Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 mar 2014, 19:14

Teoretycznie można tak zrobić jednak połączenie może szybko korodować ze względu na temperaturę przy sondzie.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 mar 2014, 20:09

Powiedz mi jeszcze czy wartości sondy powinny rosnąć, spadać i znowu rosnąć? Ja u siebie zauważyłem że wartości jak by z wysokich wartości do niskich schodziły lecz z powrotem już nie rosną a ponownie z wysokich do niskich.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 mar 2014, 21:05

Na czym to zauważyłeś?? Zwykłym miernikiem czy na wykresie w vagu?? Przebieg sondy najładniej widać jak się skanuje auto polskim vagiem. Przebieg zbliżony jest do sinusoidy. Jako że zmiany napięcia są gwałtowne to zwykłym miernikiem ich nie zaobserwujesz.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 mar 2014, 21:29

No ok ale widziałem filmiki gdzie na zwykłym mierniki działała właściwie.niestety ni mam obd wiec vag odpada

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 mar 2014, 22:04

Być może miernik był czulszy na szybsze zmiany impulsów lub sonda miała już swoje lata i wolniej narastało i spadało na niej napięcie ;-)

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 13 mar 2014, 18:12

Dziś miałem wizytę u elektryka podpiął auto pod program i porozmawiałem z nim. Naprawdę facet widać ma niesamowite pojęcie i stwierdził że bankowo zapłon będzie do poprawy. Tylko jak przyjadę następnym razem to zobaczy bo może być tak że rozrząd będzie przesunięty na pasku a on do mechaniki się nie dotyka. I tu pytanie do Was panowie macie jakiś dobry schemat ustawienia zapłonu? Nie mówię tu o blokowaniu sterownika itp. chodzi mi o właściwe ustawienie kół w odpowiednie punkty. Bo szczerze mówiąc mam wątpliwości ( kolo zamachowe na "0" czy "I'' i teraz punkt na kole walka rozrządu - na obudowie jest znak strzałka i O.T. i na kole wałka O*T). W co dokładnie powinna trafiać strzałka? Jeśli macie cenne wskazówki to proszę

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 mar 2014, 18:35

jacekku, nie czytałeś tematu na początku? W ADA nie ustawia się zapłonu bo tam sygnał jest brany z czujnika wstawionego w blok którego nie da się przesuwać w żadną ze stron. Czujnik halla w aparacie zapłonowym robi jako czujnik położenia wałka rozrządu (dlatego ma tylko jedno wycięcie a nie 4 inne silniki) nawet można odpalić go bez tego czujnika.
Co do rozrządu to na forum jest sporo tematów, wał ustawiasz na 0 a rozrząd na znak OT albo kropkę na kółku. Np. w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 jest to opisane.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 13 mar 2014, 19:18

aldi, czytałem lecz zgodzisz się ze mną że czujnik zapewne tylko w pewnym stopniu może korygować odchyły i jeśli są zbyt duże to coś może być nie tak. Zresztą sprawa zapłonu to drugorzędny temat. Natomiast ustawienie rozrządu - to właśnie mnie dręczy niby wszystko jest tak jak w innych silnikach ale w chwili gdy na kole zamachowym jest "0" na kole wałka rozrządu strzałka z obudowy trafia mi w literkę "T" może nawet bardziej z prawej strony literki a powinna w kropkę i gdy będę chciał przesunąć nawet o jeden ząbek to z kolei trafi w "0" ale nie w kropkę.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 mar 2014, 21:43

ale co do ustawienia zapłonu to tak ADA chodzi bez aparatu w trybie awaryjnym i na kompie pokazuje się map 1 ( tylko czytając sygnał z wału ) jeżeli hal w aparacie jest padnięty można nim kręcić jak się chce i nie ma reakcji w pracy silnika, a jeżeli czujnik jest dobry silnik reaguje na kręcenie i jest to mały zakres regulacji, natomiast jeżeli ktoś w ADA ma odłączony aparat i po podłączeniu silnik gaśnie oznacza że aparat jest źle ustawiony.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 mar 2014, 21:52

jacekku tak jak kolega aldi napisał w silniku ADA nie ustawia się zapłony aparatem zapłonowym. Kręcąc nim nic się nie zmienia poza tym że jak za bardzo go przekręcisz to silnik zgaśnie. Widać mechanik ma niesamowity talent do bajek. Co do ustawiania rozrządu to nie sugeruj się znakiem na kole zamachowym tylko na kole wałka rozrządu, kole pasowym na wale korbowym i znakiem w aparacie zapłonowym. Na kole rozrządu strzałka OT musi się pokrywać ze znakiem OT na kole. Wcięcie na kole pasowym na wale korbowym powinno się pokrywać ze strzałką na dolnej obudowie rozrządu. Jak zdejmiesz kopułkę rozdzielacza zapłonu to od góry na krawędzi aluminiowej obudowy będzie nabita kreska z którą powinien się pokrywać palec rozdzielacza. Odchyłka na znakach w granicy milimetra czy 2 jest normą wynikającą z rozciągania się paska i luzów w aparacie zapłonowym.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 13 mar 2014, 21:59

Tak tylko z tego co kojarzę to nie mogłem trafić w ten punkt ot na kole wałka rozrządu bo mi ząbki nie pasowały w pasek ( wychodziło albo w "O'' albo w "T").

[ Dodano: 2014-03-13, 22:03 ]
Jeszcze myślę nad tym, że kiedyś wyciągałem aparat zapłonowy i teraz się tak zastanawiam co jeśli nie włożyłem go tak jak powinien być? Mam na myśli że jeśli teraz ustawie punkty na kołach tak jak powinno być to aparatu nie muszę wyjmować tylko wystarczy jak go ustawię tak jak piszesz - palec na kreskę na obudowie?

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 13 mar 2014, 22:04

Ja też miałem tak. Zostaw sobie luźny pasek po stronie napinacza i nic nie powinno się przeastawić.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 mar 2014, 22:05

Sprawdź jeszcze czy pokrywa się znak na aparacie zapłonowym z palcem. Znak znajduje się pod przewodem idącym do pierwszego cylindra czyli inaczej mówiąc jak ustawisz rozrząd na znaki to palec powinien być w pozycji dającej iskrę na pierwszy cylinder.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 13 mar 2014, 22:28

Dobrze jutro najpóźniej w sobotę rozkręcę osłonę rozrządu i sprawdzę jeszcze raz wszystko. Cały cas nie daje mi spokoju dlaczego po odpięciu sondy auto chodzi niebo lepiej?? Ale żeby tu nie mącić w temacie to zapraszam do https://audi80.pl/b4-16-ada-szarpani ... t87585.htm jeśli macie ochotę.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 mar 2014, 23:04

Aparat steruje wyprzedzeniem zapłonu i koryguje jego ustawienie ( podobny silnik był w vw Vento, Cordobie i Golfie 3 znaczy z racji że jest w poprzek ma inny kolektor ssący ) Co do znaku na kole zamachowym to mała kreska która ma się pokryć z rantem otworu, ( w tym miejscu znak na kole pasowym z strzałką na obudowie ) Bez hala w aparacie silnik będzie pracować nawet jak będzie mieć źle ustawiony zapłon. W tdi jest podobnie że wszystkie znaki muszą się zgrywać żeby silnik pracował prawidłowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl