b2/b3/b4 to samoKamilonzo pisze:przed samą wymianą mam pytanie, czy różni czymś się maglownica z cabrio od sedana?
[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
Koledzy podepnę się pod temat. Potrzebuję Waszej pomocy. Otóź ostatnio zauważyłem, że układ kierowniczy zrobił się jakiś gumiasty, pojechałem do mechanika, okazało się, że pękł ten element, który łączy drążki kierownicze przy maglownicy załączam zdjęcie. I teraz pytanie: jak to się profesjonalnie nazywa? Na zdjęciach widać, że maglownica jest już słaba, chociaż nie narzekałem na nią, ale może waarto było by ją zmienić, tylko, że jak widzę po aukcjach używek, to sprzedają bez tego łącznika. I drugie pytanie czy ten drążek, który widać na zdjęciu powinien być taki krzywy, czy to objaw walnięcia? Help pomóźcie, bo nie wiem nawet jak się za to wszystko zabrać, a auto potrzebne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Gdyby to była guma, to nie problem. Może nie bardzo to widać na zdjęciu, ale złamany jest ten metalowy element łączący drążki z maglownicą. Widzę, że czasem sprzedają z tym, ale mam pytanie, czy szukać maglownicy konkretnie do 1z czy do innych też będzie pasować byle ze wspomaganiem?MarcinexB4 pisze:Osłona Przekładni Kierowniczej, dość popularna tak więc raczej w każdym sklepie motoryzacyjnym dokupisz. <ok>
Zmiana tej gumy polega na odkręceniu tych widocznych dwóch śrub co schodzą do niego z obu kół 2 drążki.
Ivanezzz ten drążek jest oryginalnie wygięty. Etka mówi ze do diesla są magle o innych numerach
wymieniałem nie dawno maglownice i zapytam jak prawidłowo powinno się odpowietrzyć układ (ja zrobiłem jak pisze w "sam naprawiam")
1. uniosłem auto z przodu aby oba koła nie dotykały podłoża
2. wlałem płyn
3. energicznie kręciłem kierownicą w skrajne położenia (lewo/prawo) - z początku były bąbelki a potem piany lecz po chwili już ustabilizowało sie
4. odpaliłem silnik i jeszcze raz kręciłem kierownicą (gdy auto jeszcze uniesione)
5. opuściłem na wyprostowanych kołach
6. odpaliłem i znów kręciłem energicznie (lewo/prawo)
tylko ze od samego początku tak ciężko kręci mi sie jakbym nie miał wspomagania.... myślałem ze przejdzie ale niestety cały czas tak samo, może kupić jeszcze raz płyn i powtórzyć zabieg? bo od razu z zielonego zrobił mi sie tak samo brudny jak był ten stary
Dodam ze dowiedziałem sie, że magiel który kupiłem leżał 3 lata
wymieniałem nie dawno maglownice i zapytam jak prawidłowo powinno się odpowietrzyć układ (ja zrobiłem jak pisze w "sam naprawiam")
1. uniosłem auto z przodu aby oba koła nie dotykały podłoża
2. wlałem płyn
3. energicznie kręciłem kierownicą w skrajne położenia (lewo/prawo) - z początku były bąbelki a potem piany lecz po chwili już ustabilizowało sie
4. odpaliłem silnik i jeszcze raz kręciłem kierownicą (gdy auto jeszcze uniesione)
5. opuściłem na wyprostowanych kołach
6. odpaliłem i znów kręciłem energicznie (lewo/prawo)
tylko ze od samego początku tak ciężko kręci mi sie jakbym nie miał wspomagania.... myślałem ze przejdzie ale niestety cały czas tak samo, może kupić jeszcze raz płyn i powtórzyć zabieg? bo od razu z zielonego zrobił mi sie tak samo brudny jak był ten stary
Dodam ze dowiedziałem sie, że magiel który kupiłem leżał 3 lata