Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Nie trzyma obrotów jałowych gdy rozgrzany

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

[B3 2.0 3A] Nie trzyma obrotów jałowych gdy rozgrzany

Post autor: dawid91 » 26 lut 2014, 12:31

Odkąd mam to auto jest problem z jałowymi. Gdy kupiłem były problemy z jałowymi na zimnym silniku. Założona była zwykła śruba regulacyjna, a regulator odłączony. Kupiłem nowy regulator, wywaliłem śrubę i jest problem gdy samochód jest rozgrzany. Z tym, że dziwna trochę z tym sprawa, bo gdy jadę np. w 15km trasę rozgrzeje się do 90 stopni to nie gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła. Gdy jednak jadę dłuższą trasę na przykład z 80km to pod jej koniec przy praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła silnik momentalnie gaśnie, a temperatura jest też 90 stopni. Tak samo gaśnie gdy pojeżdżę dłużej po dużym mieście, muszę wtedy odłączać regulator, bo inaczej nie da się jechać. Wygląda to tak jakby uzależnione to było od długości jazdy z rozgrzanym silnikiem. Pojeżdżę 20min na rozgrzanym to nie gaśnie, pojeżdżę dłużej na rozgrzanym to już gaśnie. I nie mam pojęcia o co chodzi. Instalacja I generacji, problem występuje na gazie i na benzynie.

Co wysyła regulatorowi biegu jałowego sygnał, że ma zmienić swój stan przy wciśnięciu sprzęgła? Czujnik położenia przepustnicy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lut 2014, 13:00

dawid91 pisze:Co wysyła regulatorowi biegu jałowego sygnał, że ma zmienić swój stan przy wciśnięciu sprzęgła?
Nic bo prawdopodobnie nie masz nawet czujnika sprzęgła. Sygnałem że należy regulować obroty jest czujnik zamknięcia przepustnicy ale też na regulacje obrotów mają wpływ czujnik temperatury, potencjometr przepływomierza oraz szczelność, szczelność i jeszcze raz szczelność.



Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 27 lut 2014, 12:41

No dobra, ale dlaczego gdy się rozgrzeje do 90 stopni trzyma obroty elegancko, a jak pozostaje dłużej w tej temperaturze to przestaje je trzymać? Coś prawdopodobnie nie wytrzymuje przez dłuższy okres tej temperatury, nagrzewa się i przestaje działać prawidłowo. Co o tym myślisz?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2014, 12:46

dawid91 pisze:No dobra, ale dlaczego gdy się rozgrzeje do 90 stopni trzyma obroty elegancko, a jak pozostaje dłużej w tej temperaturze to przestaje je trzymać?
no np. czujnik temp do kompa :-P i od razu dodaję dla wyjaśnienia że są 2 a ich wartości nie muszą się pokrywać np.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 27 lut 2014, 13:29

Dwa czujniki do kompa czy dwa w ogóle temperatury? Bo jeden do kompa ten na króćcu sprawdzałem, ale nie trzymałem go dłużej w tych 90 stopniach. Trzeba by to sprawdzić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lut 2014, 17:24

dawid91 pisze:Dwa czujniki do kompa czy dwa w ogóle temperatury?
nie no jeden do kompa a jeden na zegary.
dawid91 pisze:Bo jeden do kompa ten na króćcu sprawdzałem, ale nie trzymałem go dłużej w tych 90 stopniach.
o i właśnie o to mi chodziło, pytanie ile pokazuje jak przekroczy te 90

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 27 lut 2014, 19:15

Pamiętam, że ciężko było mi osiągnąć temp. wody powyżej 90 stopni więc może być z tym ciężko. Ale spróbuje sprawdzić na samochodzie tyko, że trochę dostęp z sondami miernika do niego utrudniony, a jak silnik gorący to już w ogóle lipa

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 28 lut 2014, 21:05

Coś prawdopodobnie nie wytrzymuje przez dłuższy okres tej temperatury, nagrzewa się i przestaje działać prawidłowo. Co o tym myślisz?
Sugeruję że sterownik łapie jakiś błąd i przechodzi w tryb awaryjny.
Jeżeli występuje problem z obrotami to i zgaszenie ponowne odpalenie silnika niweluje go na jakiś czas? Sprawdzałeś kiedyś kody błyskowe?

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 16 kwie 2014, 17:42

Ponowne odpalenie nic wtedy nie daje. I nie jest to jakieś powolne dławienie, fałowanie itp. Po prostu po wciśnięciu sprzęgła gaśnie tak jakbym wyłączył silnik kluczykiem.

Kodów błyskowych nigdy nie sprawdzałem.

Sprawdziłem czujnik od ECU i wydaje się sprawny. 94 stopnie - 181om, 89 stopni - 222omy, 80 stopni - 280om.

Dzisiaj gdy rozgrzany nie chciał mi odpalić na gazie, odpiąłem regulator biegu jałowego i odpalił za pierwszym razem. Chyba dostaje za bogatą mieszankę.
Spróbuje wybłyskać go na dniach.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 17 kwie 2014, 18:38

mi gasła po wciśnięciu sprzęgła czy też wybicia na luz na LPG :) winowajcą był zapchany filter gazu
groszowe sprawy

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 24 kwie 2014, 17:07

U mnie to nie to, filtr był świeżo po wymianie i problem występował nadal.

Dzisiaj wybłyskałem błędy, zrobiłem to przez przekaźnik w skrzynce, bo nie mogłem nigdzie znaleźć pod półką kierowcy tych złącz diagnostycznych. Tylko głupi jeździłem bez włożonego bezpiecznika w tym przekaźniku. Wyświetlił się jeden błąd 2343 czyli za ubogie spaliny.

Teraz czytam to ten bezpiecznik jest tylko od czytania kodów błyskowych, więc nie miał wpływu na nic.

Nikt się nie wypowie?
Ten błąd na usterkę czego może wskazywać? Raz, że nie trzyma obrotów a dwa to niekiedy słabo przyspiesza a innym razem całkiem nieźle. Tylko gdyby to był potencjometr to chyba wyświetliłby się błąd?
Przyspieszanie: nagle dodanie gazu rozpoznawane jest przez urządzenie sterujące jako przyspieszanie dzięki
sygnałom z potencjometru, przez co następuje natychmiastowe wzbogacenie mieszanki.
Pełne obciążenie: przy pełnym gazie - lub mówiąc dokładniej powyżej 72,5° ustawienia przepustnicy -urządzeni e
sterujące zarządza wzbogacanie mieszanki dla pełnego obciążenia. Wynika z tego dozowanie stosunkowo
większych ilości paliwa.
O ustawieniu przepustnicy informuje potencjometr. Przy wzbogacaniu mieszanki dla pełnego obciążenia ignoro-
wany jest oczywiście sygnał sondy lambda.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2014, 17:38

dawid91 pisze:Ten błąd na usterkę czego może wskazywać?
na przykład nieszczelność w układzie dolotowym

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 12 maja 2014, 12:48

Nieszczelność jest, wąż ze zdjęcia jest pęknięty i na razie okleiłem go taśmą izolacyjną. Nie mogę go nigdzie dostać. Muszę dobrać jakiś podobny średnicą, ale też nie mogę znaleźć.

Obrazek

EDIT

Powyższy wąż wymieniony, popękany również był wąż od kompensacji którego też wymieniłem. Ale problem niestety pozostał. Dzisiaj po przyjeździe z pracy wybłyskałem błąd i pojawił się 2231 czyli regulacja biegu jałowego, podłączałem jednak z pamięci swój tester i pomyliły mi się na początku styki, możliwe więc że przed tym był jeszcze jakiś błąd. Dlatego przejechałem się teraz jeszcze raz i pokazało 4444 - brak błędów :-/

Zauważyłem, że jest różnica w dynamice auta gdy jadę nim na przykład drugi raz w tym samym dniu gdy zagrzał się na pierwszej jeździe do tych 90 stopni i gdy po niej nie zdążył ostygnąć do końca. Tzn. dzisiaj do pracy i z pracy - muł, a gdy przejechałem się półtorej godziny później to szedł dużo lepiej, lepiej reaguje na gaz i w ogóle. Jutro rano się przejadę i zobaczę co pokaże. Co o tym myślicie?

EDIT
Było 4444, ale podczas jazdy brak problemu z obrotami. Szkoda, że nie ma pamięci tych kodów. Jak zgaśnie mi na mało ruchliwej ulicy to wybłyskam wtedy kod :-P

P.S Widzę, że z pomocą na tym forum coraz gorzej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 maja 2014, 07:49

dawid91 pisze:Jak zgaśnie mi na mało ruchliwej ulicy to wybłyskam wtedy kod
hmm, szczerze mówiąc nie wiem, spróbuj :-P abyś stacyjki nie przekręcił bo wtedy odetniesz zasilanie i dupa zbita.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 14 maja 2014, 11:48

PieterB pisze:
dawid91 pisze:Jak zgaśnie mi na mało ruchliwej ulicy to wybłyskam wtedy kod
hmm, szczerze mówiąc nie wiem, spróbuj :-P abyś stacyjki nie przekręcił bo wtedy odetniesz zasilanie i dupa zbita.
No wiem właśnie. Problem w tym, że przeważnie jeżdżę na gazie i wtedy wywali mi więcej błędów?
Najgorzej, że gaśnie wtedy kiedy nie chcę by gasł, a gdy chcę żeby zgasł to nie gaśnie :P
Jak już zacznie gasnąc za każdym wciśnięciem sprzęgła, to po wjechaniu na np. parking już nie gaśnie i nie mam możliwości sprawdzenia. Nie wiem czy po wymianie tych przewodów dalej gaśnie też na benzynie czy teraz tylko na lpg. Na benzynie jeszcze mi nie zgasł, ale dalej przy wrzucaniu wstecznego spadają obroty do 500 i rosną, dlaczego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl