[B4 1.9 AAZ] Demontaż i wymiana wtryskiwaczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 gru 2013, 16:44
- Lokalizacja: Sosnowiec
[B4 1.9 AAZ] Demontaż i wymiana wtryskiwaczy
Witam Nigdy nie wymieniałem wtryskiwaczy (ale w końcu mechaniki trzeba się uczyć ) Czy możecie mi powiedzieć jak się za to zabrać i co po kolei należy zrobić ? (Pokreślam że to AAZ ) Jak sprawdzić, czy wtryskiwacze leją ? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
P.S. Jakie nowe wtryskiwacze polecacie ?
P.S. Jakie nowe wtryskiwacze polecacie ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
prosta rzecz, grunt to odpowiedni klucz do wykręcenia, co prawda nie z AAZ a w tds'ie kiedyś wymieniałem więc co do szczegółów się nie wypowiemtomaszopen pisze:Czy możecie mi powiedzieć jak się za to zabrać i co po kolei należy zrobić ?
sam tego raczej nie sprawdzisztomaszopen pisze:ak sprawdzić, czy wtryskiwacze leją ?
a w ogóle da się nowe dostać :?: nie zapominaj że nasze auta są już pełnoletnie :mrgreen: w większości, no chyba że od skodytomaszopen pisze:Jakie nowe wtryskiwacze polecacie ?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
trzeba nie tyle mieć klucz co jebutny mocny klucz.
wtryski sprawdza warsztat który dysponuje odpowiednim przyrządem, trzeba udać się do tzw pompiarza.
Jeśli stwierdzi że leją lub choćby jeden leje to zaleci wymianę końcówek wtrysków
dawnej cena za szt ok 100zł teraz nie wiem
jeśli stwierdzi tylko różnicę w ciśnieniach wtrysku, wyreguluje.
Montaż to zakup nowych miedzianych uszczelek pod wtryski i wkręcenie ich w uprzednio wyczyszczone z nagaru i wydmuchane gniazda. Lepiej od razu wymienić też gumowy wężyk przelewowy na wszystkich wtryskiwaczach. Koszt 1mb w sklepie ok 8zł.
Rurki paliwowe lepiej odkręcać w całości od pompy i wtrysków, nie iść na łatwizne z odkręcaniem tylko od wtrysku i odginaniem. Potem jest przerąbane z ustawieniem prosto na gwint nie polecam bo można sobie zniszczyć gwint w nakrętce rurki. Po za tym przed uruchomieniem silnika trzeba pozostawić poluzowane te nakrętki na wtryskach żeby pompa jak najszybciej wypchnęła powietrze z rurek. Jak po zakręceniu rozrusznikiem poleje się juz ON z rurek wtedy dokręcić je mocno do wtrysków i próbować zapalić silnik, nie będzie to szybko i łatwo bo wtryski nie są jeszcze wypełnione ON. Ale po kilku próbach ok 10sek kręcenia silnik powinien załapać.
wtryski sprawdza warsztat który dysponuje odpowiednim przyrządem, trzeba udać się do tzw pompiarza.
Jeśli stwierdzi że leją lub choćby jeden leje to zaleci wymianę końcówek wtrysków
dawnej cena za szt ok 100zł teraz nie wiem
jeśli stwierdzi tylko różnicę w ciśnieniach wtrysku, wyreguluje.
Montaż to zakup nowych miedzianych uszczelek pod wtryski i wkręcenie ich w uprzednio wyczyszczone z nagaru i wydmuchane gniazda. Lepiej od razu wymienić też gumowy wężyk przelewowy na wszystkich wtryskiwaczach. Koszt 1mb w sklepie ok 8zł.
Rurki paliwowe lepiej odkręcać w całości od pompy i wtrysków, nie iść na łatwizne z odkręcaniem tylko od wtrysku i odginaniem. Potem jest przerąbane z ustawieniem prosto na gwint nie polecam bo można sobie zniszczyć gwint w nakrętce rurki. Po za tym przed uruchomieniem silnika trzeba pozostawić poluzowane te nakrętki na wtryskach żeby pompa jak najszybciej wypchnęła powietrze z rurek. Jak po zakręceniu rozrusznikiem poleje się juz ON z rurek wtedy dokręcić je mocno do wtrysków i próbować zapalić silnik, nie będzie to szybko i łatwo bo wtryski nie są jeszcze wypełnione ON. Ale po kilku próbach ok 10sek kręcenia silnik powinien załapać.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 gru 2013, 16:44
- Lokalizacja: Sosnowiec
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Arteriusz, w AAZ-cie są wkręcane całe wtryski w głowicę-jest to inaczej niż w 1Z. W TDI jest całkiem inna głowica. Świece żarowe też są inaczej usadowione(pod innym kątem) i w TDI są dużo dłuższe niż w TD, a wykręcenie ich w TD o wiele trudniejsze niż w TDI. Pokrywa zaworów też się różni.
Moim zdaniem nie ma sensu w domu odkręcać tych wtrysków skoro i tak ich się nie sprawdzi w domowych warunkach. I tak trzeba jechać do pompiarza. To niech lepiej na miejscu sam odkręci, wyjmie i je od razu sprawdzi. Ma do tego dobre klucze. Sam tak robiłem w poprzednim aucie. Od razu po sprawdzeniu okazało się że leją to poleciałem po nowe końcówki i mi je wstawił. Także radzę tak zrobić <ok>
Moim zdaniem nie ma sensu w domu odkręcać tych wtrysków skoro i tak ich się nie sprawdzi w domowych warunkach. I tak trzeba jechać do pompiarza. To niech lepiej na miejscu sam odkręci, wyjmie i je od razu sprawdzi. Ma do tego dobre klucze. Sam tak robiłem w poprzednim aucie. Od razu po sprawdzeniu okazało się że leją to poleciałem po nowe końcówki i mi je wstawił. Także radzę tak zrobić <ok>
Warto pamiętać przede wszystkim o czyszczeniu wszystkich elementów wtryskiwacza. Profesjonalnie powinno się to robic w myjkach ultradźwiękowych. Oczywiście mowie o sytuacji, gdy nie ma sie w dyspozycji oryginalnych części. Z resztą poczytajcie sobie tutaj taki artykuł: http://www.wtryskiwacz.com/czyszczenie- ... waczy.html . Fajnie jest to tutaj wszystko ujęte. Nawet korzystalem z ich uslug i wszystko wyszlo super. Pozdrawiam.