Moje Toledo idzie niedługo do garażu na kobyłki i będzie remontowany mam nadzieję własnoręcznie w jak największym zakresie.
Dlatego do jazdy na czas remontu kupiłem Audi 80 B4 z 1991r. Silnik 2,0E ABK - 115KM, 166Nm, pędzony przednimi łapami. Kupiony dość spontanicznie po oględzinach sporej ilości niemieckiego złomu. Gazu brak i raczej nie będzie - bagażnik i tak jest mniejszy, niż w Toledo i wózek juniora + zakupy wchodzą się na styk.
Poprzednim właścicielem był gość w wieku już emerytalnym. Auto sprowadzone z Niemiec w 1996r. i od tego czasu był jeden właściciel (stąd fajne czarne tablice). Audi wyglądało na bardzo zadbane, przebieg nie kręcony 214tys km., po naklejkach z wymianami rozrządu i oleju wychodzi, że autentyczny. Olej po kilku tys. km wygląda, jak nowy, a lany był półsyntetyk Mobila.
Jak na 23-letnie auto miał drobne obcierki, wymieniany przedni prawy błotnik i robione drobnostki, ale porządnie i tylko w 1 miejscu wyszedł mały purchel. Minusem odkrytym przy okazji szukania klucza do kół jest niewielka dziura z boku w bagażniku, ale możliwe, że coś się tam kiedyś wylało (Cola?) i zaczęło żreć. Bok nie nosi śladów naprawy, więc raczej nikt go wcześniej poważniej nie skrócił.
Ogólnie:
- Audi 80 B4
- rok produkcji 1991.
- silnik 2,0E ABK benzyna
- kolor czarny metalik (znalazłem - LY9Z)
- sedan
- napęd przedni
Wyposażenie:
- elektryczne sterowane lusterka
- elektryczne szyby z przodu
- szyberdach
- hak (niefabryczny)
- wspomaganie kierownicy
- kanapa dzielona
- radyjko jakieś dziwne + wysuwana antena (23 lata i działa )
- zimowe koła na stalowych felgach 15" + Firestone Winterhawk
- letnie oryginalne aluminiowe Audi 15" + Dunlop SP Sport 01
Co zrobiłem:
- wymieniłem mieszek dźwigni zmiany biegów
Co trzeba zrobić:
- wymienić uszczelkę pokrywy zaworów
- ustawić zbieżność po ogarnianiu zawieszenia przez poprzednika, bo lekko ściąga
- załatać dziurę w bagażniku
- wyczyścić przepustnicę i krokowiec
Plany:
- ringi na zegary
- lepsze radio (oryginalne Audi, żeby nie psuć wystroju, a aktualne ma padnięty wyświetlacz)
- centralny zamek
- myć i dbać, żeby długo służyło
- wywalenie oznaczeń i polerka lakieru
- jeździć i wymieniać regularnie to co trzeba
- uruchomić prawe przeciwmgielne
- obrysówki US-look w kierunkach
Marzenia:
- nie musieć naprawiać
- kierownica S-line/A4
- poliftowy środek w drewnie i ciemnym welurze
- AC/BC
- ładniejsze i nieco większe felgi na lato
- lekko do ziemi
- B3 front bez tego garba na masce i płaską atrapą <zygi> - jakoś bardziej mi się podoba
- V6 ABC lub AAH
Kilka fotek jeszcze na zimowych kołach:
Reszta, jak dostanę do ręki coś lepszego, niż domofon. :-> :mrgreen:
[B4 ABK] Czarnula by Jasper
[B4 ABK] Czarnula by Jasper
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 19:09 przez Jasper, łącznie zmieniany 1 raz.
No dziadkowa, ale fajnaWertyn pisze:hehe dziadkowa taka
Toledo pojeździ żona, tylko trzeba budę ogarnąć. Poza tym jestem adminem technicznym na toledoclubpolska.pl, a funkcja zobowiązujePrzemas80 pisze:Toledo goń tu masz zdrową sztukę
Foty wnętrza i letniego setupu wrzucę, jak dorwę ambitniejszy aparat. Telefon nie daje rady...
Długo nic się nie działo, bo auto mało jeździ i czasu na modzenie nie ma.
Pogrzebałem w czeluściach warsztato-magazynu i znalazłem siłowniki do centralnego zamka. Teraz tylko pompka, sterownik rurki i trochę kabelków i można zakładać.
Pogrzebałem dalej i z tego, co znalazłem zrobię druciarski air-ride do Toledo <haha>
Oprócz tego dorwałem dość spontanicznie oprawkę żarówki do prawego przeciwmgielnego światła i fajne oprawki żarówek 5/21W na kierunki US do przodu. Całość za magiczne 5zł.
Pogrzebałem w czeluściach warsztato-magazynu i znalazłem siłowniki do centralnego zamka. Teraz tylko pompka, sterownik rurki i trochę kabelków i można zakładać.
Pogrzebałem dalej i z tego, co znalazłem zrobię druciarski air-ride do Toledo <haha>
Oprócz tego dorwałem dość spontanicznie oprawkę żarówki do prawego przeciwmgielnego światła i fajne oprawki żarówek 5/21W na kierunki US do przodu. Całość za magiczne 5zł.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
KAROLEK22XX, dzięki.
Niestety oprawka żarówki od B3 różni się od tej z B4, więc zamiast ładnej wtyczki będą póki co zwykłe konektory. Ale przynajmniej działa.
Stary Panasonic, który grał raz na 50 prób włączenia wyleciał z roboty. Zastąpił go Grundig 3904 RDS. Szału nie ma, ale przynajmniej gra wtedy, kiedy powinien. W przyszłym roku poszukam czegoś z CD, a Grundig poleci do Toledo bo ten model tam fabrycznie montowali.
Niestety oprawka żarówki od B3 różni się od tej z B4, więc zamiast ładnej wtyczki będą póki co zwykłe konektory. Ale przynajmniej działa.
Stary Panasonic, który grał raz na 50 prób włączenia wyleciał z roboty. Zastąpił go Grundig 3904 RDS. Szału nie ma, ale przynajmniej gra wtedy, kiedy powinien. W przyszłym roku poszukam czegoś z CD, a Grundig poleci do Toledo bo ten model tam fabrycznie montowali.