[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica po ustawieniu geometrii
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05
[B4 1.9 1Z] Krzywa kierownica po ustawieniu geometrii
Witam,
od zakupu borykam się z problemem krzywej kierownicy oraz lekkim ściąganiu auta w prawo podczas jazdy (nie ściąga gdy przyśpieszam lub hamuję). By jechać na wprost kierownica musi byc lekko skręcona w prawo. Auto było na komputerowym ustawieniu geometrii. Po nim nic się nie zmieniło. Przestawiłem kierownicę o jeden ząbek w lewo ale nic to nie dało. Teraz by jechać na wprost kierownica jest lekko w lewo. Czy da się ustawić tak by kierownica była prosto podczas jazdy na wprost?
Ciśnienie w kołach prawidłowe. Opony równomiernie zużyte.
od zakupu borykam się z problemem krzywej kierownicy oraz lekkim ściąganiu auta w prawo podczas jazdy (nie ściąga gdy przyśpieszam lub hamuję). By jechać na wprost kierownica musi byc lekko skręcona w prawo. Auto było na komputerowym ustawieniu geometrii. Po nim nic się nie zmieniło. Przestawiłem kierownicę o jeden ząbek w lewo ale nic to nie dało. Teraz by jechać na wprost kierownica jest lekko w lewo. Czy da się ustawić tak by kierownica była prosto podczas jazdy na wprost?
Ciśnienie w kołach prawidłowe. Opony równomiernie zużyte.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05
@norbuja: stabilizator i drążki są wporządku. Ogólny stan zawieszenia oceniam na dobry. Podczas badania technicznego wykonanego w styczniu tego roku wyszło, że do wymiany są tuleje wahaczy. Trzy lata temu, gdy kupiłem auto, tuleje były wymienione a efekt z kierownicą ten sam, więc to nie ich wina. Dodatkowo jest 10% różnica zużycia amortyzatorów ale diagnosta powiedział, że mieści się to w granicach normy.
@elbula: dzięki za poradę. Auto ma założone zimówki Dayton 195/65 R15 na przód. W lecie jeżdże na Kleber Dynaxer HP3. Daytony mają już 2 sezony za sobą a Klebery 3. Ogólnie to na zimówkach bardziej ściąga niż na letnich.
@Darecki3037: dzięki sprawdzę również hamulce.
@elbula: dzięki za poradę. Auto ma założone zimówki Dayton 195/65 R15 na przód. W lecie jeżdże na Kleber Dynaxer HP3. Daytony mają już 2 sezony za sobą a Klebery 3. Ogólnie to na zimówkach bardziej ściąga niż na letnich.
@Darecki3037: dzięki sprawdzę również hamulce.
Ja z podobnym problemem bujałem się przez prawie rok. Byłem u różnych magików od geometrii, wszedzie wychodziło OK, zawieszenie sprawdzone kilka razy, łącznie z amortyzatorami. Opony przekładałem i nic. Okazało się że problem był z tłoczkiem hamulcowym w jednym kole, nie wracał do końca i delikatnie mi przyhamowywał jedno koło.
Wpadłem na to dopiero przy wymianie klocków...
Wpadłem na to dopiero przy wymianie klocków...