[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu
Dziś miałem wizytę u elektryka podpiął auto pod program i porozmawiałem z nim. Naprawdę facet widać ma niesamowite pojęcie i stwierdził że bankowo zapłon będzie do poprawy. Tylko jak przyjadę następnym razem to zobaczy bo może być tak że rozrząd będzie przesunięty na pasku a on do mechaniki się nie dotyka. I tu pytanie do Was panowie macie jakiś dobry schemat ustawienia zapłonu? Nie mówię tu o blokowaniu sterownika itp. chodzi mi o właściwe ustawienie kół w odpowiednie punkty. Bo szczerze mówiąc mam wątpliwości ( kolo zamachowe na "0" czy "I'' i teraz punkt na kole walka rozrządu - na obudowie jest znak strzałka i O.T. i na kole wałka O*T). W co dokładnie powinna trafiać strzałka? Jeśli macie cenne wskazówki to proszę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
jacekku, nie czytałeś tematu na początku? W ADA nie ustawia się zapłonu bo tam sygnał jest brany z czujnika wstawionego w blok którego nie da się przesuwać w żadną ze stron. Czujnik halla w aparacie zapłonowym robi jako czujnik położenia wałka rozrządu (dlatego ma tylko jedno wycięcie a nie 4 inne silniki) nawet można odpalić go bez tego czujnika.
Co do rozrządu to na forum jest sporo tematów, wał ustawiasz na 0 a rozrząd na znak OT albo kropkę na kółku. Np. w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 jest to opisane.
Co do rozrządu to na forum jest sporo tematów, wał ustawiasz na 0 a rozrząd na znak OT albo kropkę na kółku. Np. w niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 jest to opisane.
aldi, czytałem lecz zgodzisz się ze mną że czujnik zapewne tylko w pewnym stopniu może korygować odchyły i jeśli są zbyt duże to coś może być nie tak. Zresztą sprawa zapłonu to drugorzędny temat. Natomiast ustawienie rozrządu - to właśnie mnie dręczy niby wszystko jest tak jak w innych silnikach ale w chwili gdy na kole zamachowym jest "0" na kole wałka rozrządu strzałka z obudowy trafia mi w literkę "T" może nawet bardziej z prawej strony literki a powinna w kropkę i gdy będę chciał przesunąć nawet o jeden ząbek to z kolei trafi w "0" ale nie w kropkę.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ale co do ustawienia zapłonu to tak ADA chodzi bez aparatu w trybie awaryjnym i na kompie pokazuje się map 1 ( tylko czytając sygnał z wału ) jeżeli hal w aparacie jest padnięty można nim kręcić jak się chce i nie ma reakcji w pracy silnika, a jeżeli czujnik jest dobry silnik reaguje na kręcenie i jest to mały zakres regulacji, natomiast jeżeli ktoś w ADA ma odłączony aparat i po podłączeniu silnik gaśnie oznacza że aparat jest źle ustawiony.
jacekku tak jak kolega aldi napisał w silniku ADA nie ustawia się zapłony aparatem zapłonowym. Kręcąc nim nic się nie zmienia poza tym że jak za bardzo go przekręcisz to silnik zgaśnie. Widać mechanik ma niesamowity talent do bajek. Co do ustawiania rozrządu to nie sugeruj się znakiem na kole zamachowym tylko na kole wałka rozrządu, kole pasowym na wale korbowym i znakiem w aparacie zapłonowym. Na kole rozrządu strzałka OT musi się pokrywać ze znakiem OT na kole. Wcięcie na kole pasowym na wale korbowym powinno się pokrywać ze strzałką na dolnej obudowie rozrządu. Jak zdejmiesz kopułkę rozdzielacza zapłonu to od góry na krawędzi aluminiowej obudowy będzie nabita kreska z którą powinien się pokrywać palec rozdzielacza. Odchyłka na znakach w granicy milimetra czy 2 jest normą wynikającą z rozciągania się paska i luzów w aparacie zapłonowym.
Tak tylko z tego co kojarzę to nie mogłem trafić w ten punkt ot na kole wałka rozrządu bo mi ząbki nie pasowały w pasek ( wychodziło albo w "O'' albo w "T").
[ Dodano: 2014-03-13, 22:03 ]
Jeszcze myślę nad tym, że kiedyś wyciągałem aparat zapłonowy i teraz się tak zastanawiam co jeśli nie włożyłem go tak jak powinien być? Mam na myśli że jeśli teraz ustawie punkty na kołach tak jak powinno być to aparatu nie muszę wyjmować tylko wystarczy jak go ustawię tak jak piszesz - palec na kreskę na obudowie?
[ Dodano: 2014-03-13, 22:03 ]
Jeszcze myślę nad tym, że kiedyś wyciągałem aparat zapłonowy i teraz się tak zastanawiam co jeśli nie włożyłem go tak jak powinien być? Mam na myśli że jeśli teraz ustawie punkty na kołach tak jak powinno być to aparatu nie muszę wyjmować tylko wystarczy jak go ustawię tak jak piszesz - palec na kreskę na obudowie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Dobrze jutro najpóźniej w sobotę rozkręcę osłonę rozrządu i sprawdzę jeszcze raz wszystko. Cały cas nie daje mi spokoju dlaczego po odpięciu sondy auto chodzi niebo lepiej?? Ale żeby tu nie mącić w temacie to zapraszam do https://audi80.pl/b4-16-ada-szarpani ... t87585.htm jeśli macie ochotę.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Aparat steruje wyprzedzeniem zapłonu i koryguje jego ustawienie ( podobny silnik był w vw Vento, Cordobie i Golfie 3 znaczy z racji że jest w poprzek ma inny kolektor ssący ) Co do znaku na kole zamachowym to mała kreska która ma się pokryć z rantem otworu, ( w tym miejscu znak na kole pasowym z strzałką na obudowie ) Bez hala w aparacie silnik będzie pracować nawet jak będzie mieć źle ustawiony zapłon. W tdi jest podobnie że wszystkie znaki muszą się zgrywać żeby silnik pracował prawidłowo.