[B4 ABT 2.0] iskra, zapłon, nie równa praca
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
[B4 ABT 2.0] iskra, zapłon, nie równa praca
Witam. Właśnie dostałem lampę strobo i mogłem w końcu sprawdzić czy mam dobrze ustawiony zapłon. Iskra wali na równe 6 stopni, ale zauważyłem że nie jest to równa praca. Czasem walnie za, czasem przed. Nie są to wielkie odchyłki ale silnik też ma problemy bo nie równo pracuje. Pisałem już gdzieś o tym ale mało miałem odpowiedzi. Po prostu trzęsie się czasem. Nie jest to tragiczne. Lekkie zachwiania, ale zauważalne. Co koledzy na to??
Ostatnio zmieniony 10 mar 2014, 22:58 przez majkel1987, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
tak zwany luz między zębowy jest istotny. łapiąc za palec rozdzielacza i kręcąc nim lewo prawo nie uzywając przy tym duzej siły pozwoli okreslić jak duzy jest.
to, że wałek aparatu kręci się ciągle w jedną stronę, nie znaczy, że ma płynny ruch obrotowy. koło zamachowe dązy do upłynniania ruchu obrotowego wału, ale 2 zapłony na 1 obrót wału skutecznie ten ruch zaburza. praca zaworów, sterowanie nimi, też ma wpływ na cały ruch obrotowy silnika.
praca silnika to w pewnej skali ruch drgający.
pozdrawiam
to, że wałek aparatu kręci się ciągle w jedną stronę, nie znaczy, że ma płynny ruch obrotowy. koło zamachowe dązy do upłynniania ruchu obrotowego wału, ale 2 zapłony na 1 obrót wału skutecznie ten ruch zaburza. praca zaworów, sterowanie nimi, też ma wpływ na cały ruch obrotowy silnika.
praca silnika to w pewnej skali ruch drgający.
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Siema wszystkim. Ja już u siebie przerabiałem sporo jeżeli chodzi o nierówną pracę silnika teraz borykam się z innym poważniejszym problemem. Moje audi nie chce odpalić przeszczepiłem nawet aparata zapłonowy i nic. Ale o tym piszę w odpowiednim poście.
https://audi80.pl/20-6a-137km-nie-ch ... t87345.htm
Przyczyna może leżeć nie tylko po stronie aparatu zapłonowego. Dzieje ci się tak na zimnym ciepłym silniku?
na biegu jałowym, czy szarpie w trakcie jazdy?
jest to stały zakres obrotów czy w każdym zakresie?
https://audi80.pl/20-6a-137km-nie-ch ... t87345.htm
Przyczyna może leżeć nie tylko po stronie aparatu zapłonowego. Dzieje ci się tak na zimnym ciepłym silniku?
na biegu jałowym, czy szarpie w trakcie jazdy?
jest to stały zakres obrotów czy w każdym zakresie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Nie szarpie w trakcie jazdy. Jeździ płynie i zwinnie.
Telepki ma na jałowym i wyższych obrotach na zimnym i ciepłym, ale jeszcze dziś sprawdzę dokładnie bo może to być tylko na jałowym, choć jestem prawie pewien że na wyższych też.
Czasem zmienia sam obroty i zaraz wraca na 800-900.
Kiedy się rozgrzeje nie zauważyłem aby sama wchodziła na wyższe obroty, może sporadycznie, nie pamiętam.
Ogólnie silniczek mruczy i chodzi ładnie, po za tymi milisekundowymi zachwianiami.
Przypominam nie są to nie wiadomo jakie zachwiania. Po prostu widać że leciutko, inaczej niż zwykle, silnik się lekko zatrzęsie, nie naturalnie.
Telepki ma na jałowym i wyższych obrotach na zimnym i ciepłym, ale jeszcze dziś sprawdzę dokładnie bo może to być tylko na jałowym, choć jestem prawie pewien że na wyższych też.
Czasem zmienia sam obroty i zaraz wraca na 800-900.
Kiedy się rozgrzeje nie zauważyłem aby sama wchodziła na wyższe obroty, może sporadycznie, nie pamiętam.
Ogólnie silniczek mruczy i chodzi ładnie, po za tymi milisekundowymi zachwianiami.
Przypominam nie są to nie wiadomo jakie zachwiania. Po prostu widać że leciutko, inaczej niż zwykle, silnik się lekko zatrzęsie, nie naturalnie.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
przyczyna w dużej mierze leży w dwóch prozaicznych rzeczach;
świecach zapłonowych i kablach zapłonowych. Jeżdżąc na gazie należy używać świec klasycznych czyli jednoelektrodowych. Po drugie kupowanie wynalazków z serii mega maxi super świece 7-mio elektrodowe dębowe + hyper mega hi silicon a'la Pamela kable potem wróży taką prace silnika.
świecach zapłonowych i kablach zapłonowych. Jeżdżąc na gazie należy używać świec klasycznych czyli jednoelektrodowych. Po drugie kupowanie wynalazków z serii mega maxi super świece 7-mio elektrodowe dębowe + hyper mega hi silicon a'la Pamela kable potem wróży taką prace silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Sprawdziłem i tak jak pisałem. Nierówna praca na ciepłym, zimnym, jałowym i wyższych obrotach.
W trakcie remontu wymienione zostały kable i kopółka. Palec ma jakieś 1,5 roku i świece też mniej więcej tyle samo. Wyglądają w porządku. Kiedy wcześniej wymieniałem wszystko na nowe czyli kable, świece, palec, kopółkę, to było tak samo.
W trakcie remontu wymienione zostały kable i kopółka. Palec ma jakieś 1,5 roku i świece też mniej więcej tyle samo. Wyglądają w porządku. Kiedy wcześniej wymieniałem wszystko na nowe czyli kable, świece, palec, kopółkę, to było tak samo.
Jak kupiłem auto to miało już ten problem, świece miał NGK BUR6ET a kable już nawet nie pamiętam, ja zakładam części lepsze do samochodu, i kupiłem kable, kopułkę i palec BERU a świecie kupiłem też NGK BUR6ET bo niby takie najlepsze do gazu, i zmieniłem je niedawno na BERU Z91 i dalej nic, może jeszcze sprawdzę te jedno elektrodowe i zobaczymy czy pomoże, ale z drugiej strony mam w rodzinie dwie 80 na silniku ABK z gazem i mają te same NGK i nic im się nie dzieje.