Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] problem na rozgrzanym silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Adas1307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2014, 17:56
Lokalizacja: Kutno

[B4 2.0 ABK] problem na rozgrzanym silnik

Post autor: Adas1307 » 08 mar 2014, 18:24

Witam. Jestem nowym użytkownikiem, Audi 80 B4 2.0 ABK zakupiłem rok temu jestem strasznie zadowolony z samochodu :) ale od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem, Auto zapala wzorowo czy zimny czy ciepły od ,,strzała,, gdy jest zimny nie ma najmniejszego problemu, nie brakuje mocy, nie szarpie, problem zaczyna się gdy osiągnie temperature 80-90 stopni wtedy autem strasznie ,,telepie,, i nierówno chodzi efekt podobny do zapchanych filtrów. wymieniłem zapłon ( świece, przewody, kopułke, paluch) wszystkie filtry( gazowe, paliwowe, powietrza) ale problem nie ustąpił:( czy mógłby ktoś doradzi2, pokierować gdzie szukać przyczyny ?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 20:00 przez Adas1307, łącznie zmieniany 2 razy.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 08 mar 2014, 18:35

cewka ,czujniki temperatury wody, przekaźnik 30.
Ewentualnie cos nie tak z gazem.

Adas1307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2014, 17:56
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Adas1307 » 08 mar 2014, 18:48

Dziękuję ze zainteresowanie się tematem:) a więc tak cewkę podmieniałem z 2 sprawnych aut, praca silnika bez zmian, czujnik niebieski kupiony nowy i podmieniłem od znajomego bez zmian nadal nierówna praca powyżej 80 stopni przekaznik numer 30 zmieniony na ori gaz wyregulowany :(

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 08 mar 2014, 19:00

tak sie dzieje na obu paliwach? zastanawialbym sie nad dwiema zeczami ale proponuje wpierw vag-a podlaczyc ku pewnosci. stawialbym na sonde i nna czujnik spalania stukowego ( skontrolowac czy zaplon dobrze ustawiony)

Adas1307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2014, 17:56
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Adas1307 » 08 mar 2014, 19:10

Tak dzieję się tak na PB i LPG z starości pękł przewód od spalania stukowego wymieniłem na ori przykręcony odpowiednim momentem obrotowym na Vag-u nie pokazuję żadnych błędów:( może czujnik halla? ale nigdy nie zgasł i pali z ,,strzała,,

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 mar 2014, 19:36

Adas1307, _uwaga

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 08 mar 2014, 19:43

nie musi po prostu opornosc sie zmienia i przeozne cyrki moga sie dziac ale skontroluj jescze zaplon
i po praw ten temat bo ci go moderator usunie

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 08 mar 2014, 19:44

Czujnik halla też warto sprawdzić ,znajduje się on pod kopułką.

Adas1307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2014, 17:56
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Adas1307 » 08 mar 2014, 19:52

a jak sprawdzić czujnik halla? trzeba wymontować aparat zapłonowy?

[ Dodano: 2014-03-08, 23:09 ]
ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak?

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 09 mar 2014, 00:44

Ahh teraz widze ze kolega temat zalozyl :) Skoro mowisz ze czujnik niebieski mozna wykluczyc to tak jak napisalem na priv sprawdz halla. Jak go wymontowac i sprawdzic nie bede opisywal bo pisze z telefonu i troche to niewygodne, a z reszta bylo wiele razy opisywane, wystarczy poszukac w google :)

Co do sondy - nie ma ona wplywu na prace na lpg takze tez mozna ja wykluczyc. A instalka gazowa sekwencja czy jaka generacja?

Jak to nie bedzie hall to przychodzi mi jeszcze na mysl czujnik temperatury zasysanego powietrza znajdujacy sie w przeplywomierzu, raczejrzadko slyszy sie o jego uszkodzeniu ale roznie bywa z tymi naszymi starymi klamocikami :))

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 09 mar 2014, 07:50

sa tylko dwie mozliwosci. Albo padl TPS czyli czujnik polozenia przepustnicy albo przeplywka. Jak by padla sonda lambda to by byla za bogata mieszanka i by dymil sadza na czarno oraz zapach spalin , benzyny w kabinie.

Adas1307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2014, 17:56
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Adas1307 » 09 mar 2014, 08:21

A czy pod Vag wyświetlą się te błędy ?

MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 09 mar 2014, 09:18

Adas1307 pisze:A czy pod Vag wyświetlą się te błędy ?
Tak. Przplywka to nie jest na pewno, bo jak silnik nie osiagnie temperatyry roboczej o wszystko jest ok. No chyba ze jak juz czesniej wspomnialem czujnik zasysanego powietrza cos klamie. TPS... tam tez bym sie na razie nie doszukiwal bo malo prawdopodobne.

W ostatecznej ostatecznosci moze to byc wina samego ECU. Na razie hall sprawdz.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 09 mar 2014, 09:44

jak juz czesniej wspomnialem czujnik zasysanego powietrza cos klamie.
takie rzeczy to się sprawdza w blokach pomiarowych. Vag nie służy tylko do odczytu i kasowania błędów.

Adas1307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2014, 17:56
Lokalizacja: Kutno

[B4 2.0 ABK] problem na gazie

Post autor: Adas1307 » 10 mar 2014, 08:34

Witam :) Spalanie gazu wzrosło mi do 22 litrów na 100 km;/ wybrałem się do gazownika Po regulacji gazu spalanie 11 litrów, ale kolejny problem teraz na gazie jest tak ze, od 50 do 87 stopni nie ma mocy szarpie dławi się strzela gdy temperatura przekroczy 87 stopni jest ok jedzie ma moc nie szarpie. Odpinam czujnik niebieski od temperatury i jest dobrze na gazie, zle wyregulowany gaz ? czy padnięty niebieski czujnik?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-03-10, 10:11 ]
po co piszesz w dwóch tematach o tym samym :!: kontynuuj w tym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl