[B4 1.9 1Z] Czujnik ciśnienia i kilka innych pytań
[B4 1.9 1Z] Czujnik ciśnienia i kilka innych pytań
Witam,
Ostatnio zakupiłem Audi 80 1.9 TDI.
Pojawił się pierwszy problem:
Przy zdejmowaniu osłony z akumulatora zahaczyłem o wężyk od czujnika ciśnienia, który był po poprzednim właścicielu przymocowany na jakimś kleju i niestety odpadł. Tymczasowo przykleiłem na kleju aby się trzymało i chciałbym jakoś naprawić tą usterkę ponieważ mocowanie może w każdej chwili odpaść i częściowo zatykać wlot... na 1 foto oznaczone pod nr 1.
Foto. 1:
Zastanawiam się czy nie dało by się wymienić samej górnej osłonki lub sam ten element aby było taniej i nie kupować całości ale to już w ostateczności.
Cały ten element wygląda tak:
Foto. 2:
Druga sprawa też dotycząca tego czujnika ciśnienia. Na 1 foto pod nr 2 zauważyłem nie podłączony wężyk p( 1 koniec podłączony do tej części obok) 2 zwisa... czy on nie powinien być podłączony do części zaznaczonej na 3 foto?
Foto 3:
U mnie wylot jest zatkany foto 4:
Przeglądając fotki na necie znalazłem podałączaną tą cześć jednak nie wiem do czego:
Ostatnio zakupiłem Audi 80 1.9 TDI.
Pojawił się pierwszy problem:
Przy zdejmowaniu osłony z akumulatora zahaczyłem o wężyk od czujnika ciśnienia, który był po poprzednim właścicielu przymocowany na jakimś kleju i niestety odpadł. Tymczasowo przykleiłem na kleju aby się trzymało i chciałbym jakoś naprawić tą usterkę ponieważ mocowanie może w każdej chwili odpaść i częściowo zatykać wlot... na 1 foto oznaczone pod nr 1.
Foto. 1:
Zastanawiam się czy nie dało by się wymienić samej górnej osłonki lub sam ten element aby było taniej i nie kupować całości ale to już w ostateczności.
Cały ten element wygląda tak:
Foto. 2:
Druga sprawa też dotycząca tego czujnika ciśnienia. Na 1 foto pod nr 2 zauważyłem nie podłączony wężyk p( 1 koniec podłączony do tej części obok) 2 zwisa... czy on nie powinien być podłączony do części zaznaczonej na 3 foto?
Foto 3:
U mnie wylot jest zatkany foto 4:
Przeglądając fotki na necie znalazłem podałączaną tą cześć jednak nie wiem do czego:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ten zawor jest do Sterowania EGR'em. Więc nie zawracaj sobie nim głowy. Najlepiej pozbyć sie go lub zaślepić blaszkami przed i za zaworem.
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... galaxy-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... skoda-seat
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-egr-55
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... galaxy-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... skoda-seat
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... ia-egr-tdi
http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-egr-55
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ale masz popierdzielone w tych wężykach.Samochód w ogóle jeździ? <ok> Ten wężyk ze złamanego króćca ma iść do filtra powietrza w pozycje dwa (środkowy króciec) a ten niepodłączony ma iść do górnego króćca przy filtrze.Co do samego N75 to możliwe że uda ci się dorwać sam ten króciec na jakimś szrocie.Ale można coś skombinować i włożyć w otwór jakąś rurkę i dobrze zalepić klejem. A gruszki EGR nie podłączaj w ogóle niech zostanie zaślepiona.Sprawdź tylko gdzie jest przewód idący do EGR-a i go zaślep jeśli nie jest.Oryginalnie jest plastikowy,żółty i idzie pod filtrem i obok lampy...
[ Dodano: 2014-03-09, 19:52 ]
Tu masz zdjęcie jak jest u mnie:
[ Dodano: 2014-03-09, 19:57 ]
A tak w ogóle to ja na twoim miejscu kupił bym przewód na metry (2matry) i powymieniał wszystkie te wężyki bo widać że są już zmęczone.
[ Dodano: 2014-03-09, 19:52 ]
Tu masz zdjęcie jak jest u mnie:
[ Dodano: 2014-03-09, 19:57 ]
A tak w ogóle to ja na twoim miejscu kupił bym przewód na metry (2matry) i powymieniał wszystkie te wężyki bo widać że są już zmęczone.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2014, 20:02 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podłaczenie wezyków do sterowania EGR -em ,jest mało ważne i można równie dobrze odłączyć tą całą "ekologiczną instalację " ,a EGR ,zaśleipć na stałe ...z jej działania,nie wynika nic dobrego ,a wręcz przeciwnie ,samo zło ...kto widział zalepiony na maxa dolot ,wie o czym mówię :roll: Jedyne potrzebne podłączenie w tym miejscu ,to prawidłowe podłaczenie n75...reszta jest całkowicie zbędna i bez jakiegokolwiek negatywnego wpływu na jazdę ...no chyba że ktoś ma EKO obsesję :mrgreen:xonare pisze:Ostatnio zakupiłem Audi 80 1.9 TDI.
Pojawił się pierwszy problem:
Przy zdejmowaniu osłony z akumulatora zahaczyłem o wężyk od czujnika ciśnienia, który był po poprzednim właścicielu przymocowany na jakimś kleju i niestety odpadł. Tymczasowo przykleiłem na kleju aby się trzymało i chciałbym jakoś naprawić tą usterkę ponieważ mocowanie może w każdej chwili odpaść i częściowo zatykać wlot..
Auto niby jeździhudy pisze:Ale masz popierdzielone w tych wężykach.Samochód w ogóle jeździ? <ok> Ten wężyk ze złamanego króćca ma iść do filtra powietrza w pozycje dwa (środkowy króciec) a ten niepodłączony ma iść do górnego króćca przy filtrze.Co do samego N75 to możliwe że uda ci się dorwać sam ten króciec na jakimś szrocie.Ale można coś skombinować i włożyć w otwór jakąś rurkę i dobrze zalepić klejem. A gruszki EGR nie podłączaj w ogóle niech zostanie zaślepiona.Sprawdź tylko gdzie jest przewód idący do EGR-a i go zaślep jeśli nie jest.Oryginalnie jest plastikowy,żółty i idzie pod filtrem i obok lampy...
[ Dodano: 2014-03-09, 19:52 ]
Tu masz zdjęcie jak jest u mnie:
[ Dodano: 2014-03-09, 19:57 ]
A tak w ogóle to ja na twoim miejscu kupił bym przewód na metry (2matry) i powymieniał wszystkie te wężyki bo widać że są już zmęczone.
Aha jeszcze jedno. Pod gruchą jest zawór i z niego jest prawdopodobnie wyciek dość spory zresztą. Czego to może być wina? Uszczelka?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
tylko uważaj z rozbieraniem żeby nie ukręcić rurki bo jak nie dorobisz klucza żeby nypla przytrzymać to na 99% razem z rurką wykręci się też nypel pod którym jest ta miedziana podkładka o której pisze hudy,
a Krzysiek 84, u ciebie widocznie się nypel nie wykręcił bo miedzy nyplem a rurką jest właśnie połączenie na stożku <ok>
a Krzysiek 84, u ciebie widocznie się nypel nie wykręcił bo miedzy nyplem a rurką jest właśnie połączenie na stożku <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko