Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Podmiana silnika z 90 KM na 115 KM 2.0 b+g

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABT] Podmiana silnika z 90 KM na 115 KM 2.0 b+g

Post autor: na1ooprocent » 03 mar 2014, 22:32

Witam. Jestem kobietą i potrzebuję porady, czytając forum duzo rzeczy jest dla mnie nie zrozumiałe więc potrzebuję prostego wyjaśnienia.

Otóż mój problem polega na tym: ostatnio w mojej audicy padł silnik 2.0 90KM po obejrzeniu przez mechanika okazało się że to panewki. Także silnik do wymiany.
I tu nasuwa się pytanie gdyż chciałabym wiedzieć czy mogę wstawić 2.0 115 KM dodam że mam zwykłą instalację gazową. Czym różnią sie te silniki, czy osprzęt by pasował?


Byłabym bardzo wdzięczna gdyby ktoś zechciał mi pomóc. :->

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 03 mar 2014, 22:44

Gaz raczej nie będzie pasował do tego ABK.
Rozrusznik, alternator czy wspomaganie to będzie takie samo

Nie wiem czy tanio będzie takiego swapa zrobić, bo za te panewki dasz ok 100zł + robocizna (według mnie bardziej opłacalne robić ew.potem sprzedać auto)

na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: na1ooprocent » 03 mar 2014, 22:47

A szlif wału?

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 03 mar 2014, 22:54

to też ale za reanimacje tego silnika nie mam pojęcia ile cie mechanik wycenił ale może 600-800 zł a za sam silnik ABK dasz te ~800 zł + włożenie z 500-600 zł i coś mi sie wydaje jak chłopaki mówili nie raz ze do ABK proponowana jest sekwencja choć 2 gen gaz tez zakładają

na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: na1ooprocent » 03 mar 2014, 22:57

Tzn. większość mechaników i ludzi których znam nie polecają remontu gdyż to drogi biznes...

Znajomy mechanik wycenił podmiankę na 200 zł także nie jest aż tak drogo...

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 03 mar 2014, 23:01

:shock: za wymianę silnika takiej ceny nie słyszałem... musi być dobry znajomy ;-)

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 04 mar 2014, 00:48

pawelec_, no u mnie śmiga w ABK II Gen i Delik potwierdzi ze daje rade :) , więc jak masz II gen to ABK na niej normalnie bd jeździć , tylko wszystkie nieszczelności nawet najmniejsze mogą powodować strzały , więc musisz wszystko dobrze posprawdzać . Nie jeździłem ABT ale ABK już starcza(przynajmniej mi ) do zwinnego poruszania się , 115km daje radę

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 mar 2014, 21:34

na1ooprocent pisze:Tzn. większość mechaników i ludzi których znam nie polecają remontu gdyż to drogi biznes
Bo nie ma już prawdziwych mechaników są tylko wymieniacze :mrgreen:

na1ooprocent pisze:Znajomy mechanik wycenił podmiankę na 200 zł także nie jest aż tak drogo...
Albo nie wie co to znaczy wymienić ABT na ABK.
pawelec_ pisze:za sam silnik ABK dasz te ~800 zł
plus reszta niepasujących gratów to suma może dojść do 1,5k śmiało a nawet i dużo więcej.

kamiloss2

Post autor: kamiloss2 » 06 mar 2014, 21:28

Jarewa pisze:plus reszta niepasujących gratów to suma może dojść do 1,5k śmiało a nawet i dużo więcej.
Bez przesady wymiana ABT na ABK to max 1700-2000zł uwzględniając w tym robociznę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 mar 2014, 21:45

Bez przesady wymiana ABT na ABK to max 1700-2000zł uwzględniając w tym robociznę.
Aby na pewno?

Goły silnik 800zł
Przepływomierz z obudową filtra 500zł
Pompa paliwa 200zł
Instalacja silnika 100zł
ECU 100zł

To daje już nam prawie 1700zł a gdzie robocizna??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 mar 2014, 21:49

Zawsze można zrobić ABK na osprzęcie ABT, zrobić podkładkę aby zasłonić miejsca na wtryski i przykręcić kolektor z ABT do głowicy ABK. Niedawno jeden kolega tak zrobić z AAD czy 3A.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 mar 2014, 22:11

Tylko ze wtedy mija się to z celem bo nie uzyskasz tych nawet 100KM.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 06 mar 2014, 23:26

blok możesz wstawić począwszy od 1,6 do 2,0 ze swoim osprzętem. Kwestia też zasilenia silnika, np 1,6 gaźnik wszystko praktycznie pasi ( nie będzie tylko odmy z silnika a wyłącznie z pokrywki zaworów ) 1,6 wtrysk ( ADA ) tu albo przełożysz głowice albo musisz dorobić uszczelkę pod kolektor, 1,8 pasi wszystko ( i jak przy 1,6 gaźnik w zależności od lat produkcji odma z pokrywki a w nowszych taż z bloku silnika ) 2,0 tu takie jak twoje lub wtrysk i opcja jak przy 1,6 wtrysk albo zmiana głowicy albo dorobienie uszczelki ( w tej opcji silnik jest ciut żywszy za sprawą innego wałka i dolotów ) No i ważne pytanie czy zmieniasz sam silnik czy jeszcze osprzęt, tj instalacje osprzęt silnika, komputer. W tej opcji nie licz na sugerowane ceny. A znacznie wyższe. Z racji tego że jesteś kobietą licz na próby wyciągnięcia kasy.
Takie pytanie jak skończył się silnik który chcesz wymieniać ?? jakie objawy ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 mar 2014, 20:10

Plus walka z spalaniem stukowym. Swego czasu Były tematy z tą walką. A spalanie stukowe zabija silnik powoli acz skutecznie.

Jak ABK to tylko z wiązką, kompem, przepływomierzem i kolektorem plus wspomnianym czujnikiem oraz gaz ONLY sekwencja. W innym przypadku można robić auto tylko na sprzedaż a nie dla siebie.

Skoro jest gaz przeróbka na sekwencję będzie o wiele łatwiejsza przy przeróbce wiązki na ABK.

spun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2013, 21:37
Lokalizacja: Racek

Post autor: spun » 09 mar 2014, 14:33

Mi też walnęła panewka w moim SF. Wymieniłem silnik na 3A, oczywiście przerobiłem go pod stary gaźnik z SF. Powymieniałem co się dało. Razem z silnikiem wyszło mnie jakieś 1200pln. Silnik ogarnąłem za 600 :D

Tylko po wymianie silnika nie masz pewności jak długo pojeździsz. Po remoncie masz silnik jak z fabryki, jednak ABT no nie czarujmy sie.. Ruletka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl