Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 28 lut 2014, 21:50

yyyyy. Nie...Coś to zmienia??

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 28 lut 2014, 21:54

Ciśnienie mierzy się z gazem wciśniętym w podłogę ;-)

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 28 lut 2014, 21:58

majkel1987 pisze:yyyyy. Nie...Coś to zmienia??
przepustnica ma być otwarta na max ;-)

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 28 lut 2014, 22:02

U mnie po remoncie ABK ciśnienie wzrosło z 10 na 14 bar
Wymieniałem pierścienie, panewki wszystkie uszczelniacze, głowica zrobiona, wszystkie uszczelki nowe. Różnica jest ogromna :mrgreen: :mrgreen:

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 28 lut 2014, 22:14

123krzysiek123 pisze:U mnie po remoncie ABK ciśnienie wzrosło z 10 na 14 bar
Wymieniałem pierścienie, panewki wszystkie uszczelniacze, głowica zrobiona, wszystkie uszczelki nowe. Różnica jest ogromna :mrgreen: :mrgreen:
No właśnie. Pierścienie kolega wymieniał, a ja tylko górę robiłem i teraz się martwię o tłoki i pierścienie. Co jeszcze mogę dodać to tłoki miały delikatny luz w cylindrze, widziałem i mogłem przesunąć je od ścianki do ścianki, minimalnie. Same cylindry nie miały progu. Nic nie czułem pod paznokciem.
Może też źle dotarłem zawory, ale nie przelatywała woda jak zalałem do sprawdzenia.

[ Dodano: 2014-02-28, 22:15 ]
Zobaczę jutro jeszcze raz to ciśnienie jak koledzy mówili. Dodatkowo zrobię test na mokro.

[ Dodano: 2014-03-01, 00:00 ]
A tak w ogóle to mogę się spodziewać jakiejś zmiany?? Będzie lepiej gorzej??

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 01 mar 2014, 07:48

1. wszystkie świece wykręcone
2. pedał gazu w podłodze
3. manometr trzymasz nie 3-4 sek tylko tyle jak podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie już nie przyrasta
4. próba olejowa pokaże czy pierścienie na tłokach trzymają ciśnienie czy nie.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 01 mar 2014, 19:57

Troszkę więcej po pod 10 podeszło. Nie robiłem na mokro. Nie miałem czasu i wężyka itp. Mało. Jak zorganizuję sobie sprzęt to ciachnę na mokro.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 mar 2014, 20:04

Jak będziesz robił głowicę to po jej zdjęciu weź najlepiej nominalny pierścień (najlepiej góprny od kompresji bo jest wytrzymalszy, olejowy jest jakby podwójny i bardzo kruchy).

Ustawiasz go w połowie skoku każdego z tłoków w cylindrze idealnie prostopadle do gładzi (po prostu na tłokach) potem opuszczasz tłok i mierzysz szczelinomierzem luz w zamku.

Producent przewiduje luz do 1mm. Powyżej to już nadwymiar (tzw. 1-szy szlif)(i nie trzeba żadnego specjalistycznego średnicomierza.

Wszystko jest w dziale Audi Centrum download. "Sam naprawiam" itp.

Poza tym przy pierścieniach przydałoby się zainteresować panewkami i obowiązkowo nowymi śrubami/nakrętkami stopek korbowodów. Niektóre śruby/nakrętki muszą być nowe. Jak masz śruby tanio wychodzi ASO (chyba 12-14 PLN za sztukę).

Osobiście bym się zastanawiał nad taką inwestycją w 90KM w benzynie. Chyba, że Ci tyle wystarcza bo jak podliczysz wszystko być może zbliżysz się do kosztów swapa ma 1Z na Pierburgu gdzie frajda z jazdy na pewno większa <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl