[B4 1.9 1Z] Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c
[B4 1.9 1Z] Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c
Pytanie do osób posiadających modzone zetory z dużą ilością momentu.
Przy niższych biegach i prędkościach gdy dam w but w podłogę, a silnik nie jest w stanie przenieść całego momentu na koła, czuć że silnik ze skrzynią podnosi się z prawej strony i od strony pasażera zaczyna ocierać o karoserie. Odbiera to niestety część przyjemności z jazdy dlatego chciałbym ten objaw wyeliminować.
-Poduszki silnika, są raczej zdrowe i oryginalne, bo na co dzień nie ma trzęsawki.
-Poduszki skrzyni były wymieniane rok temu po zakupie auta (jak się potem okazało niepotrzebnie). Łącznie kosztowały ok 130 zł, więc nie była to najwyższa półka.
-Nic nie robiłem przy sankach oraz nie wymieniałem tulejek wahaczuy (tulejki zmieniane przez poprzedniego właściciela od zakupu auta zrobiły 7tyś. i jak na razie raczej dają radę).
Zarówno mój ociec jak i mechanik twierdzą, że poduszki skrzyni same w sobie mają się dobrze, tylko nie dają rady nadmiarowi momentu.
Jakie są wasze doświadczenia?
Czy w waszych zetorach występują podobne objawy?
Czy poduszki z wyższej półki wyeliminują te objawy ?
Od razu zaznaczam, że problem, który chcę poruszyć praktycznie nie występuje lub jest mało upierdliwy, gdy delikatnie obchodzę się z pedałem gaz.
Przy niższych biegach i prędkościach gdy dam w but w podłogę, a silnik nie jest w stanie przenieść całego momentu na koła, czuć że silnik ze skrzynią podnosi się z prawej strony i od strony pasażera zaczyna ocierać o karoserie. Odbiera to niestety część przyjemności z jazdy dlatego chciałbym ten objaw wyeliminować.
-Poduszki silnika, są raczej zdrowe i oryginalne, bo na co dzień nie ma trzęsawki.
-Poduszki skrzyni były wymieniane rok temu po zakupie auta (jak się potem okazało niepotrzebnie). Łącznie kosztowały ok 130 zł, więc nie była to najwyższa półka.
-Nic nie robiłem przy sankach oraz nie wymieniałem tulejek wahaczuy (tulejki zmieniane przez poprzedniego właściciela od zakupu auta zrobiły 7tyś. i jak na razie raczej dają radę).
Zarówno mój ociec jak i mechanik twierdzą, że poduszki skrzyni same w sobie mają się dobrze, tylko nie dają rady nadmiarowi momentu.
Jakie są wasze doświadczenia?
Czy w waszych zetorach występują podobne objawy?
Czy poduszki z wyższej półki wyeliminują te objawy ?
Od razu zaznaczam, że problem, który chcę poruszyć praktycznie nie występuje lub jest mało upierdliwy, gdy delikatnie obchodzę się z pedałem gaz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
No niestety poduszki skrzyni już ruszyłem dawno temu, nie wiem czy były wcześniej ori czy nie.Krzysiek 84 pisze:U mnie są corteco poduszki, ale szukam oryginałów bo na wolnych nawet nie jest ciekawie, podniosłem w adaptacjach obroty to jest troszke lepiej, ale i tak to nie jest to. Poduszki skrzyni tez lepiej zostawić ori jak nic im nie dolega i nie ma tam co pchać rąk.
Zasadniczo na wolnych obrotach nie mam problemu z drganiami.
Mi chodzi głównie o zachowanie silnika i jego mocowań w trakcie gwałtownego przyspieszenia.
Na pewno nie mam jakiejś kosmicznej liczby NM, wiele osób piszę, że mają zetory zmodzone w okolice 300 NM i ciekawi mnie jak takie silniki zachowują się z takim momentem. Czy też silnik tak się wychyla.
Przypomniało mi się, że brakuje mi jednego podwieszenia wydechu w okolicach tylnej kanapy.
mareki, może weź przepatrz ten wydech, bo nie sądzę żeby aż tak targało silnikiem żeby skrzynia ocierała o podłogę :shock: Bądź masz urwaną poduszkę i jak silnik "lezy" na niej to nie widać, a jak zaczyna się obciążenie to po prostu się podnoosi. Ori poduszka nawet porwana nie spowoduje trzepotania budą
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jeśli silnik ci się tak przemieszcza to lepiej to napraw bo sobie biedy narobisz ale tak szczerze to raczej coś innego musi ocierać, pobujaj silnikiem i zobacz czy siedzi sztywno czy się gibie, może faktycznie poducha jest urwana, wtedy pozostaje używka w bdb stanie lub ori ASO ale to koszt spory, lub zamiennik ale to już niestety nie to samo.
Jak będziesz na kanale popatrz jeszcze na osłony półosi może tam się coś dzieje.
Jak będziesz na kanale popatrz jeszcze na osłony półosi może tam się coś dzieje.
Główne poduszki po silnikiem są ok. Podejrzewam, że jedna z poduszek skrzyni padła przy pierwszych kilku pałowaniach na chipie.
W ramach śledztwa znalazłem jeszcze jeden potencjalny punkt zapalny: Dystans gumowy zawieszenia silnika, który zapiera silnik o pas przedni, aby silnik się nie podnosił z przodu. Doczytałem, że to mocowanie można regulować.
W przyszłym tygodniu zacznę po kolei robić wydech, dystans i poduszki skrzyni.
W ramach śledztwa znalazłem jeszcze jeden potencjalny punkt zapalny: Dystans gumowy zawieszenia silnika, który zapiera silnik o pas przedni, aby silnik się nie podnosił z przodu. Doczytałem, że to mocowanie można regulować.
W przyszłym tygodniu zacznę po kolei robić wydech, dystans i poduszki skrzyni.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c
Zakładasz poduszki pod silnik sportowe a także pod skrzynię i masz spokój. Może trochę więcej wibracji na budę przejdzie, ale warto, bo Ci zaraz powyrywa osprzęt i seryjne poduchy i tak zaraz nie dadzą rady.mareki pisze:Pytanie do osób posiadających modzone zetory z dużą ilością momentu.
Przy niższych biegach i prędkościach gdy dam w but w podłogę, a silnik nie jest w stanie przenieść całego momentu na koła, czuć że silnik ze skrzynią podnosi się z prawej strony i od strony pasażera zaczyna ocierać o karoserie. Odbiera to niestety część przyjemności z jazdy dlatego chciałbym ten objaw wyeliminować.
-Poduszki silnika, są raczej zdrowe i oryginalne, bo na co dzień nie ma trzęsawki.
-Poduszki skrzyni były wymieniane rok temu po zakupie auta (jak się potem okazało niepotrzebnie). Łącznie kosztowały ok 130 zł, więc nie była to najwyższa półka.
-Nic nie robiłem przy sankach oraz nie wymieniałem tulejek wahaczuy (tulejki zmieniane przez poprzedniego właściciela od zakupu auta zrobiły 7tyś. i jak na razie raczej dają radę).
Zarówno mój ociec jak i mechanik twierdzą, że poduszki skrzyni same w sobie mają się dobrze, tylko nie dają rady nadmiarowi momentu.
Jakie są wasze doświadczenia?
Czy w waszych zetorach występują podobne objawy?
Czy poduszki z wyższej półki wyeliminują te objawy ?
Od razu zaznaczam, że problem, który chcę poruszyć praktycznie nie występuje lub jest mało upierdliwy, gdy delikatnie obchodzę się z pedałem gaz.
Re: Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c
Zakładałeś takie sportowe poduszki do diesla?? rozumiem ze chodzi ci o poliuretany??Leo pisze:
Zakładasz poduszki pod silnik sportowe a także pod skrzynię i masz spokój. Może trochę więcej wibracji na budę przejdzie, ale warto, bo Ci zaraz powyrywa osprzęt i seryjne poduchy i tak zaraz nie dadzą rady.
Uporządkowanie wydechu zlikwidowało problem. Nowe obejmy złączki pod lewarkiem, wyspawany wieszak pod tylną kanapą i przy okazji nowy tłumik końcowy i silnik już się tak nie wychyla.
Przy mocnym przygazowaniu nie ma już odgłosów i nadmiernych drgań, z którymi miałem problem.
Przy puszczaniu sprzęgła na ręcznym hamulcu silnik już się tak nie unosi, a przód silnika podnosił się wcześniej o zdrowe 2-3 cm, teraz wygląda na max 1 cm wychylenia.
Przy mocnym przygazowaniu nie ma już odgłosów i nadmiernych drgań, z którymi miałem problem.
Przy puszczaniu sprzęgła na ręcznym hamulcu silnik już się tak nie unosi, a przód silnika podnosił się wcześniej o zdrowe 2-3 cm, teraz wygląda na max 1 cm wychylenia.