Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Demontaż i wymiana wtryskiwaczy

ODPOWIEDZ
tomaszopen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 19 gru 2013, 16:44
Lokalizacja: Sosnowiec

[B4 1.9 AAZ] Demontaż i wymiana wtryskiwaczy

Post autor: tomaszopen » 27 lut 2014, 23:51

Witam :) Nigdy nie wymieniałem wtryskiwaczy (ale w końcu mechaniki trzeba się uczyć ;) ) Czy możecie mi powiedzieć jak się za to zabrać i co po kolei należy zrobić ? (Pokreślam że to AAZ ) Jak sprawdzić, czy wtryskiwacze leją ? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. <piwo>

P.S. Jakie nowe wtryskiwacze polecacie ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2014, 08:49

tomaszopen pisze:Czy możecie mi powiedzieć jak się za to zabrać i co po kolei należy zrobić ?
prosta rzecz, grunt to odpowiedni klucz do wykręcenia, co prawda nie z AAZ a w tds'ie kiedyś wymieniałem więc co do szczegółów się nie wypowiem :-P
tomaszopen pisze:ak sprawdzić, czy wtryskiwacze leją ?
sam tego raczej nie sprawdzisz
tomaszopen pisze:Jakie nowe wtryskiwacze polecacie ?
a w ogóle da się nowe dostać :?: nie zapominaj że nasze auta są już pełnoletnie :mrgreen: w większości, no chyba że od skody :-P

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 lut 2014, 13:04

trzeba nie tyle mieć klucz co jebutny mocny klucz.
wtryski sprawdza warsztat który dysponuje odpowiednim przyrządem, trzeba udać się do tzw pompiarza.
Jeśli stwierdzi że leją lub choćby jeden leje to zaleci wymianę końcówek wtrysków
dawnej cena za szt ok 100zł teraz nie wiem
jeśli stwierdzi tylko różnicę w ciśnieniach wtrysku, wyreguluje.
Montaż to zakup nowych miedzianych uszczelek pod wtryski i wkręcenie ich w uprzednio wyczyszczone z nagaru i wydmuchane gniazda. Lepiej od razu wymienić też gumowy wężyk przelewowy na wszystkich wtryskiwaczach. Koszt 1mb w sklepie ok 8zł.
Rurki paliwowe lepiej odkręcać w całości od pompy i wtrysków, nie iść na łatwizne z odkręcaniem tylko od wtrysku i odginaniem. Potem jest przerąbane z ustawieniem prosto na gwint nie polecam bo można sobie zniszczyć gwint w nakrętce rurki. Po za tym przed uruchomieniem silnika trzeba pozostawić poluzowane te nakrętki na wtryskach żeby pompa jak najszybciej wypchnęła powietrze z rurek. Jak po zakręceniu rozrusznikiem poleje się juz ON z rurek wtedy dokręcić je mocno do wtrysków i próbować zapalić silnik, nie będzie to szybko i łatwo bo wtryski nie są jeszcze wypełnione ON. Ale po kilku próbach ok 10sek kręcenia silnik powinien załapać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2014, 13:48

Darecki3037 pisze:trzeba nie tyle mieć klucz co jebutny mocny klucz.
no ja do tds'a kupowałem specjalna nasadkę szczególnie do wtrysku sterującego a jak jest tu to nie wiem, a że mocny to już nawet nie wspominam bo to chyba oczywiste <ok>


o takie cóś

Obrazek

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 lut 2014, 13:51

ja mam zrobiony z mega mocnej nasadki do kół od stara :mrgreen: dospawana rura i poprzeczka z 6kantu do odpowiedniej siły ciągu. Jeszcze żaden wtrysk się nie oparł takiej perswazji mojego T-klucza

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 28 lut 2014, 15:05

Ja klucz zrobiłem z przeciętego nasadowego. Nasadka przecięta w połowie i pospawana na końcach rury o odpowiedniej średnicy.
Obrazek

Jeszcze dodam, że próbnik wtrysków także posiadam (PRW-2).

tomaszopen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 19 gru 2013, 16:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: tomaszopen » 28 lut 2014, 21:56

Dzięki za podpowiedzi :-) w następny weekend, albo jeszcze w tygodniu zabiorę się do roboty to opowiem jak to poszło i ewentualnie jakie są szczegółowe rozwiązania w AAZ-cie żeby w ramach wdzięczności rozwiać wątpliwości PieterB ;-)

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 28 lut 2014, 22:46

przeciesz wtryski nie sa wkrecane tylko włozone i docisniete łapą Y , no przynajmniej w tdi, ale skoro te słupki sa te same więc AAZ tez pewnie, włoż wtryski od Volvo 2,5 td i pogrzeb przy pompie i bedzie wtedy jechalo to ;-)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 28 lut 2014, 23:08

Arteriusz, w AAZ-cie są wkręcane całe wtryski w głowicę-jest to inaczej niż w 1Z. W TDI jest całkiem inna głowica. Świece żarowe też są inaczej usadowione(pod innym kątem) i w TDI są dużo dłuższe niż w TD, a wykręcenie ich w TD o wiele trudniejsze niż w TDI. Pokrywa zaworów też się różni.
Moim zdaniem nie ma sensu w domu odkręcać tych wtrysków skoro i tak ich się nie sprawdzi w domowych warunkach. I tak trzeba jechać do pompiarza. To niech lepiej na miejscu sam odkręci, wyjmie i je od razu sprawdzi. Ma do tego dobre klucze. Sam tak robiłem w poprzednim aucie. Od razu po sprawdzeniu okazało się że leją to poleciałem po nowe końcówki i mi je wstawił. Także radzę tak zrobić <ok>

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 01 mar 2014, 21:30

:oops: sorry za wprowadzenie w błąd, teraz i ja już wiem,

Zdzisław K

Post autor: Zdzisław K » 01 mar 2016, 15:27

Warto pamiętać przede wszystkim o czyszczeniu wszystkich elementów wtryskiwacza. Profesjonalnie powinno się to robic w myjkach ultradźwiękowych. Oczywiście mowie o sytuacji, gdy nie ma sie w dyspozycji oryginalnych części. Z resztą poczytajcie sobie tutaj taki artykuł: http://www.wtryskiwacz.com/czyszczenie- ... waczy.html . Fajnie jest to tutaj wszystko ujęte. Nawet korzystalem z ich uslug i wszystko wyszlo super. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl