Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Czujnik ciśnienia i kilka innych pytań

xonare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 mar 2014, 18:17
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 1.9 1Z] Czujnik ciśnienia i kilka innych pytań

Post autor: xonare » 09 mar 2014, 18:45

Witam,
Ostatnio zakupiłem Audi 80 1.9 TDI.

Pojawił się pierwszy problem:

Przy zdejmowaniu osłony z akumulatora zahaczyłem o wężyk od czujnika ciśnienia, który był po poprzednim właścicielu przymocowany na jakimś kleju i niestety odpadł. Tymczasowo przykleiłem na kleju aby się trzymało i chciałbym jakoś naprawić tą usterkę ponieważ mocowanie może w każdej chwili odpaść i częściowo zatykać wlot... na 1 foto oznaczone pod nr 1.

Foto. 1:
Obrazek

Zastanawiam się czy nie dało by się wymienić samej górnej osłonki lub sam ten element aby było taniej i nie kupować całości ale to już w ostateczności.

Cały ten element wygląda tak:

Foto. 2:
Obrazek

Druga sprawa też dotycząca tego czujnika ciśnienia. Na 1 foto pod nr 2 zauważyłem nie podłączony wężyk p( 1 koniec podłączony do tej części obok) 2 zwisa... czy on nie powinien być podłączony do części zaznaczonej na 3 foto?

Foto 3:

Obrazek

U mnie wylot jest zatkany foto 4:

Obrazek

Przeglądając fotki na necie znalazłem podałączaną tą cześć jednak nie wiem do czego:

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 mar 2014, 19:26

Ten zawor jest do Sterowania EGR'em. Więc nie zawracaj sobie nim głowy. Najlepiej pozbyć sie go lub zaślepić blaszkami przed i za zaworem.
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... galaxy-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... skoda-seat
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-egr-55

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 mar 2014, 19:32

Ale masz popierdzielone w tych wężykach.Samochód w ogóle jeździ? <ok> Ten wężyk ze złamanego króćca ma iść do filtra powietrza w pozycje dwa (środkowy króciec) a ten niepodłączony ma iść do górnego króćca przy filtrze.Co do samego N75 to możliwe że uda ci się dorwać sam ten króciec na jakimś szrocie.Ale można coś skombinować i włożyć w otwór jakąś rurkę i dobrze zalepić klejem. A gruszki EGR nie podłączaj w ogóle niech zostanie zaślepiona.Sprawdź tylko gdzie jest przewód idący do EGR-a i go zaślep jeśli nie jest.Oryginalnie jest plastikowy,żółty i idzie pod filtrem i obok lampy...

[ Dodano: 2014-03-09, 19:52 ]
Tu masz zdjęcie jak jest u mnie:

[ Dodano: 2014-03-09, 19:57 ]
A tak w ogóle to ja na twoim miejscu kupił bym przewód na metry (2matry) i powymieniał wszystkie te wężyki bo widać że są już zmęczone.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2014, 20:02 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 mar 2014, 19:59

xonare pisze:Ostatnio zakupiłem Audi 80 1.9 TDI.

Pojawił się pierwszy problem:

Przy zdejmowaniu osłony z akumulatora zahaczyłem o wężyk od czujnika ciśnienia, który był po poprzednim właścicielu przymocowany na jakimś kleju i niestety odpadł. Tymczasowo przykleiłem na kleju aby się trzymało i chciałbym jakoś naprawić tą usterkę ponieważ mocowanie może w każdej chwili odpaść i częściowo zatykać wlot..
Podłaczenie wezyków do sterowania EGR -em ,jest mało ważne i można równie dobrze odłączyć tą całą "ekologiczną instalację " ,a EGR ,zaśleipć na stałe ...z jej działania,nie wynika nic dobrego ,a wręcz przeciwnie ,samo zło ...kto widział zalepiony na maxa dolot ,wie o czym mówię :roll: Jedyne potrzebne podłączenie w tym miejscu ,to prawidłowe podłaczenie n75...reszta jest całkowicie zbędna i bez jakiegokolwiek negatywnego wpływu na jazdę ...no chyba że ktoś ma EKO obsesję :mrgreen:

