie same, walek, jedynie bolec od zmiany biegow jest krotszy o 4,5mm ale skoro wrzucamgo recznie tez nie ma to znaczenia!
HELP!!
Z witaminą to i 200 poleci. Sądzę że obroty przy tej prędkości to jakieś 3900 obr. Dave taka przypadłość zetorkow bez wspomagaczy. Ale kolego dave z tego co pamiętam to ty celujesz w moc powyżej 150 koników. Jest jeszcze skrzynka FEC z 130 konnej wersji tdi. Może to by było bardziej odpowiedni wybór dla ciebie? Tylko jak to pasuje do naszych silniczków. Ale wydaje mi się że nie powinno być problemu z jej montażem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
skrzynia EEN
Witam na witamince poleci ok 210 ja mam u siebie EEN,16-bit od kostrza z wirusem, IC -wieksze wstawione, pompa 11mm od Muniora, wtryski 216, kolektor ssący od silnika BLS, turbina zmieniona na T2. Pierwsza skrzynie biegów jak wymieniałem zajęło mi to cały dzień Druga jak zmieniałem na EEN to wolałem rozebrać cały przód i wyciągnąć z silnikiem mniej czasu mi to zajęło.Skrzynia pasowała jak ori. ale musiałem po prawej stronie zeszlifować(3-4mm) jeden otwór od mocowania łapy,żeby dobrze przylegała i nie odstawała za mocno na bok, tak samo po lewej stronie też jeden otwór zeszlifowałem (2mm) żeby łapa przylegała do skrzyni bez podkładania podkładek i tym samym nie odsunęła się od skrzyni biegów . Może jakbym miał podnośnik diagnostyczny to bym to znacznie szybciej wymienił(odkręcając sama skrzynię) W audi b4 trzeba się mocno nagimnastykować zawieszenie-sanki tył opuszczać, wydech, drążki od maglownicy odkręcać jak kolega wyżej napisał, przednią łapę silnika odkręcać(bo silnik trzeba pochylić do tyłu-żeby łatwiej wyjąć i wsadzić nową skrzynię) przydałoby się tez jak kolega celuje w wyższą moc 150ps sprzęgło wymienić. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy
Kolego cinek29 wcale nie jest aż tak źle z wymianą skrzyni. Ja za drugim razem jak zmieniałem to zajęło mi to 7 godzin. I wystarczy odkręcić drażki przy maglo poduszki skrzyni, wybierak biegów i skrzynię od silnika. Po tych operacjach skrzynia schodzi. A dave pewnie masz jeszcze system procto-ten jego też musisz rozpiąć zanim podejmiesz skrzynię. Życzę owocnej pracy i satysfakcji z nowej skrzyni.