[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części
[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części
Witam serdecznie, moja audiczka jeździ dalej jednak muszę dolewać już litr oleju co 1000km. W związku z tym przyszedł czas na remont i stąd moje pytanie: jakie części będą mi potrzebne i ile wyniesie ich orientacyjny koszt? Rozrząd został wymieniony 9tys km temu.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Przed tego typu decyzją to sprawdz sobie ciśnienie w cylindrach , jeżeli będzie OK to przyczyną będą uszczelniacze zaworowe , ja do wymiany uszczelniaczy nie potrzebuje zdejmowac głowicy tylko robie to na samochodzie.
A jeżeli już będziesz chciał zrobic taki remont to będzie Ci potrzebne:
- uszczelka pod głowice- 140zł (od nr nadwozia 8C-S-170 001) - 100zł(od nr nadwozia 8C-S-170 000)
- uszczelka pod dekiel zaworowy- 37zł
- remont głowicy + plonowanie- ok 500zł ( zalezy gdzie i jaki rejon - ceny się różnia)
- nowy pasek rozrządu - 60zł
- Wymiana oleju( po takiej naprawie wypadałoby to zrobic)
- Popychacze hydrauliczne ( opcjonalnie jeżeli stukają) 23zł szt ( INA) x 8
uszczelniacze zaworowe ELringa -3zł szt x8 . Ale jak będziesz oddawał głowice do regeneracji to oni sami to kupia - nie kupuj nigdy sam jak będziesz oddawał głowice , niech oni kupią bo wtedy jak coś będzie nie tak to wina będzie tylko po ich stronie a tak będą gadac ze " może to byc wina kupionych przez pana uszczelniaczy" <ok>
A jeżeli już będziesz chciał zrobic taki remont to będzie Ci potrzebne:
- uszczelka pod głowice- 140zł (od nr nadwozia 8C-S-170 001) - 100zł(od nr nadwozia 8C-S-170 000)
- uszczelka pod dekiel zaworowy- 37zł
- remont głowicy + plonowanie- ok 500zł ( zalezy gdzie i jaki rejon - ceny się różnia)
- nowy pasek rozrządu - 60zł
- Wymiana oleju( po takiej naprawie wypadałoby to zrobic)
- Popychacze hydrauliczne ( opcjonalnie jeżeli stukają) 23zł szt ( INA) x 8
uszczelniacze zaworowe ELringa -3zł szt x8 . Ale jak będziesz oddawał głowice do regeneracji to oni sami to kupia - nie kupuj nigdy sam jak będziesz oddawał głowice , niech oni kupią bo wtedy jak coś będzie nie tak to wina będzie tylko po ich stronie a tak będą gadac ze " może to byc wina kupionych przez pana uszczelniaczy" <ok>
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Ja jestem po remoncie właśnie ale jeszcze nie jeżdżę bo są pewne niedociągnięcia.
Daj głowicę do splanowania a docieranie zaworów i uszczelniacze zrób sam, zaoszczędzisz kaski a sprężanie wzrośnie i co za tym idzie mocy nabierze. Ja robiłem to pierwszy raz i poszło nie źle.
Musiałem przestawić samochud w inne miejsce to wzrost mocy czułem od razu. Nie musiałem dodawać gazu a auto samo szło.
Sprawdzałem przecieki na zaworach zanim wszystko zamontowałem na blokwodą i nic się nie przedostało.
Zanim wymienisz pierścienie i tłoki to sprawdź sprężanie na mokro i sucho. Jeśli różnica będzie znaczna to wiesz że pierścionki poszły. Rób to na rozgrzanym silniku. Po za tym jak nie kopci na niebiesko to powinno być ok.
Nie zapomnij o uszczelkach pod kolektory i na końcu kolektora wydechowego.
Uszczelka pod pokrywę zaworów i nowy oring na wałek korbowy. Filtr oleju powietrza i nowy olej. Ja zalałem 10W40.
Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.
Sprawdź czy wszystkie gumowe łączniki od rurek oleju masz ok. Ja miałem na nich duże wycieki.
Pompę wody też wymieniłem przy okazji i jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy, ale to chyba Ciebie nie dotyczy.
Daj głowicę do splanowania a docieranie zaworów i uszczelniacze zrób sam, zaoszczędzisz kaski a sprężanie wzrośnie i co za tym idzie mocy nabierze. Ja robiłem to pierwszy raz i poszło nie źle.
Musiałem przestawić samochud w inne miejsce to wzrost mocy czułem od razu. Nie musiałem dodawać gazu a auto samo szło.
Sprawdzałem przecieki na zaworach zanim wszystko zamontowałem na blokwodą i nic się nie przedostało.
Zanim wymienisz pierścienie i tłoki to sprawdź sprężanie na mokro i sucho. Jeśli różnica będzie znaczna to wiesz że pierścionki poszły. Rób to na rozgrzanym silniku. Po za tym jak nie kopci na niebiesko to powinno być ok.
Nie zapomnij o uszczelkach pod kolektory i na końcu kolektora wydechowego.
Uszczelka pod pokrywę zaworów i nowy oring na wałek korbowy. Filtr oleju powietrza i nowy olej. Ja zalałem 10W40.
Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.
Sprawdź czy wszystkie gumowe łączniki od rurek oleju masz ok. Ja miałem na nich duże wycieki.
Pompę wody też wymieniłem przy okazji i jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy, ale to chyba Ciebie nie dotyczy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: - Remont silnika - koszt części
Według mnie najpierw przydało by się kilka zabiegów diagnostycznych przed wydawaniem kasy.Liquid pisze:Witam serdecznie, moja audiczka jeździ dalej jednak muszę dolewać już litr oleju co 1000km. W związku z tym przyszedł czas na remont i stąd moje pytanie: jakie części będą mi potrzebne i ile wyniesie ich orientacyjny koszt? Rozrząd został wymieniony 9tys km temu.
Kompresja, ciśnienie oleju na jałowym i na wyższych obrotach oraz próba olejowa.
Najważniejsze by kompresja pokazała po równo we wszystkich garach. Wówczas jest sens bawić się. Za ingerencję w blok i wał będziesz miał ponad połowę drugiego auta. A jeśli to głowica to jakieś 600-700 (max 800) przy własnej robocie z oddaniem głowicy do warsztatu.
[ Dodano: 2014-02-27, 14:11 ]
Może masz zapowietrzone? Lub były źle przechowywane? Na temat popychaczy dużo jest tutaj:majkel1987 pisze: Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.
https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-stuk ... t84839.htm
Wprawdzie temat dotyczy 1Z ale popychacze są te same.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Juz opisałem to w swoim wątku.Francis1982 pisze:Może masz zapowietrzone? Lub były źle przechowywane? Na temat popychaczy dużo jest tutaj:
https://audi80.pl/b4-abt-20l-bez-gaz ... t87024.htm
Sorki za raban. Pierwszy raz..... Brak oleju. Po założeniu nowych filtrów itp nie doliczyłem pewnie objętości i nie dałem wjęcej oleju. :oops:
Za to kompresja mi skoczyła na 9 Bar na każdym równiutko, robiłem tylko nie dokładnie może było by więcej. Za szybko przestawałem kręcić. Pośpiech itp, ale dotarcie chyba mi wyszło jak widać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19