xonare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 mar 2014, 18:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: xonare » 09 mar 2014, 21:30

hudy pisze:Ale masz popierdzielone w tych wężykach.Samochód w ogóle jeździ? <ok> Ten wężyk ze złamanego króćca ma iść do filtra powietrza w pozycje dwa (środkowy króciec) a ten niepodłączony ma iść do górnego króćca przy filtrze.Co do samego N75 to możliwe że uda ci się dorwać sam ten króciec na jakimś szrocie.Ale można coś skombinować i włożyć w otwór jakąś rurkę i dobrze zalepić klejem. A gruszki EGR nie podłączaj w ogóle niech zostanie zaślepiona.Sprawdź tylko gdzie jest przewód idący do EGR-a i go zaślep jeśli nie jest.Oryginalnie jest plastikowy,żółty i idzie pod filtrem i obok lampy...

[ Dodano: 2014-03-09, 19:52 ]
Tu masz zdjęcie jak jest u mnie:

[ Dodano: 2014-03-09, 19:57 ]
A tak w ogóle to ja na twoim miejscu kupił bym przewód na metry (2matry) i powymieniał wszystkie te wężyki bo widać że są już zmęczone.
Auto niby jeździ :-P


Aha jeszcze jedno. Pod gruchą jest zawór i z niego jest prawdopodobnie wyciek dość spory zresztą. Czego to może być wina? Uszczelka?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 mar 2014, 21:43

Ale pod którą gruchą?Jeśli chodzi o egr to zaślep go.Jak to zrobić jest opisane na forum.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 mar 2014, 21:52

xonare pisze: Aha jeszcze jedno. Pod gruchą jest zawór i z niego jest prawdopodobnie wyciek dość spory zresztą. Czego to może być wina? Uszczelka?
Dokładniej troszke opisz jaka gruszka albo zdjęcie podrzuć.

xonare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 mar 2014, 18:17
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: xonare » 09 mar 2014, 22:23

Krzysiek 84 pisze:
xonare pisze: Aha jeszcze jedno. Pod gruchą jest zawór i z niego jest prawdopodobnie wyciek dość spory zresztą. Czego to może być wina? Uszczelka?
Dokładniej troszke opisz jaka gruszka albo zdjęcie podrzuć.
Na fotce przy strzałce:

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 mar 2014, 22:44

To z przewodu olejowego do smarowania turbo. Odkręć nakrętke i Spróbuj wyczyścić to z oleju , odtłuść i załóż może bedzie dobrze. Nie wiem czy tam jest podkładka bo ja mam inny przewód wogóle u siebie i końcówke mam stożkową.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2014, 18:13

A o to ci chodzi.Tam jest podkładka miedziana.w etce podany rozmiar : A12X15,5X1,5
Inny rozmiar tez podejdzie byle nie była za duża.

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 10 mar 2014, 21:00

tylko uważaj z rozbieraniem żeby nie ukręcić rurki bo jak nie dorobisz klucza żeby nypla przytrzymać to na 99% razem z rurką wykręci się też nypel pod którym jest ta miedziana podkładka o której pisze hudy,
a Krzysiek 84, u ciebie widocznie się nypel nie wykręcił bo miedzy nyplem a rurką jest właśnie połączenie na stożku <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2014, 21:16

Wtedy tylko szrot i szukanie takiej rurki.Pewnie ktoś maczał tam paluchy że to teraz leje więc nie powinno ciężko się odkręcać...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 mar 2014, 23:36

vitja07, ja jak kupiłem swoją to nie miała juz tego ori przewodu tylko elastyczny mam wkręcony, ale to teraz i lepiej bo bede montować kolektor ASZ a trzeba deko odsunąć przewód olejowy a u mnie nie bedzie z tym problemu <ok>

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 11 mar 2014, 00:28

to ten przy filtrze powietrza to jaki zawór jak sie nazywa
a ten do sztangi to jaki bo ja juz nie wiem

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 mar 2014, 00:47

Od sztangi turbo to jest N75 i on wystarczy, reszta tam nie jest potrzebna przy tej obudowie. ( no i mapsensor w boschu :mrgreen: )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl