[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
No właśnie. Pierścienie kolega wymieniał, a ja tylko górę robiłem i teraz się martwię o tłoki i pierścienie. Co jeszcze mogę dodać to tłoki miały delikatny luz w cylindrze, widziałem i mogłem przesunąć je od ścianki do ścianki, minimalnie. Same cylindry nie miały progu. Nic nie czułem pod paznokciem.123krzysiek123 pisze:U mnie po remoncie ABK ciśnienie wzrosło z 10 na 14 bar
Wymieniałem pierścienie, panewki wszystkie uszczelniacze, głowica zrobiona, wszystkie uszczelki nowe. Różnica jest ogromna :mrgreen: :mrgreen:
Może też źle dotarłem zawory, ale nie przelatywała woda jak zalałem do sprawdzenia.
[ Dodano: 2014-02-28, 22:15 ]
Zobaczę jutro jeszcze raz to ciśnienie jak koledzy mówili. Dodatkowo zrobię test na mokro.
[ Dodano: 2014-03-01, 00:00 ]
A tak w ogóle to mogę się spodziewać jakiejś zmiany?? Będzie lepiej gorzej??
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak będziesz robił głowicę to po jej zdjęciu weź najlepiej nominalny pierścień (najlepiej góprny od kompresji bo jest wytrzymalszy, olejowy jest jakby podwójny i bardzo kruchy).
Ustawiasz go w połowie skoku każdego z tłoków w cylindrze idealnie prostopadle do gładzi (po prostu na tłokach) potem opuszczasz tłok i mierzysz szczelinomierzem luz w zamku.
Producent przewiduje luz do 1mm. Powyżej to już nadwymiar (tzw. 1-szy szlif)(i nie trzeba żadnego specjalistycznego średnicomierza.
Wszystko jest w dziale Audi Centrum download. "Sam naprawiam" itp.
Poza tym przy pierścieniach przydałoby się zainteresować panewkami i obowiązkowo nowymi śrubami/nakrętkami stopek korbowodów. Niektóre śruby/nakrętki muszą być nowe. Jak masz śruby tanio wychodzi ASO (chyba 12-14 PLN za sztukę).
Osobiście bym się zastanawiał nad taką inwestycją w 90KM w benzynie. Chyba, że Ci tyle wystarcza bo jak podliczysz wszystko być może zbliżysz się do kosztów swapa ma 1Z na Pierburgu gdzie frajda z jazdy na pewno większa <ok>
Ustawiasz go w połowie skoku każdego z tłoków w cylindrze idealnie prostopadle do gładzi (po prostu na tłokach) potem opuszczasz tłok i mierzysz szczelinomierzem luz w zamku.
Producent przewiduje luz do 1mm. Powyżej to już nadwymiar (tzw. 1-szy szlif)(i nie trzeba żadnego specjalistycznego średnicomierza.
Wszystko jest w dziale Audi Centrum download. "Sam naprawiam" itp.
Poza tym przy pierścieniach przydałoby się zainteresować panewkami i obowiązkowo nowymi śrubami/nakrętkami stopek korbowodów. Niektóre śruby/nakrętki muszą być nowe. Jak masz śruby tanio wychodzi ASO (chyba 12-14 PLN za sztukę).
Osobiście bym się zastanawiał nad taką inwestycją w 90KM w benzynie. Chyba, że Ci tyle wystarcza bo jak podliczysz wszystko być może zbliżysz się do kosztów swapa ma 1Z na Pierburgu gdzie frajda z jazdy na pewno większa <ok>