Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 3A] Opór przy wrzucaniu dwójki

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 28 lut 2014, 01:22

zmiana z 1 na 2 to najczęstsza zmiana w samochodzie i najbardziej obciążająca mechanizmy i tak zazwyczaj jest, że jak jest coś nie tak ze sprzęgłem/skrzynią są problemy z R,1,2 <- biegi które najczęściej się wrzuca i najbardziej obciążają sprzęgło (każdy na parkingu chcąc wbić 1 po R i odwrotnie z niedociśnietym/niesprawnym sprzęgłem wie o co chodzi biegi wyższe od 2 wejdą nawet i przy słabym sprzęgle przy nabraniu wprawy) kwestia oleju, producent według książki sam naprawiam nie zaleca wymiany aczkolwiek takowa nie powinna zaszkodzić, spuszczając stary olej można dowiedzieć się trochę o skrzyni im więcej opiłków tym z nią gorzej, pozdro
PS. spróbuj delikatniej zmieniać z 1 na 2 może i będziesz złówiem spod świateł, ale sprawdzisz czy przy delikatnym operowaniu drążkiem problem również występuje - u mnie mam tak, że jak pociągnę wysoko obroty i szybko wbijam 2 to stuknie i szarpnie a jak chwile odczekam i zrobię to z czuciem - bez żadnego oporu, zostawiłem to i przyzwyczaiłem się, że jak ciągnąć mocno to na dwójce a nie na jedynce <-- winowajcą u mnie jest sprzęgło z huczącym łożyskiem oporowym na zimnym silniku

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 01 mar 2014, 18:20

Gdy zmieniam delikatnie problemu nie ma. Chyba to jednak sprzęgło co by mnie mimo wszystko bardzo ucieszyło :-)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 01 mar 2014, 21:44

Jeżeli podczas wrzucania obojętnie jakiego biegu jest problem/''zgrzyt'' to owszem może to byc sprzęgło...

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 01 mar 2014, 22:46

Tylko na dwójce jest "zgrzyt" z tym że ten zgrzyt bardziej czuję na drążku niż słyszę. Często również jest ciężko wbić jedynkę i wsteczny.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 02 mar 2014, 12:51

Gdybys miał coś ze sprzęgłem to problem by występował po kolei a nie wybiurczo... to nie sprzęgło moim zdaniem.

Klusekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 kwie 2012, 23:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Klusekk » 02 mar 2014, 20:27

Tak jak szaakaal, napisał, moim zdaniem to wina synchronizatora.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 02 mar 2014, 22:27

Problem tkwi wyłącznie w synchronizatorze . Tak jak koledzy pisza , jakby to była wina sprzęgła to mialbyś te objawy przy każdym biegu ...

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 04 mar 2014, 16:53

Właśnie sęk w tym, że tego zgrzytu nigdzie nie ma tylko na dwójce. Opór za to zdarza się na wszystkich z wyjątkiem piątki. Dzisiaj pobawiłem się trochę skrzynią na pracującym silniku wrzucałem luz potem sprzęgło i dowolny bieg. No i na każdym z wyjątkiem piątki był wyczuwalny duży opór, oczywiście nie zawsze. Po ponownym wysprzęgleniu oporu nie było, po kolejnym był itd. Czasem umiarkowaną siłą da się przejść ten opór i wbić bieg, innym razem opór jest zbyt duży.

Dodam jeszcze, że po wymianie poduszki skrzyni dziwnie mi się wrzuca trójkę, co wtedy od razu zauważyłem. Jest ona "daleko" w porównaniu np. do czwórki. Chodzi o skok lewarka, muszę pchnąć lewarek wyczuwalnie dalej by wszedł bieg niż czwórkę. Przed wymianą poduszki na pewno tak nie było, zgrzyt jednak się zdarzał ale rzadziej. Nie wykluczam, że synchronizator się przez pewien czas bardziej uszkodził ale... nie ma tam jakiejś regulacji przy lewarku? Nie znam się na tym ale są tam chyba jakieś linki, cięgna które odpowiadają za precyzję zmiany biegów?

Regulacja jakaś jest, znalezione w książce Etzolda
Obrazek
Co wy na to?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 04 mar 2014, 20:41

na moje oko coś nie tak ze sprzęgłem głównie winy bym upatrywał w mechanizmie jego sterowania w tym też bym widział przyczynę zgrzytów przy zmianie biegu, spróbuj rozpędzić się ostro na jedynce i wrzucić dwójkę z nie wciśniętym do końca sprzęgłem jaki będzie efekt ? zgrzyt taki, że wszyscy na około by się zastanawiali co się dzieje, przy wolniejszej i spokojniejszej zmianie biegów mechanizm sprzęgła ma więcej czasu na pracę i stąd brak zgrzytów masz na linkę czy hydro ? o czym już pisałem b. często skazywana na zagładę jest skrzynia a zaskakująco często wina leży w mechanizmie sterującym pracą sprzęgła - synchronizator można winić wtedy kiedy osprzęt sprzęgła jest sprawny przy zmielonym synchronizatorze nawet przy lekkiej zmianie biegu by było czuć opór i nieco stłumiony zgrzyt :) co tłumaczyło by duży opór przy wrzucaniu biegów piątka wchodzi dlatego, że każdy wie jakie ma przełożenie zawsze wejdzie bez większego oporu (kiedyś wracałem golfem 2'ką bez sprzęgła skrzynia 5 biegowa pierwsze 4 biegi zgrzytały przy wrzucaniu a piątkę się wrzucało prawie jak ze sprzęgłem)
regulacja lewarka i cięgien na pewno powinna pomóc na jego pozycję.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 01 cze 2014, 23:33

Podepnę się pod temat.
Od jakiegoś czasu 1-szy i standardowo 2 bieg zaczął ciężko wchodzić.
Ale jest to sporadycznie, niekiedy szybko wbijam 2-ke i jest szarpniecie oraz ciężko wchodzi, a niekiedy wolniej z wyczuciem i bez problemu.
Zauważyłem ze na wyłączonym silniku wszystko hasa i biegi wchodzą jak masełko...
Jakaś regulacja/wymiana oleju w skrzyni pomoże ??

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 02 cze 2014, 15:34

Jeżeli lekko wychodzą biegi na wyłączonym to wina sprzegła... może się kończy...

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 02 cze 2014, 16:06

tak właśnie podejrzewam.
Lepiej brać kompletne np sachsa do 1Z, czy lepiej G60 ??
ps. z tym że skrzynia też lekko sie poci patrząc z góry.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 02 cze 2014, 18:31

a kiedy ostatni raz zmieniałeś płyn hamulcowy ? był wtedy odpowietrzany wysprzęglik ? Mało który warsztat przy wymianie płynu pamięta o wysprzęgliku... ja ze swojego jak spuszczałem płyn to był dosłownie czarny... z ciekawości pytałem w kilku warsztatach o linkę sprzęgła do audi 80 o wymianę i mało który warsztat wiedział, że audi ma hydrauliczne !

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 02 cze 2014, 20:13

mam te auto od września, nie miałem jeszcze konieczności wymiany płynu hamulcowego.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 03 cze 2014, 13:40

Zmień całe sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) na sachs i odrazu gumka na wysprzegliku do wymiany...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl