Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] iskra, zapłon, nie równa praca

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

[B4 ABT 2.0] iskra, zapłon, nie równa praca

Post autor: majkel1987 » 10 mar 2014, 15:56

Witam. Właśnie dostałem lampę strobo i mogłem w końcu sprawdzić czy mam dobrze ustawiony zapłon. Iskra wali na równe 6 stopni, ale zauważyłem że nie jest to równa praca. Czasem walnie za, czasem przed. Nie są to wielkie odchyłki ale silnik też ma problemy bo nie równo pracuje. Pisałem już gdzieś o tym ale mało miałem odpowiedzi. Po prostu trzęsie się czasem. Nie jest to tragiczne. Lekkie zachwiania, ale zauważalne. Co koledzy na to??
Ostatnio zmieniony 10 mar 2014, 22:58 przez majkel1987, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 10 mar 2014, 18:41

Kolego ja z tym walczę od kiedy posiadam samochód, wymieniłem wszystko co było tylko można, głowica również była robiona no po prostu wsio i dalej nic, pytałem na forum nawet starszych użytkowników tych silników ale nikt nie jest w stanie pomóc.

zukreator

Post autor: zukreator » 10 mar 2014, 19:41

moze masz wyeksploatowany aparat zaplonowy. one nie sa wieczne. sprawdz pod kontem luzow, jak sa, to masz odpowiedz

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 10 mar 2014, 21:23

A no luzy właśnie są. Nie wielkie ale wyczuwalne na palcu aparatu. Tylko skoro to cały czas kręci się w jedną stronę to cały czas jest nacisk na kołach zębatych z jednej strony. Luz nie powinien występować. Chyba że to cała praca sillnika, drgania itp, robi swoje.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 10 mar 2014, 21:43

Zależy o jakich luzach jest mowa, bo góra dół to aparat musi mieć luz a jeżeli na boki no to do wymiany, u mnie jest luz tylko góra dół.

zukreator

Post autor: zukreator » 10 mar 2014, 22:48

tak zwany luz między zębowy jest istotny. łapiąc za palec rozdzielacza i kręcąc nim lewo prawo nie uzywając przy tym duzej siły pozwoli okreslić jak duzy jest.

to, że wałek aparatu kręci się ciągle w jedną stronę, nie znaczy, że ma płynny ruch obrotowy. koło zamachowe dązy do upłynniania ruchu obrotowego wału, ale 2 zapłony na 1 obrót wału skutecznie ten ruch zaburza. praca zaworów, sterowanie nimi, też ma wpływ na cały ruch obrotowy silnika.

praca silnika to w pewnej skali ruch drgający.

pozdrawiam

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 10 mar 2014, 22:53

Mam luz lewo prawo. trzeba to zrobić?? Nie jest tez powiedziane, że to pomoże, bo zęby na wale też mogą być już wyrobione.

[ Dodano: 2014-03-10, 23:03 ]
I to tani interes chyba nie jest...

[ Dodano: 2014-03-10, 23:06 ]
A idzie tam wymienić samo koło zębate??

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 11 mar 2014, 09:55

Używany aparat około 100zł, poszukaj gdzieś w pobliżu na szrotach albo może ktoś będzie miał na sprzedaż to podjedź i zobacz czy ma luzy.

andziom89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:00

Post autor: andziom89 » 11 mar 2014, 13:01

Siema wszystkim. Ja już u siebie przerabiałem sporo jeżeli chodzi o nierówną pracę silnika teraz borykam się z innym poważniejszym problemem. Moje audi nie chce odpalić przeszczepiłem nawet aparata zapłonowy i nic. Ale o tym piszę w odpowiednim poście.

https://audi80.pl/20-6a-137km-nie-ch ... t87345.htm

Przyczyna może leżeć nie tylko po stronie aparatu zapłonowego. Dzieje ci się tak na zimnym ciepłym silniku?
na biegu jałowym, czy szarpie w trakcie jazdy?
jest to stały zakres obrotów czy w każdym zakresie?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 11 mar 2014, 13:56

Nie szarpie w trakcie jazdy. Jeździ płynie i zwinnie.
Telepki ma na jałowym i wyższych obrotach na zimnym i ciepłym, ale jeszcze dziś sprawdzę dokładnie bo może to być tylko na jałowym, choć jestem prawie pewien że na wyższych też.
Czasem zmienia sam obroty i zaraz wraca na 800-900.
Kiedy się rozgrzeje nie zauważyłem aby sama wchodziła na wyższe obroty, może sporadycznie, nie pamiętam.
Ogólnie silniczek mruczy i chodzi ładnie, po za tymi milisekundowymi zachwianiami.
Przypominam nie są to nie wiadomo jakie zachwiania. Po prostu widać że leciutko, inaczej niż zwykle, silnik się lekko zatrzęsie, nie naturalnie.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 11 mar 2014, 16:42

przyczyna w dużej mierze leży w dwóch prozaicznych rzeczach;
świecach zapłonowych i kablach zapłonowych. Jeżdżąc na gazie należy używać świec klasycznych czyli jednoelektrodowych. Po drugie kupowanie wynalazków z serii mega maxi super świece 7-mio elektrodowe dębowe + hyper mega hi silicon a'la Pamela kable potem wróży taką prace silnika.

zukreator

Post autor: zukreator » 11 mar 2014, 17:58

moja wypowiedz odnosila sie do kolegi, ktory juz wszystko wymienil, a problem mu nie zniknal.

problem z wypadaniem zaplonow rozwiazuje sie zaczynajac od wymiany przewodow zaplonowych, kopulki, palca i swiec. jak to nie pomoze nalezy szukac w aparacie zaplonowym.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 11 mar 2014, 22:08

Sprawdziłem i tak jak pisałem. Nierówna praca na ciepłym, zimnym, jałowym i wyższych obrotach.
W trakcie remontu wymienione zostały kable i kopółka. Palec ma jakieś 1,5 roku i świece też mniej więcej tyle samo. Wyglądają w porządku. Kiedy wcześniej wymieniałem wszystko na nowe czyli kable, świece, palec, kopółkę, to było tak samo.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 11 mar 2014, 23:57

Jak kupiłem auto to miało już ten problem, świece miał NGK BUR6ET a kable już nawet nie pamiętam, ja zakładam części lepsze do samochodu, i kupiłem kable, kopułkę i palec BERU a świecie kupiłem też NGK BUR6ET bo niby takie najlepsze do gazu, i zmieniłem je niedawno na BERU Z91 i dalej nic, może jeszcze sprawdzę te jedno elektrodowe i zobaczymy czy pomoże, ale z drugiej strony mam w rodzinie dwie 80 na silniku ABK z gazem i mają te same NGK i nic im się nie dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl