Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9tdi] Ładowanie Turbo?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2014, 21:49

januszbin pisze:a co sie dzieje kiedy zapiekają się kierownice ...bo wydaje mi się,że nimi jest problem ...
I pewnie dobrze Ci się wydaje ;-) A co się dzieje :?: <ok> Przeładowuje ,komp odcina ,łapie tryb awaryjny i z noramlnej jazdy zostaje "przetaczanie " ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 lut 2014, 22:03

dokładnie tak...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2014, 22:26

januszbin pisze:dokładnie tak...
No takie "uroki "AFN-a i jemu podobnych "wypasów "ze zmienną gometrią turbiny :-P ...nie polecam nikomu ,bo to wieczne utrapienie ...bezproblemowe są tylko zwykłe 90 tki ,najlepiej bez dwumasu ,ze zwykłą turbiną ,zapodajemy program,i żaden ori ,nawet sprawny AFN ,nie ma podejścia ;-)
Ostatnio zmieniony 27 lut 2014, 22:29 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 27 lut 2014, 22:28

A turbawka T2 wie ktos jakiego max. cisnienie dmuchnie?? Bo tak ciekawy jestem :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2014, 22:32

matek10912 pisze:A turbawka T2 wie ktos jakiego max. cisnienie dmuchnie?? Bo tak ciekawy jestem :mrgreen:
Mateusz ,odpepnij wężyk z gruszki ,to zobaczysz :mrgreen: ale zdaje się że masz już T15 ;-) T2 koło 1,6 bara powinna dmuchnąć 8-) ale wiadomo że ciut pużniej wstaje ,niż t15

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 27 lut 2014, 22:35

Nie Mariusz ja mam caly czas T2 :mrgreen: jakies 1,4 bara mam i slychac ja jak wiertarke tylko te 140 PS juz sie malo powoli robi dlatego nie wiem ile jeszcze na tym zlomku da sie wycisnac 8-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lut 2014, 11:20

matek10912 pisze: jakies 1,4 bara mam i slychac ja jak wiertarke tylko te 140 PS juz sie malo powoli robi dlatego nie wiem ile jeszcze na tym zlomku da sie wycisnac 8-)
Jak chcesz jeszcze tym pojeżdzić ,to już nic nie wyciskaj ;-) Powyżej 130 PS i 300Nm ,zaczyna się robić mało ciekawie ,sprzęgło nie daje rady ,skrzynia też dostaje popalić :roll: Ale róbta co chceta ;-) wasze silniki ,wasze kieszenie ;-) ja tam zadowalam się tym co mam i mnie nie korci na więcej ...gdybym chciał powyżej 130 PS ,to zmienił bym auto ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lut 2014, 17:08

matek10912, to co mamy to wystarcza dla tego silnika, można pobawić sie jeszcze ale to juz bardziej taka kosmetyka będzie, typu większy dolot np z ASZ, intercooler, głowiczke masz juz :mrgreen: ja też już w niedalekiej przyszłości będę miał. Aby nam sprzęgła trzymały bo jak padnie to hybryde brać najlepej już. Dół silnka ponad 400 Nm zniesie, więc tak dużo nam nie brakuje. Więc albo inne auto albo inny silnik montować <ok>

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 01 mar 2014, 08:23

Witam ponownie...piszę ponieważ nie jest dobrze :-?
turbina wyczyszczona,złożona,zamontowana no i teraz ładuje jeszcze więcej niż przed czyszczeniem ...kończy się skala na manometrze (2 bary).Wiem że urządzenie może błędnie wskazywać a na Vagu jeszcze nie sprawdzałem jak jest naprawdę ,ale słychać że jest coś nie halo,przed czyszczeniem wskazania były różne i widać było że kierownice nie pracują płynnie teraz jest zupełnie inaczej,widać że sztango pracuje bez żadnych oporów silnik ładnie wkręca się w obroty ale ma się wrażenie czasami że pompuje tylko powietrze a nie mieszankę...heh no i ecu nie odcina ,nie ma żadnych błędów tak jak poprzednio...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 mar 2014, 10:51

MUNIOR pisze:
matek10912 pisze:A turbawka T2 wie ktos jakiego max. cisnienie dmuchnie?? Bo tak ciekawy jestem :mrgreen:
Mateusz ,odpepnij wężyk z gruszki ,to zobaczysz :mrgreen: ale zdaje się że masz już T15 ;-) T2 koło 1,6 bara powinna dmuchnąć 8-) ale wiadomo że ciut pużniej wstaje ,niż t15
Ale za to nie puchnie jak T15 w trasie i przy ciągłym pałowaniu.

