Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części

Post autor: Liquid » 26 lut 2014, 15:43

Witam serdecznie, moja audiczka jeździ dalej jednak muszę dolewać już litr oleju co 1000km. W związku z tym przyszedł czas na remont i stąd moje pytanie: jakie części będą mi potrzebne i ile wyniesie ich orientacyjny koszt? Rozrząd został wymieniony 9tys km temu.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 27 lut 2014, 09:19

Przed tego typu decyzją to sprawdz sobie ciśnienie w cylindrach , jeżeli będzie OK to przyczyną będą uszczelniacze zaworowe , ja do wymiany uszczelniaczy nie potrzebuje zdejmowac głowicy tylko robie to na samochodzie.

A jeżeli już będziesz chciał zrobic taki remont to będzie Ci potrzebne:

- uszczelka pod głowice- 140zł (od nr nadwozia 8C-S-170 001) - 100zł(od nr nadwozia 8C-S-170 000)
- uszczelka pod dekiel zaworowy- 37zł
- remont głowicy + plonowanie- ok 500zł ( zalezy gdzie i jaki rejon - ceny się różnia)
- nowy pasek rozrządu - 60zł
- Wymiana oleju( po takiej naprawie wypadałoby to zrobic)
- Popychacze hydrauliczne ( opcjonalnie jeżeli stukają) 23zł szt ( INA) x 8

uszczelniacze zaworowe ELringa -3zł szt x8 . Ale jak będziesz oddawał głowice do regeneracji to oni sami to kupia - nie kupuj nigdy sam jak będziesz oddawał głowice , niech oni kupią bo wtedy jak coś będzie nie tak to wina będzie tylko po ich stronie a tak będą gadac ze " może to byc wina kupionych przez pana uszczelniaczy" <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3851
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lut 2014, 09:46

szlif cylindrów
nowe pierścienie
nowe tłoki na nadwymiar
wypadałoby nowe panewki i sprawdzić wał czy nie trzebaby go oddać do szlifu
nowa pompa wody jak już rozrząd jest robiony

i może wtedy jakaś gwarancja jest że to pojeździ trochę.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 lut 2014, 10:49

pompa wody nie jest napędzana z paska rozrządu i przy braku wycieku z niej nie ma sensu dokładać sobie kosztów. Zawsze kiedyś można ją wymienić osobno bez rozbierania silnika bo jest na zewnatrz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3851
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lut 2014, 10:57

a no tak, jeśli w tym silniku nie jest napędzana od paska, to można ją pominąć.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 27 lut 2014, 12:07

Ja jestem po remoncie właśnie ale jeszcze nie jeżdżę bo są pewne niedociągnięcia.
Daj głowicę do splanowania a docieranie zaworów i uszczelniacze zrób sam, zaoszczędzisz kaski a sprężanie wzrośnie i co za tym idzie mocy nabierze. Ja robiłem to pierwszy raz i poszło nie źle.
Musiałem przestawić samochud w inne miejsce to wzrost mocy czułem od razu. Nie musiałem dodawać gazu a auto samo szło.
Sprawdzałem przecieki na zaworach zanim wszystko zamontowałem na blokwodą i nic się nie przedostało.

Zanim wymienisz pierścienie i tłoki to sprawdź sprężanie na mokro i sucho. Jeśli różnica będzie znaczna to wiesz że pierścionki poszły. Rób to na rozgrzanym silniku. Po za tym jak nie kopci na niebiesko to powinno być ok.

Nie zapomnij o uszczelkach pod kolektory i na końcu kolektora wydechowego.
Uszczelka pod pokrywę zaworów i nowy oring na wałek korbowy. Filtr oleju powietrza i nowy olej. Ja zalałem 10W40.

Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.

Sprawdź czy wszystkie gumowe łączniki od rurek oleju masz ok. Ja miałem na nich duże wycieki.

Pompę wody też wymieniłem przy okazji i jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy, ale to chyba Ciebie nie dotyczy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: - Remont silnika - koszt części

Post autor: Francis1982 » 27 lut 2014, 14:07

Liquid pisze:Witam serdecznie, moja audiczka jeździ dalej jednak muszę dolewać już litr oleju co 1000km. W związku z tym przyszedł czas na remont i stąd moje pytanie: jakie części będą mi potrzebne i ile wyniesie ich orientacyjny koszt? Rozrząd został wymieniony 9tys km temu.
Według mnie najpierw przydało by się kilka zabiegów diagnostycznych przed wydawaniem kasy.

Kompresja, ciśnienie oleju na jałowym i na wyższych obrotach oraz próba olejowa.

Najważniejsze by kompresja pokazała po równo we wszystkich garach. Wówczas jest sens bawić się. Za ingerencję w blok i wał będziesz miał ponad połowę drugiego auta. A jeśli to głowica to jakieś 600-700 (max 800) przy własnej robocie z oddaniem głowicy do warsztatu.

[ Dodano: 2014-02-27, 14:11 ]
majkel1987 pisze: Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.
Może masz zapowietrzone? Lub były źle przechowywane? Na temat popychaczy dużo jest tutaj:

https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-stuk ... t84839.htm

Wprawdzie temat dotyczy 1Z ale popychacze są te same.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 27 lut 2014, 15:45

Jak się wkłada nowe popychacze zaworów to dobrze jest je przed włożeniem zanurzyc w oleju ( najlepiej na całą noc wtedy się ładnie odpowietrzą

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 lut 2014, 16:01

poprzez namaczanie w oleju można sobie co najwyżej pączki usmażyć :-P

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 28 lut 2014, 00:58

Francis1982 pisze:Może masz zapowietrzone? Lub były źle przechowywane? Na temat popychaczy dużo jest tutaj:
Juz opisałem to w swoim wątku.
https://audi80.pl/b4-abt-20l-bez-gaz ... t87024.htm
Sorki za raban. Pierwszy raz..... Brak oleju. Po założeniu nowych filtrów itp nie doliczyłem pewnie objętości i nie dałem wjęcej oleju. :oops:

Za to kompresja mi skoczyła na 9 Bar na każdym równiutko, robiłem tylko nie dokładnie może było by więcej. Za szybko przestawałem kręcić. Pośpiech itp, ale dotarcie chyba mi wyszło jak widać :)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 28 lut 2014, 16:34

majkel1987 pisze:
Za to kompresja mi skoczyła na 9 Bar na każdym równiutko,
Zaraz, zaraz to po tym remoncie masz po tyle ?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 28 lut 2014, 20:27

Zaraz, zaraz to po tym remoncie masz po tyle ?
Tak. Wiem, mało skoczylo. Może to pierścienie. Może uszczelka się jeszcze nie ułożyła. Jak na razie mam problem z odpowietrzeniem. Cały czas słychać jakieś bąbelki w układzie i wodę wywala.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 lut 2014, 20:51

a jak mierzyłeś tą kompresje?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 28 lut 2014, 21:42

Włożyłem, wkręciłem miernik w otwór od świec i zakręciłem silnikiem przez jakieś 3 - 4 sekundy. na każdym cylindrze tak samo, pokolei każdą świecę wykręcałem.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 28 lut 2014, 21:48

majkel1987 pisze:Włożyłem, wkręciłem miernik w otwór od świec i zakręciłem silnikiem przez jakieś 3 - 4 sekundy. na każdym cylindrze tak samo, pokolei każdą świecę wykręcałem.
pedał gazu wciśnięty do deski?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl