Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2013, 20:09

To coś musiałeś skopać bo nie ma fizycznej możliwości by zmieniło się położenie kierownicy po odkręceniu sanek.Tak jak wspomniał Marcin od położenia kierownicy masz drążki.A sanki jak wspominali koledzy wcześniej przykręcasz w to samo położenie bo tez nie ma fizycznej możliwości by je przykręcić inaczej tzn jest ale spieprzysz gwint...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 gru 2013, 20:36

Sanki mają lekką regulacje połozenia, więc po ich ruszeniu geometria się zmienia.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2013, 20:43

Ale ktoś wcześniej wspominał że należy zaczynać od tylnej śruby chyba lewej gdyż ona nie ma żadnej regulacji więc co się wtedy ma zmienić?A jeśli ktoś by faktycznie przegiął i lekko przesunął sanki to może się zmienić chyba tylko nachylenie kół...Zresztą dla bezpieczeństwa można zaznaczyć w którym miejscu były sanki przed demontażem....

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 29 gru 2013, 21:28

Tak jak kolega IC69, wspomniał sanki mają regulację (zapraszam na 2 stronę tego tematu- potwierdzenie także innych klubowiczów) nie piszę nic wyssanego z palca ani też nic nie skopałem. Nie ustawisz tego idealnie tak jak było przed demontażem.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2013, 21:36

No ale co by się nie stało nie ma to wpływu na położenie kierownicy...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 gru 2013, 22:18

Ależ oczywiście, że ma. Przesuniesz odrobine sanki w bok, to i kolumny się ruszą...a do czego są przykrecone drążki kierownicze?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 gru 2013, 13:13

M4teusz pisze:wspomniał sanki mają regulację
Zmieniałem 4 tuleje na sankach, jak ono wchodzą pewnie wiesz i nie widziałem tam miejsca na żadną regulację ;-)

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 30 gru 2013, 20:35

"BŁOGOSŁAWIENI, KTÓRZY NIE WIDZIELI, A UWIERZYLI" ;-)

A tak na serio to fakt faktem nie widać, ale jest możliwość minimalnej regulacji położenia trawersu względem budy a każdy minimalny ruch ma wpływ na układ kierowniczy.
Jedni się ze mną zgodzą, inni nie ale dyskusja na ten temat zaczyna robić się nudna więc proponuję ją zakończyć <ok>

arek1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:12
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: arek1986 » 30 gru 2013, 20:56

z góry sorki za mój post, ale tak czytam i czytam i nie mogę dojść do ładu. Otóż muszę wymienić 4 tuleje w sankach, motor 2.0 16v 140km ACE 1994r.
Byłem w sklepie i zresztą mówiłem gościowi żeby sprawdził jaki wymiar będzie pasował czy m10 czy m12, a on ze tylko do 10 lat może bo po wyżej mówił że wszystkie takie same rozmiary... Sobie myślę ze gość ma nie pokolei w głowie i w ogóle jak mu powiedziałem jaki silnik mam to powiedział że jakiś nie typowy czy coś w tym stylu ... Wkurzyłem się i wyszedłem. Jedyne co mądrego powiedział żeby się dowiedzieć jaki rozmiar czy 10 czy 12 to trzeba wejść pod auto... może ma i racje ale w ogóle nie mam czasu zajrzeć pod auto jak i własnego garażu nie mam... stoi pod chmurką

Proszę Was o pomoc w identyfikacji rozmiaru tego gwintu... Jestem tu świeży i liczę na Wasze wsparcie :)

machmat93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 paź 2010, 01:13

Post autor: machmat93 » 04 mar 2014, 17:01

Witam. Mam pytanie. Trzeba wymieniać wszystkie 4 tuleje na wahaczach czy można tylko dwie na jednym wahaczu? Tłucze mi się tylko prawa strona.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2014, 17:04

machmat93 pisze:Trzeba wymieniać wszystkie 4 tuleje na wahaczach czy można tylko dwie na jednym wahaczu?
można ;-) ale licz się z tym że druga strona też pewnie szybko poleci

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 04 mar 2014, 21:03

Bądź też może zacząć ściągać Ci autko podczas przyśpieszania/hamowania ;-) Nie dziaduj <piwo>

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 08 kwie 2014, 18:17

koledzy czy jak założyłem tuleje trawersu o srednicy otworu 12mm a w b3 mam 10mm bedzie w czymś to przeszkadzało ???????????

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 kwie 2014, 19:45

Będziesz miał większy zakres regulacji. :-)

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 15 maja 2014, 13:12

Mam 100 C4 AAH. Z tematu o wymianie uszczelki misy olejowej górnej wynika, że sanki wystarczy jedynie obniżyć z przodu i da się misę wyjąć. Z tego co przewertowałem 35 stron wynika, że w 80 macie 4 tuleje wprasowywane. W 100 C4 przednie wprasowane, tyle są zintegrowane z obudową metalową i te da się wymienić bez targania sanek.

Ale wracając do przednich tulei. Jeśli da się obniżyć przednią część sanek to mamy wtedy od góry ileś tam luzu. No i robiąc to sposobem, że bierzemy dobrą śrubę, podkładki itp i za pomocą tego narzędzia wprasowujemy tulejkę - nie da się tego zrobić bez pełnego demontażu sanek?

No i w ogóle - nie mając kanału/podnośnika da się sanki wytargać spod auta?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl