Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 sty 2013, 21:49

Zgadza się...ten krokowiec/przepustnica sterowana jest przez sterownik gazu na podstawie sygnałów z sondy. Jaki miałeś błąd odnośnie przepustnicy na vag'u??

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 sty 2013, 10:56

szczerze ni pamiętam jaki to był cała uwagę skupiłem na wskazania sondy. I kupiłem wczoraj nową uniwersalną cena 104 zł firmy VERNET i chyba jej pomogło :mrgreen: W tygodniu postaram się podpiąć pod vag'a i wtedy sprawdzę czy ma jeszcze jakieś dolegliwości. Co do pomiaru miernikiem nowej to zakres pracy ma od ok 01 do 09
film poglądowy:


[ Dodano: 2013-01-12, 11:04 ]
a co do zrobienia wtyczki to ja ją przylutowałem ( znaczy część kabla ze starej ,bo ta nowa posiada go z 10 cm ) i zaizolowałem koszulką termo kurczliwą i potem osłaniając oryginalnym "pancerzem" . ( lutuje z użyciem kwasu co bardzo pomaga i przyśpiesza całą procedurę )

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 12 sty 2013, 11:19

Z kwasem czyli lutujesz na twardo tak?? Tak czy inaczej przewody do sondy są zrobione ze stalowej linki i dla pewności na Twoim miejscu zamiast lutować zacisnąłbym zwykłą wtyczkę hermetyczną. Teraz sonda pracuje poprawnie. Gdzie kupowałeś sondę?? Alledrogo czy sklep??

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 sty 2013, 11:59

sklep taki u mnie, z cenami różnie jest w jednym ta BOSCHA 265 w drugim 300 ! ( niezła przebitka ) uniwersalna 145 a gdzie indziej 104. na alegro bym nie kupił bo to loteria nowe może działać a nie musi ( ostatnio zmieniałem koledze w tdi przepływke zamiennik 150 nie działał bosch 280 działał i odwrotnie z aparatem miałem kiedyś boscha nie działał a używka zamiennik tak ) co do lutowania to normalnie lutownica pistoletowa ( stara LUTOLA ) cyna i kwas fosforowy ( już mało mi zostało a ciężko go znaleźć ) , kwas właśnie dlatego że kalafonia ani pasta nie da rady tego połączyć, z kwasem można nawet metal lutować, stojany w prądnicach itp

[ Dodano: 2013-01-12, 13:16 ]
zacisk może z czasem zaśniedzieć w b3 tak ktoś przede mną miał przewody do prawej lampy połączone ( koło pasowe je przetarło chyba ) i światło raz jest raz nie ma a z czasem zgasło całkiem , żarówka dobra bezpiecznik też to miernikiem sprawdzam bez żarówki we wtyczce prąd jest ( miernik wskazuje 12 v ) podpinam żarówkę nie świeci taki psikus za mało amper wynikające z słabego styku przewodów . może tak być z twoją sondą, że połączenie zaśniedziało i szwankuje

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 12 sty 2013, 16:13

Albo połączenie u mnie szwankuje albo sonda gubi masę po wydechu. Tak było u brata przy abk. Podłączył do obudowy sondy przewód i do masy nadwozia i sonda zaczęła poprawnie pracować.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 sty 2013, 16:45

może i tak być choć masę ciężej zgubić musiała by wystąpić spora korozja gdzieś na łączeniach może kata z kolankiem albo kolanka z kolektorem

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 12 sty 2013, 17:09

Wystarczy że wydech choć raz był rozbierany i już może być lipa. U siebie wyjmowałem kata więc muszę się upewnić że sonda ma masę. Ewentualnie kupię 4-ro przewodową ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 sty 2013, 17:16

no jak nie masz garażu to lipa z jakąkolwiek pracą przy aucie zwłaszcza pod. Aura nie sprzyja zbyt. Kupować na 4 przewody to zaś wydatek ja bym przylutował do niej przewód i tyle oczywiście bez kwasu oni rusz :mrgreen: albo sprawdził i oczyścił połączenia

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 12 sty 2013, 17:18

Jak wcześniej szukałem sondy to nie było dużej lub w zasadzie żadnej różnicy cenowej. Niech się pogoda szybciej poprawi bo pali mi teraz jak V8 ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 sty 2013, 17:36

poszukaj gdzieś garażu od znajomego żeby zajrzeć albo z sąsiadem jakimś pogadaj może ktoś ci odstąpi na dzień albo kilka godzin co by to ogarnąć . jak bym miał za dużo kasy w motor wrzucić to monoftrysk bym wstawił z b3 (PM ) mam całą lekko pukniętą czerwoną niunie na chodzie. A zrobiona była na cacy ( uszczelniona , gumki zmienione chodzi jak zegarek ) tylko koleś zaczął skręcać w lewo jak go wyprzedzałem :-/ i tak stoi na części sprzedana na słupa

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 12 sty 2013, 17:40

Jak do Radomia zajadę to u wujka z garażu skorzystam.....tylko nie wiem kiedy to nastąpi ;-) Teraz będę polował na a4 b5 1.8T z rozjechaną dupcią lub jakiegoś angola.....ważne aby serce zdrowe i na chodzie było ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 sty 2013, 21:36

niektórzy je chwalą inni narzekają na te motory. Ja myślę że jak iść w turbo to chyba wziął bym wtedy tdi. Jak narazie biorę benzynę bo w teorii są prostsze choć w osiągach słabsze. ADA ma wolną i krótką skrzynie w PM jest fajniejsza dłuuga ;-) i zamyka budzik. Jak ADA ma przy 100 jakieś 3200obr to w PM 100/ 2200obr . tylko że zmiana skrzyni = spadek mocy względem przełożenia czyli - za to cisza i teoretyczna ekonomia jako +

koral351

Post autor: koral351 » 13 sty 2013, 21:10

a mi jak muli jakieś auto to sprawdzam katalizator. pojechałem golfem 1,6 kiedyś do ciotki 14km . wracałem już tylko 60km/h. pod domem strzelił i zgasł, spaliny wyszły przez filtr powietrza, a rozrząd przestawił się o dwa zęby. po ustawieniu nie odpalił. kupiłem silnik 1,8 z passata 130.000km przebiegu. włożyłem i zonk. nie odpala. wspawałem rure zamiast kata. i auto 150km/h na 5 biegu i po dodaniu gazu przyspiesza jak szalone. do dziś ucieche ma nowy nabywca.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 sty 2013, 14:02

może pobierał olej albo źle miał dobraną mieszankę paliwowo powietrzną bądź problem ze spalaniem stąd zapchanie kata ( jak zamiast niego wstawiłeś rurkę, to są miejsca gdzie skupują katy i taki pełny nie wypalony jest trochę wart )

[ Dodano: 2013-02-18, 21:03 ]
podpiąłem się pod kompa po długim czasie ( teraz to już pod swojego bo dość miałem proszenia się innych) i tak na wag com kody błędów :
00513
00515
00515
00516
00537 ( pełna wersja 208.1 niby po polsku ale objaśnienia tylko znaczki )
z polskiego vaga zrobiłem foto

[ Dodano: 2013-02-18, 21:06 ]
ten 515 hala jakiś czas po skasowaniu powraca najpierw nie ale po kilku wł- wył jest znów

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 mar 2014, 19:08

Panowie jutro i ja sprawdzę masę na wydechu. Zastanawiam się jednak czy jeśli nie będzie masy to czy nie można pod sondę zamontować kabla i dokręcić do podłogi w celu zagwarantowania poprawnej masy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl