[B4 1.9 1Z] cieknąca pompa wtryskowa
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapchało się :mrgreen: a na powaznie ,to samoistny wyciek z n108 ,to przypadek z kórym się nie spotkałem ,co nie znaczy że się nie może zdarzyć ...raz mi się zdarzyło ,że zapomniałem przy wymianie uszczelek ,posmarować smarem oringu na n108 i niestety go leciutko przycięło przy zakładaniu ...pompę niestety musiałem ponownie wyciągać bo było ,kap ,kap ...ale od tamtej pory już nie zapominam posmarowaćDaMaGe pisze: zresztą przestało cieknąć ( a ciekło na 100 % przy N108 )
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Panowie, tez mam wyciek paliwa przy pompie wtryskowej. Nie wiem dokladnie w ktorym miejscu bo sie nie przygladalem, ale kapie dosc obficie ( zrobie fotke i wrzuce jak znajde chwile poza niedzielą). W garazu czuc zapch ON. Pod silnikiem misa olejowa mokra. Poniewaz mam osprzet na Boschu, moje pytanie jest co najlepiej i najtaniej mnie wyjdzie? Robic przekładke na Pierburga, uszczelniac pompe czy szukac uzywki takiej samej? Na razie nie mam czasu na mechanikow wiec pytanie czy na takiej pompie mozna jezdzic jeszcze, czy raczej nie bo cos sie moze stac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
mariusz8282 pisze:Panowie, tez mam wyciek paliwa przy pompie wtryskowej.
Robić przekładkę ,czy wymieniać pompę z powodu wycieku z pompy :shock: :roll: Słów mi zbrakło <uhh> chyba nie wiesz ,co z pieniędzmi robićmariusz8282 pisze:Poniewaz mam osprzet na Boschu, moje pytanie jest co najlepiej i najtaniej mnie wyjdzie? Robic przekładke na Pierburga, uszczelniac pompe czy szukac uzywki takiej samej?
Prucz tego że gubi litrami ropę ,śmierdzi i zwykle występuje problem z odpalaniem ,nic więcej stać się nie może Ale że nie ma tak pięknie ,to po niezbyt długim czasie ,gdy ropa leci na gumowe węże ,znajdujące się z tylu pompy ,zrobi z nich rozwulkanizowaną "galaretę ",która straci własciwości gumy i rozlezie się wczesniej czy pużniejmariusz8282 pisze:pytanie czy na takiej pompie mozna jezdzic jeszcze, czy raczej nie bo cos sie moze stac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
No wlasnie przez to ze nie chce niepotrzebnych wydatkow pytam co wyjdzie najekonomiczniej a zarazem dobrze zrobione. Na dzien dzisiejszy nie wiem dokladnie co to za wyciek i czy da sie go uszczelnic. Wiec kolego MUNIOR co doradzasz? Wiem ze takie rzeczy ogarniasz b. dobrze
P.S. Problemu z odpalaniem nie mam mimo wycieku.
P.S. Problemu z odpalaniem nie mam mimo wycieku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma takiego wycieku w tej pompie ,kórego by sie nie dało uszczelnić 8-)mariusz8282 pisze:Na dzien dzisiejszy nie wiem dokladnie co to za wyciek i czy da sie go uszczelnic.
Jedyne co mozna doradzić w takim przypadku ,to uszczelnić wyciek.Najczesciej cieknie z dekielka i nastawnika ,więc tu wielkich kosztów nie ma i robota względnie prosta ,choć nie koniecznie dla każdego,bo zdejmując nastawnik ,trzeba sobie zdawać sprawę ,że musi byc założony z powrotem idealnie co do dziesiątek mm jak był wczesniej ,a i tak dawke trzeba sprawdzić vagiem i zwykle poprawić .Gorzej jak cieknie z tyłu pompy , oringiem glowiczki ,bo tu już nie tak hip hop i najlepiej wyciągnąć pompę .Mnie osobiście , wyciągniecie pompy ,wymiana wszystkich uszczelek i montaż z powrotem ,do momentu ponownego odpalenia ,zajmuje ok .1,5 godziny 8-)mariusz8282 pisze:Wiec kolego MUNIOR co doradzasz?
Panowie pacjent 1z na pierburgu. Cieknie pompa wtryskowa miejscu gdzie trudno zrobić zdjęcie więc postaram się to dość dobrze opisać. Jest to miejsce między pompą a blokiem silnika. Na samym dole. Bliżej głowiczki rozdzielacza. Taka dość gruba blaszka mocowana dwiema śrubami. I teraz pytanie co się pod nią znajduje? W jaki sposób jest to tam uszczelnione? I czy da się to zrobić bez demontażu pompy. I czy po tej operacji nic się nie rozreguluje w tej pompie? Dodam że jestem mechanikiem i pojęcie o robocie mam tylko pompy nigdy jeszcze nie robił i pytanie do bardziej obeznanych w temacie.