Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Krokowiec nie działa, brak prądu w przewodach do niego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[ABK] Krokowiec nie działa, brak prądu w przewodach do niego

Post autor: masteretsam » 05 mar 2014, 18:20

Wiatm jak w temacie problem znaczy sie krokowiec nie działa mimo ze sprawny, nie działa dlatego ze pradu w kablach idacych do niego nie ma. Pytanie takie dlaczego go tam nie ma poza tym ze kabel moze byc gdzies przerwany, najblizszy kawałek sprawdziłem i kabel cały nie chce narazie dalej pruć izolacji bo moze jest jakas inna przyczyna tego? moze ten przekaznik 30 ?

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 05 mar 2014, 18:25

a bezpieczniki ? są całe? Generalnie to przekaźnik ten co podałeś odpowiada za falujące obroty czyli podejrzewam między innymi silniczek krokowy

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 mar 2014, 19:23

te co sa bezpieczniki to sa całe choc jest tam pare miejsc wolnych całkowicie ale to sa raczej miejsca na dodatkowe wyposazenie a w głownym rzedzie sa wszytkie i wszystkie sa całe.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 05 mar 2014, 19:25

no to zostaje sprawa w/w przekaźnika...

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 mar 2014, 20:13

czy jestes pewien ze ten przekaznik odpowiada za działanie krokowca? i ze jego usterka moze byc powodem braku pradu w przewodach?

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 05 mar 2014, 20:17


Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 mar 2014, 20:29

cały czas czytam ten temat :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 mar 2014, 21:16

masteretsam pisze:czy jestes pewien ze ten przekaznik odpowiada za działanie krokowca? i ze jego usterka moze byc powodem braku pradu w przewodach?
Przy jego uszkodzeniu nie będzie wcale napięcia na ECU wiec jak inne rzeczy działają to ok.
masteretsam pisze:Wiatm jak w temacie problem znaczy sie krokowiec nie działa mimo ze sprawny, nie działa dlatego ze pradu w kablach idacych do niego nie ma
No i widzisz tu polegasz bo źle nazywasz swój zawór biegu jałowego, to nie jest zwykły silniczek DC gdzie jest plus i minus czy silnik krokowy. A żeby sprawdzić to trzeba się na tym znać. Tam jest stały plus po zapłonie a masa z ecu o przebiegu prostokątnym z pewnym wypełnieniem.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 mar 2014, 21:54

skoro stały plus po zapłonie to dlaczego własnie wcale pradu w tych kablach nie ma nawet na odpalonym silniku :). Nazwałem go krokowcem tylko umownie bo wiem ze działa na zupełnie innej zasadzie niz silnik krokowy w silniku z mechanicznym wtryskiem, jednpunktem lub gaznikiem:) Bo na logike na zimnym silniku te kabelki powinny podawac jakis prad na ten zaworek aby ten mogł sie lekko otworzyc i podniesc te obrotu gdy te sa za niskie bo zaledwie 400 obr/min, a tam w kablach cisza...

Zapomniałem dodac ze jakas rzezba tam była przede mna bo wtyczka jest dosztukowana ma innego koloru kable a sam krokowiec jest grubszy i krótszy niz te co sa oryginalnie w abk. Ale mam tez drugi który jest oryginalny tyle ze nie moj i na tamtym tez nic nie dziala

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 mar 2014, 22:13

masteretsam pisze:wcale pradu w tych kablach
W jakich tych? jak jest jeden plus.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 mar 2014, 22:22

robiłem miernikiem na zakresie do 20v i na wielu innych, probowałem sprawdzac opor i amperaz nie wiem po co ale liczyłem cos mi wkoncu pokaze ale tam cisza i pzykładałem kableki najpierw oba do tych dwoch co ida do krokowca a pozniej jeden do jednego kabla a drugi to masy a potem do drugiego kabla i tez do masy wiec gdyby w kótryms z tych dwoch kabli było by jaies napiecie to bym je wykrył, bo do tego krokowca u mnie ida 2 kable, niebiesko czarny i zielono czarny i sa one oryginalne

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 mar 2014, 22:25

Niebiesko-czarny plus po zapłonie. Wedłóg schematów ma on osobny bezpiecznik szukaj go albo po wyżej tych 25 albo gdzieś pod deską lata.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 06 mar 2014, 19:14

racja pod decha lataja jakies bezpieczniki bo widziałem i zupełnie nie pomyslałem by sprawdzic :)jutro zajrze i sprawdze i napisze co i jak. Sek w tym ze bezpieczniki moga byc od gazu ale skoro mowisz sprawdz to sprawdze :)


Byłem, sprawdziłem i sie wkur....em :) jakis debil znaczy poprzedni wlasiciel wyrzucił bespiecznik od krokowca a ze on nie był w głownym rzedzie tylko w tych z przodu co ida wzdłuz nie brałem poczatkowo tego pod uwage ale uzupełniłem 2 braukjace miejsca bespiecznikami narazie 10A i krokowiec działa oborty trzyma itd. tylko ze sie zawiesza czasem i zawyza mi czesto oborty do 1500:) teraz znów pytanie dlaczego? pewnie ten przekaznik :) z tym ze oborty w sumie nie faluja tylko raz jest tak raz tak i długo schodzi z wysokich obrotów czasem wogole nie schodzi
_________________

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 mar 2014, 19:22

A to już wyższa szkołą jazdy tu trzeba mieć pewność w 100% że szczelny dolot jak i sprawne serwo hamulca. Jeżeli tak to winny zawór biegu jałowego zacina się.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 06 mar 2014, 19:27

mam 2 takie zaworki i na obu jest identyczni, ale przejrze wszystko gdzie moze isc lewe powietrze. A :) przepływka po strzale była krzywa klapka szurała ale to naprawiłem chodzi bez zaciec ale czy moze chodzic nieprawidłowo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl