Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica po ustawieniu geometrii

ODPOWIEDZ
kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica po ustawieniu geometrii

Post autor: kaszaklabs » 26 lut 2014, 08:42

Witam,

od zakupu borykam się z problemem krzywej kierownicy oraz lekkim ściąganiu auta w prawo podczas jazdy (nie ściąga gdy przyśpieszam lub hamuję). By jechać na wprost kierownica musi byc lekko skręcona w prawo. Auto było na komputerowym ustawieniu geometrii. Po nim nic się nie zmieniło. Przestawiłem kierownicę o jeden ząbek w lewo ale nic to nie dało. Teraz by jechać na wprost kierownica jest lekko w lewo. Czy da się ustawić tak by kierownica była prosto podczas jazdy na wprost?

Ciśnienie w kołach prawidłowe. Opony równomiernie zużyte.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 26 lut 2014, 17:56

A jak stabilizator i jego drążki? Jaki jest ogólny stan zawieszenia?

norbuja
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 22 lip 2011, 17:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: norbuja » 26 lut 2014, 18:48

Chyba stabilizator i jego drążki w tym przypadku nie mają nic do rzeczy .... ;-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 lut 2014, 19:44

norbuja pisze:Chyba stabilizator i jego drążki w tym przypadku nie mają nic do rzeczy .... ;-)
Dokładnie tak... bo co ma piernik do wiatraka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2014, 19:44

Jedź s powrotem na geometrie i im to powiedz. Muszą przestawić na drążkach. Chyba ze jesteś na tyle kumaty ze sam potrafisz z jednej strony odkręcić a z drugiej dokręcić tyle samo.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 26 lut 2014, 21:08

kolego mój problem byl identyczny ,geometria po zrobieniu wszystkiego w zawiasie
okazało sie że 3 letnie michleny zciągały
załozylem na chwile lewą strone na prawą i odwrotnie wiem że kierunek sie nie zgadza ale na sprawdzenie i problem zostal rozwiązany

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 26 lut 2014, 21:22

I to właśnie problem że nawet 3-letnich Michelinów nie można być pewnym
A wszystko przez ekologię i materiały które muszą się rozłożyć (tylko po kiego tak szybko)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 26 lut 2014, 21:29

YaCooL pisze:I to właśnie problem że nawet 3-letnich Michelinów nie można być pewnym
A wszystko przez ekologię i materiały które muszą się rozłożyć (tylko po kiego tak szybko)


coby nowe kupić :evil: :evil:

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 26 lut 2014, 21:50

coby nowe kupić :evil: :evil:[/quote]

Tak jak mówisz ja już tylko na nowych
Nawet nie zmieniam już z zimowek na letnie
tylko mam cabrio z letnimi i avanta z zimą

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 26 lut 2014, 21:58

sprawdz to i napisz jakie skutki ja sie pół roku z tym meczyłem tragedi nie było aleteraz jak po szynach zasuwa

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 lut 2014, 07:55

po pierwsze koła podmień,
po drugie sprawdź hamulce czy nie blokuje to koło na którą stronę ściąga
po trzecie po geometrii kierownica ma być na wprost jak nie jest to reklamacja usługi. Za to biorą kasę żeby było dobrze a nie potem samemu poprawiać na oko.

kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

Post autor: kaszaklabs » 27 lut 2014, 08:10

@norbuja: stabilizator i drążki są wporządku. Ogólny stan zawieszenia oceniam na dobry. Podczas badania technicznego wykonanego w styczniu tego roku wyszło, że do wymiany są tuleje wahaczy. Trzy lata temu, gdy kupiłem auto, tuleje były wymienione a efekt z kierownicą ten sam, więc to nie ich wina. Dodatkowo jest 10% różnica zużycia amortyzatorów ale diagnosta powiedział, że mieści się to w granicach normy.

@elbula: dzięki za poradę. Auto ma założone zimówki Dayton 195/65 R15 na przód. W lecie jeżdże na Kleber Dynaxer HP3. Daytony mają już 2 sezony za sobą a Klebery 3. Ogólnie to na zimówkach bardziej ściąga niż na letnich.

@Darecki3037: dzięki sprawdzę również hamulce.

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 27 lut 2014, 08:32

Ja z podobnym problemem bujałem się przez prawie rok. Byłem u różnych magików od geometrii, wszedzie wychodziło OK, zawieszenie sprawdzone kilka razy, łącznie z amortyzatorami. Opony przekładałem i nic. Okazało się że problem był z tłoczkiem hamulcowym w jednym kole, nie wracał do końca i delikatnie mi przyhamowywał jedno koło.
Wpadłem na to dopiero przy wymianie klocków...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl