Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problemy z przerywaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
malza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2014, 15:28
Lokalizacja: OŁAWA

[B4 2.0 ABT] Problemy z przerywaniem

Post autor: malza » 05 mar 2014, 15:50

Witam serdecznie. Mam kłopoty z przerywaniem silnika. Auto zupełnie zimne działa ok. Po jakiś 2 minutach na biegu jałowym jest ok ale podczas jazdy zachowuje się jak by brakowało mu paliwa dławi się i jest słaby. Po zupełnym nagrzaniu silnika przestaje się dławić ale nie jest zbyt zwinna. Sugerując się różnymi forami odłączyłem sondę lambda i to pomaga. Nie przerywa i jest zwinniejsza. Czy to oznacza, że sonda jest do wymiany, czy może być problem z nieszczelnym gaźnikiem a przez odłączenie sondy zwiększyłem mu mieszankę i dlatego jest poprawa.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 mar 2014, 16:05

w tym aucie jest wtrysk nie gaźnik. Sondę można sprawdzić podpinając kompa.

malza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2014, 15:28
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: malza » 05 mar 2014, 17:11

Darecki3037 pisze:w tym aucie jest wtrysk nie gaźnik. Sondę można sprawdzić podpinając kompa.
Mam monowtrysk. Po ostatniej diagnostyce pod kompem "mechanik" powiedział ,że na 99% to cewka. Wymieniłem i bez zmian. Jak tak dalej będą mi diagnozować to wymienię wszystko po kolei, a to nie o to chodzi.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 05 mar 2014, 18:53

podpiąć to jeszcze trzeba umieć jak z tego skorzystać. Nie tylko odczytać błędy i skasować je. Do badania sond jest specjalne urządzenie, na vagu równiez mozna sprawdzić (nie tak juz dokladnie) ale wystarczająco prace sondy na bieżaco podczas pracy silnika na różnych obrotach, nawet graficznie wykres można zobaczyć i jak ktos ma wiedze to z tych danych okresli czy winna jest sonda czy coś innego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 mar 2014, 21:20

Darecki3037 pisze:na vagu równiez mozna sprawdzić (nie tak juz dokladnie) ale wystarczająco prace sondy na bieżaco podczas pracy silnika na różnych obrotach, nawet graficznie wykres można zobaczyć
Jak ma przed modernizacją motronic to tam nic nie zobaczysz jedynie błędy :mrgreen:

zoon02
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 gru 2013, 09:28
Lokalizacja: Radom

Post autor: zoon02 » 06 mar 2014, 15:46

Zacząłbym od swiec prezewodów, sonde można zmienic zwyklym multimetrem, i zmierzyc rezystancje czujnika temperatury do ecu. Ale jak przerywa podczas jazdy obstawailbym układ wysokiego napięcia cewka zmieniona zostały przewody i świece.
Nie doczytałem jak odłączyłes sonde i jest ok to sprawa jasna ja do swojej b3 1,8 monowtrysk wsadziłem sonde uniwersalna NTK/NGK za 75 zł i smiga jak nalezy na PB. Ja miałem inny problem a wine ponosiła również sonda.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl