[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
szczerze ni pamiętam jaki to był cała uwagę skupiłem na wskazania sondy. I kupiłem wczoraj nową uniwersalną cena 104 zł firmy VERNET i chyba jej pomogło :mrgreen: W tygodniu postaram się podpiąć pod vag'a i wtedy sprawdzę czy ma jeszcze jakieś dolegliwości. Co do pomiaru miernikiem nowej to zakres pracy ma od ok 01 do 09
film poglądowy:
[ Dodano: 2013-01-12, 11:04 ]
a co do zrobienia wtyczki to ja ją przylutowałem ( znaczy część kabla ze starej ,bo ta nowa posiada go z 10 cm ) i zaizolowałem koszulką termo kurczliwą i potem osłaniając oryginalnym "pancerzem" . ( lutuje z użyciem kwasu co bardzo pomaga i przyśpiesza całą procedurę )
film poglądowy:
[ Dodano: 2013-01-12, 11:04 ]
a co do zrobienia wtyczki to ja ją przylutowałem ( znaczy część kabla ze starej ,bo ta nowa posiada go z 10 cm ) i zaizolowałem koszulką termo kurczliwą i potem osłaniając oryginalnym "pancerzem" . ( lutuje z użyciem kwasu co bardzo pomaga i przyśpiesza całą procedurę )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
sklep taki u mnie, z cenami różnie jest w jednym ta BOSCHA 265 w drugim 300 ! ( niezła przebitka ) uniwersalna 145 a gdzie indziej 104. na alegro bym nie kupił bo to loteria nowe może działać a nie musi ( ostatnio zmieniałem koledze w tdi przepływke zamiennik 150 nie działał bosch 280 działał i odwrotnie z aparatem miałem kiedyś boscha nie działał a używka zamiennik tak ) co do lutowania to normalnie lutownica pistoletowa ( stara LUTOLA ) cyna i kwas fosforowy ( już mało mi zostało a ciężko go znaleźć ) , kwas właśnie dlatego że kalafonia ani pasta nie da rady tego połączyć, z kwasem można nawet metal lutować, stojany w prądnicach itp
[ Dodano: 2013-01-12, 13:16 ]
zacisk może z czasem zaśniedzieć w b3 tak ktoś przede mną miał przewody do prawej lampy połączone ( koło pasowe je przetarło chyba ) i światło raz jest raz nie ma a z czasem zgasło całkiem , żarówka dobra bezpiecznik też to miernikiem sprawdzam bez żarówki we wtyczce prąd jest ( miernik wskazuje 12 v ) podpinam żarówkę nie świeci taki psikus za mało amper wynikające z słabego styku przewodów . może tak być z twoją sondą, że połączenie zaśniedziało i szwankuje
[ Dodano: 2013-01-12, 13:16 ]
zacisk może z czasem zaśniedzieć w b3 tak ktoś przede mną miał przewody do prawej lampy połączone ( koło pasowe je przetarło chyba ) i światło raz jest raz nie ma a z czasem zgasło całkiem , żarówka dobra bezpiecznik też to miernikiem sprawdzam bez żarówki we wtyczce prąd jest ( miernik wskazuje 12 v ) podpinam żarówkę nie świeci taki psikus za mało amper wynikające z słabego styku przewodów . może tak być z twoją sondą, że połączenie zaśniedziało i szwankuje
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
poszukaj gdzieś garażu od znajomego żeby zajrzeć albo z sąsiadem jakimś pogadaj może ktoś ci odstąpi na dzień albo kilka godzin co by to ogarnąć . jak bym miał za dużo kasy w motor wrzucić to monoftrysk bym wstawił z b3 (PM ) mam całą lekko pukniętą czerwoną niunie na chodzie. A zrobiona była na cacy ( uszczelniona , gumki zmienione chodzi jak zegarek ) tylko koleś zaczął skręcać w lewo jak go wyprzedzałem i tak stoi na części sprzedana na słupa
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
niektórzy je chwalą inni narzekają na te motory. Ja myślę że jak iść w turbo to chyba wziął bym wtedy tdi. Jak narazie biorę benzynę bo w teorii są prostsze choć w osiągach słabsze. ADA ma wolną i krótką skrzynie w PM jest fajniejsza dłuuga i zamyka budzik. Jak ADA ma przy 100 jakieś 3200obr to w PM 100/ 2200obr . tylko że zmiana skrzyni = spadek mocy względem przełożenia czyli - za to cisza i teoretyczna ekonomia jako +
a mi jak muli jakieś auto to sprawdzam katalizator. pojechałem golfem 1,6 kiedyś do ciotki 14km . wracałem już tylko 60km/h. pod domem strzelił i zgasł, spaliny wyszły przez filtr powietrza, a rozrząd przestawił się o dwa zęby. po ustawieniu nie odpalił. kupiłem silnik 1,8 z passata 130.000km przebiegu. włożyłem i zonk. nie odpala. wspawałem rure zamiast kata. i auto 150km/h na 5 biegu i po dodaniu gazu przyspiesza jak szalone. do dziś ucieche ma nowy nabywca.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
może pobierał olej albo źle miał dobraną mieszankę paliwowo powietrzną bądź problem ze spalaniem stąd zapchanie kata ( jak zamiast niego wstawiłeś rurkę, to są miejsca gdzie skupują katy i taki pełny nie wypalony jest trochę wart )
[ Dodano: 2013-02-18, 21:03 ]
podpiąłem się pod kompa po długim czasie ( teraz to już pod swojego bo dość miałem proszenia się innych) i tak na wag com kody błędów :
00513
00515
00515
00516
00537 ( pełna wersja 208.1 niby po polsku ale objaśnienia tylko znaczki )
z polskiego vaga zrobiłem foto
[ Dodano: 2013-02-18, 21:06 ]
ten 515 hala jakiś czas po skasowaniu powraca najpierw nie ale po kilku wł- wył jest znów
[ Dodano: 2013-02-18, 21:03 ]
podpiąłem się pod kompa po długim czasie ( teraz to już pod swojego bo dość miałem proszenia się innych) i tak na wag com kody błędów :
00513
00515
00515
00516
00537 ( pełna wersja 208.1 niby po polsku ale objaśnienia tylko znaczki )
z polskiego vaga zrobiłem foto
[ Dodano: 2013-02-18, 21:06 ]
ten 515 hala jakiś czas po skasowaniu powraca najpierw nie ale po kilku wł- wył jest znów