Kto chce mocy to moze zapakowac turbine z AWX, pompa 11mm, wtryski 216'tki na podwyzszonych cisnieniach, soft od ogarnietej osoby i uzyska pod 180KM przy momencie nie przekraczajacym 400NM. I sprzęgło wytrzyma i skrzynia również.
A wkrecac do odcinki bedzie sie idealnie :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 mar 2014, 10:57

januszbin pisze:turbina wyczyszczona,złożona,zamontowana no i teraz ładuje jeszcze więcej niż przed czyszczeniem
Jakieś cuda Ci się dzieją :roll: Nie ma takiej opcji żeby ładowała więcej po rozruszaniu geometri ,niż przy zapieczonej .Skoro geometria chodzi bez zacięć ,to pozostaje jeszcze pytanie ,czy gruszka rónież chodzi płynnie i czy jest odpowiednie podciśnienie ,żeby n75 to wszystko wysterował jak należy
januszbin pisze:kończy się skala na manometrze (2 bary)
Skoro tyle ładuje,to wygląda jakby wcale nie było sterowania kierownicami i są ustawione cały czas, w pozycji ,gdzie turbo pompuje max ,czyli po odpaleniu silnika ,sztanga wciągnięta na maxa i prawdopodobnie nie chodzi .Jak masz nowszą wersję sterownika (od 98roku ) to zrób sobie vagiem test n75 i zobaczysz czy sztanga gruszki chodzi w pełnym zakresie i bez zacięć ...Tak więc bez vaga wiele nie zdziałasz ,bo ani logów ,ani testu nie zrobisz :roll:

[ Dodano: 2014-03-01, 11:11 ]
trepek pisze:Ale za to nie puchnie jak T15 w trasie i przy ciągłym pałowaniu.
Mnie tam nic nie puchnie ,a jak komuś puchnie ,to niech pałuje z umiarem ,bo przy pałowaniu też trza myśleć ...szczególnie jak się ma tuningowane ecu ,a do tego ori graty <ok> proste

[ Dodano: 2014-03-01, 11:18 ]
trepek pisze:uzyska pod 180KM przy momencie nie przekraczajacym 400NM. I sprzęgło wytrzyma i skrzynia również.
Szczerze wątpię ;-) Dowód :?: proszę <ok> audi 80 tdi ,pomodzona pompa ,wtryski ,odpowiednio mocny soft na 1,35 bara od Kostrza ,więc na pewno zrobiony jak należy ...hamownia powyżej 130 koni i powyżej 300 Nm...gość z syndromem "ciężkiej nogi" jak ja to nazywam ...pierwsze poszło sprzegło ,potem skrzynia ...zrobił ,sprzedał ...kupujący podobny "killer " ...druga skrzynia również zrobiła papa ...ciekawe co by było gdyby dysponował momentem powyżej 400Nm ...porozrywał by wszystko w piz...u ;-) Nie fantazjujmy więc ze 180 PS i 400 Niutami ...bo wystrczy znacznie mniej, żeby się zaczęły sypać sprzęgło ,czy skrzynia ...to nie jest auto i podzespoły wyliczone na takie moce :roll: Daj małpie brzytwę ,a narwańcowi chipa i niutony :roll:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 01 mar 2014, 13:56

z regulacją jest chyba ok...bo tak duże ciśnienie utrzymuje się tylko przez chwilę,potem mimo tej samej pozycji pedału gazu ciśnienie spada i przy normalnej jeździe utrzymuje się mniej więcej na poziomie 0,3 bara...nie wiem czy nie za mało z kolei ...

[ Dodano: 2014-03-01, 13:57 ]
w 1Z było ok 0,5 bara...

[ Dodano: 2014-03-01, 14:04 ]
nie wiem za bardzo co z tym zrobić ,regulacja długości sztangi nie wiele daje a właściwie to nic...ale muszę podłączyć pod komputer i posprawdzać tam wszystko ...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 mar 2014, 15:53

@Munior

Macałem samochód znajomego, który miał 178KM i 400NM (okolice 400, już nie pamiętam dokładnie ale +/- 3NM) i jeździł, jeździł... i sprzedał i samochód jeździ :-) Ale nikt w tym samochodzie nie strzelał ze sprzęgła. No i dwumas był, czego niestety w 1Z nie ma a każdy doskonale wie, że sztywne sprzęgło zabija skrzynie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 mar 2014, 18:59

trepek pisze:Macałem samochód znajomego, który miał 178KM i 400NM (okolice 400, już nie pamiętam dokładnie ale +/- 3NM) i jeździł, jeździł... i sprzedał i samochód jeździ :-) Ale nikt w tym samochodzie nie strzelał ze sprzęgła. No i dwumas był, czego niestety w 1Z nie ma a każdy doskonale wie, że sztywne sprzęgło zabija skrzynie.
No i właśnie w tym rzecz 8-) mając bardzo mocny soft ,trzeba sobie z tego zdawać sprawę i korzystać z mocy w odpowiedni sposób ....a nie tylko ciągle gaz w podłogę :roll: a niektórzy korzystają właśnie w taki sposób ,bez umiaru but i but :roll: tak to można bezkarnie na ori sofcie butować,bo i tak nie ma czym, jechać ;-) ale nie na tak podciągnietej mocy :roll:

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 02 mar 2014, 03:02

OT: ja uwazam ze jesli dlubiemy w celu uzyskania wiekrzej mocy niz fabryka (+ ew 10%) to musimy zakladac i zdawac sobie sprawe ze cos sie moze popsuc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl