Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Rozbieranie pompy wtryskowej Bosch VP 37.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 mar 2014, 07:13

Zostają jeszcze uszczelki:
-po drugiej stronie pompy czyli tej widocznej też jest uszczelka pod podobnym dekielkiem,
-N108
-N109
-uszczelka nastawnika (do tego trzeba zdjąć nastawnik i ponownie go założyć)
zostaje jeszcze tłokorozdzielacz ale jak tam nie cieknie lepiej zostawić. Chyba, że jesteś w miarę pewny swoich możliwości.

Mati_Freak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2013, 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Mati_Freak » 13 mar 2014, 21:22

Mam problem ze zdjęciem zaworka n108, odkręciłem śruby a on ani drgnie, i chciałem się jeszcze zapytać gdzie znajduje się zaworek n109?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 mar 2014, 12:40

N108 czasami twardo siedzi i trzeba go podważyć czymś cienkim oraz na początek można spróbować nim kręcić.

A N109 ma kształt beczki i jest wkręcony w tłokorozdzielacz. Klucz 22 lub coś podobnego. Od góry ma przykręcony jeden przewód.

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 19 sie 2014, 10:56

mam problem po wyjęciu tłoko-rozdzielacza rozsypało mi się fala, tam są te łożyska ślizgowe na wałeczkach i nie wiem gdzie ma być ta podkładka czy do wewnątrz czy do zewnątrz pompy? Według tego schematu wychodzi że do zewnątrz

zaqldz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sty 2015, 17:42

Post autor: zaqldz » 09 sty 2015, 17:54

Witam,

Mam wyciek paliwa z pompy najprawdopodobniej z pod głowicy tłoko-rozdzielacza i chciałem się zapytać bardziej doświadczonych kolegów czy da się wyjąć głowicę bez zdejmowania nastawnika? Oczywiście pompę będę wyjmować z auta ale nie chciałbym ruszać nastawnika bo wszystko ładnie chodzi, odpala itp. Ciekawi mnie czy nastawnik nie będzie mi blokować wyjęcia głowicy i później włożenia jej? Pompę i silnik będą zblokowane, dlatego chciałbym zrobić to w ten sposób.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 sty 2015, 19:06

Musowo wyjąć nastawnik. Poza tym wyjmowanie nastawnika w porównaniu z demontażem tłokorozdzielacza bułka z masłem. To znaczy z wkładaniem i składaniem wszystkiego do kupy.

Najlepiej wszystko odtłuścić i "posklejać" w tłokorozdzielaczu na towot. Ale ten najsłabszy (ja używałem przeźroczysty czerwony). Ale w takich ilościach by uzyskać lepkość.

Po RÓWNYM przykręceniu tłokorozdzielacza (3 zwoje na wszystkich śrubach) kręcisz kółkiem pompy. To znaczy jak poczujesz opór, że już sprężyny go stawiają. Pompa spasowana tylko wszystko musi się poustawiać jak należy.

I po jednym obrocie albo nawet pół na krzyż by równo siadło.

Po każdym cyklu obrót pompą i musi być gites <ok>

zaqldz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sty 2015, 17:42

Post autor: zaqldz » 09 sty 2015, 19:30

Czyli jak będę miał pompę głowicą do góry to nie ma możliwości żeby nic się nie rozsypało? Nastawnik byłbym skłonny zdjąć ale czy wtedy też będzie dużo zabawy z tą głowicą, tez się rozsypie?

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 09 sty 2015, 23:13

Pompe w imadło , tłokorozdzielaczem do gory i nie ma prawa sie nic wysypac jak bedziesz uwazał, tak ja u siebie zmieniałem tłokorozdzielacz i nic sie nie wysypało

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 sty 2015, 00:26

Wyobraźnia i zdolności manualne. Tego nie da się wytłumaczyć przez forum.

Osobiście skladalem pompę w poziomie pod lekkim skosem.

zaqldz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sty 2015, 17:42

Post autor: zaqldz » 10 sty 2015, 07:23

Aldon pisze:Pompe w imadło , tłokorozdzielaczem do gory i nie ma prawa sie nic wysypac jak bedziesz uwazał, tak ja u siebie zmieniałem tłokorozdzielacz i nic sie nie wysypało
Kolego ale nastawnik będę musiał zdjąć?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2015, 15:31

Nastawnika nie trzeba zdejmować.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 11 mar 2015, 20:23

Zadam pytanie czy jak odkręce 4 torxy i wyjmę tłokorozdzielacz i tylko wymienię uszczelkę to normalnie się go wkłada z powrotem czy trzeba coś ustawiać itp ?

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 11 wrz 2015, 19:02

pytanie do znawców tematu nastawnika MES ,mam takiego do czyszczenia bo syfu jest co nie miara do tego widać piach .potencjometr oraz scieżki ma sprawne ,auto normalnie odpala na tym ale przerywa . dodam ,że dół pompy tzn tłok jest ostro porysowany będzie to wymienione ale chciałem tez zabrac się za ten nastawnik ,nie stety nie wiem jak sciągnąć ten palec czarny ,nie wiem czy to jest na stałe zgrzane czy coś ? ,hdk nastawników zrobiłęm mase ,tego 1 raz mam do zrobienia (czyszczenia z tego piachu i syfu ) może to jakimś sciągaczem pójdzie ? ale to zgrzane jest czy przyklejone ? nie chce tego zepsuć .
będe bardzo wdzięczny o pomoc jak to sciągnąć ?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 11 wrz 2015, 19:59

Ten typ nastawników jest nie rozbieralny... w praktyce to oznacza, że jak rozbierzesz to już nie złożysz. Z Twojego opisu wynika, że już żadne czyszczenie mu nie pomoże :-/

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 11 wrz 2015, 20:07

na necie po wpisanie w google widać ,że jest on rozebrany więc da się to jakoś wyciagnąc ,moja juz w tym głowa jak to złożyć żeby było jak ori ale najpierw chce to rozłożyć .piny itp to wiadomo ,że banał .ale to ustrojstwo nie wiem jak wyjąć bez jego uszkodzenia :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl