Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c

ODPOWIEDZ
mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

[B4 1.9 1Z] Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c

Post autor: mareki » 14 mar 2014, 10:46

Pytanie do osób posiadających modzone zetory z dużą ilością momentu.

Przy niższych biegach i prędkościach gdy dam w but w podłogę, a silnik nie jest w stanie przenieść całego momentu na koła, czuć że silnik ze skrzynią podnosi się z prawej strony i od strony pasażera zaczyna ocierać o karoserie. Odbiera to niestety część przyjemności z jazdy dlatego chciałbym ten objaw wyeliminować.

-Poduszki silnika, są raczej zdrowe i oryginalne, bo na co dzień nie ma trzęsawki.
-Poduszki skrzyni były wymieniane rok temu po zakupie auta (jak się potem okazało niepotrzebnie). Łącznie kosztowały ok 130 zł, więc nie była to najwyższa półka.
-Nic nie robiłem przy sankach oraz nie wymieniałem tulejek wahaczuy (tulejki zmieniane przez poprzedniego właściciela od zakupu auta zrobiły 7tyś. i jak na razie raczej dają radę).

Zarówno mój ociec jak i mechanik twierdzą, że poduszki skrzyni same w sobie mają się dobrze, tylko nie dają rady nadmiarowi momentu.

Jakie są wasze doświadczenia?
Czy w waszych zetorach występują podobne objawy?
Czy poduszki z wyższej półki wyeliminują te objawy ?

Od razu zaznaczam, że problem, który chcę poruszyć praktycznie nie występuje lub jest mało upierdliwy, gdy delikatnie obchodzę się z pedałem gaz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 mar 2014, 11:59

U mnie są corteco poduszki, ale szukam oryginałów bo na wolnych nawet nie jest ciekawie, podniosłem w adaptacjach obroty to jest troszke lepiej, ale i tak to nie jest to. Poduszki skrzyni tez lepiej zostawić ori jak nic im nie dolega i nie ma tam co pchać rąk.

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 14 mar 2014, 12:39

Krzysiek 84 pisze:U mnie są corteco poduszki, ale szukam oryginałów bo na wolnych nawet nie jest ciekawie, podniosłem w adaptacjach obroty to jest troszke lepiej, ale i tak to nie jest to. Poduszki skrzyni tez lepiej zostawić ori jak nic im nie dolega i nie ma tam co pchać rąk.
No niestety poduszki skrzyni już ruszyłem dawno temu, nie wiem czy były wcześniej ori czy nie.
Zasadniczo na wolnych obrotach nie mam problemu z drganiami.

Mi chodzi głównie o zachowanie silnika i jego mocowań w trakcie gwałtownego przyspieszenia.

Na pewno nie mam jakiejś kosmicznej liczby NM, wiele osób piszę, że mają zetory zmodzone w okolice 300 NM i ciekawi mnie jak takie silniki zachowują się z takim momentem. Czy też silnik tak się wychyla.

Przypomniało mi się, że brakuje mi jednego podwieszenia wydechu w okolicach tylnej kanapy.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 14 mar 2014, 13:30

Nie zaobserwowałem tego typu objawów o których piszesz. Poduszki silnika jak i skrzyni mam oryginalne. Jest ok w całym zakresie obrotów przy maxkymalnym bucie.
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 14 mar 2014, 14:08

mareki, może weź przepatrz ten wydech, bo nie sądzę żeby aż tak targało silnikiem żeby skrzynia ocierała o podłogę :shock: Bądź masz urwaną poduszkę i jak silnik "lezy" na niej to nie widać, a jak zaczyna się obciążenie to po prostu się podnoosi. Ori poduszka nawet porwana nie spowoduje trzepotania budą ;-)

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 14 mar 2014, 14:57

Muszę się w takim razie wybrać na kanał jakiś, zdjąć osłonę i obejrzeć poduszki jak należy.

Podwieszenie wydechu chcę zrobić pod koniec miesiąca razem z pozbyciem się katalizatora.
Mój Avant
Wtryski AFN+16bit+chip by endriu210

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 mar 2014, 23:26

Wybij katalizator i obejrzyj zawieszki tłumika wszystkie po kolei, ewentualnie wymień jak są uszkodzone. Nic u mnie nie ociera, ale od tych poduszek to mam wibracje na jałowym i charakterystyczne takie buczenie w przedziale 1800-2200.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 15 mar 2014, 07:46

Jeśli silnik ci się tak przemieszcza :) to lepiej to napraw bo sobie biedy narobisz :) ale tak szczerze to raczej coś innego musi ocierać, pobujaj silnikiem i zobacz czy siedzi sztywno czy się gibie, może faktycznie poducha jest urwana, wtedy pozostaje używka w bdb stanie lub ori ASO ale to koszt spory, lub zamiennik ale to już niestety nie to samo.
Jak będziesz na kanale popatrz jeszcze na osłony półosi może tam się coś dzieje.

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 18 mar 2014, 08:12

Główne poduszki po silnikiem są ok. Podejrzewam, że jedna z poduszek skrzyni padła przy pierwszych kilku pałowaniach na chipie.

W ramach śledztwa znalazłem jeszcze jeden potencjalny punkt zapalny: Dystans gumowy zawieszenia silnika, który zapiera silnik o pas przedni, aby silnik się nie podnosił z przodu. Doczytałem, że to mocowanie można regulować.

W przyszłym tygodniu zacznę po kolei robić wydech, dystans i poduszki skrzyni.
Mój Avant
Wtryski AFN+16bit+chip by endriu210

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c

Post autor: Leo » 18 mar 2014, 08:50

mareki pisze:Pytanie do osób posiadających modzone zetory z dużą ilością momentu.

Przy niższych biegach i prędkościach gdy dam w but w podłogę, a silnik nie jest w stanie przenieść całego momentu na koła, czuć że silnik ze skrzynią podnosi się z prawej strony i od strony pasażera zaczyna ocierać o karoserie. Odbiera to niestety część przyjemności z jazdy dlatego chciałbym ten objaw wyeliminować.

-Poduszki silnika, są raczej zdrowe i oryginalne, bo na co dzień nie ma trzęsawki.
-Poduszki skrzyni były wymieniane rok temu po zakupie auta (jak się potem okazało niepotrzebnie). Łącznie kosztowały ok 130 zł, więc nie była to najwyższa półka.
-Nic nie robiłem przy sankach oraz nie wymieniałem tulejek wahaczuy (tulejki zmieniane przez poprzedniego właściciela od zakupu auta zrobiły 7tyś. i jak na razie raczej dają radę).

Zarówno mój ociec jak i mechanik twierdzą, że poduszki skrzyni same w sobie mają się dobrze, tylko nie dają rady nadmiarowi momentu.

Jakie są wasze doświadczenia?
Czy w waszych zetorach występują podobne objawy?
Czy poduszki z wyższej półki wyeliminują te objawy ?

Od razu zaznaczam, że problem, który chcę poruszyć praktycznie nie występuje lub jest mało upierdliwy, gdy delikatnie obchodzę się z pedałem gaz.
Zakładasz poduszki pod silnik sportowe a także pod skrzynię i masz spokój. Może trochę więcej wibracji na budę przejdzie, ale warto, bo Ci zaraz powyrywa osprzęt i seryjne poduchy i tak zaraz nie dadzą rady.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Re: Mocowanie silnika, a duży moment obrotowy w 1z+c

Post autor: audki » 18 mar 2014, 11:21

Leo pisze:
Zakładasz poduszki pod silnik sportowe a także pod skrzynię i masz spokój. Może trochę więcej wibracji na budę przejdzie, ale warto, bo Ci zaraz powyrywa osprzęt i seryjne poduchy i tak zaraz nie dadzą rady.
Zakładałeś takie sportowe poduszki do diesla?? rozumiem ze chodzi ci o poliuretany??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 mar 2014, 11:24

Nie , nie tylko, jest kilka różnych wersji sportowych poduch. Co za różnica, czy do diesla czy benzyny? Szczególnie turbo benzyny, którą mam ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 18 mar 2014, 11:52

Leo pisze:Nie , nie tylko, jest kilka różnych wersji sportowych poduch. Co za różnica, czy do diesla czy benzyny? Szczególnie turbo benzyny, którą mam ?
Rożnica w wibracjach :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 mar 2014, 11:54

dlatego napisałem, że może nieco bardziej trząść ;) Ale albo ma być sztywno i bezpiecznie, albo miękko i kapelusznikowato :D
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 18 mar 2014, 17:55

Uporządkowanie wydechu zlikwidowało problem. Nowe obejmy złączki pod lewarkiem, wyspawany wieszak pod tylną kanapą i przy okazji nowy tłumik końcowy i silnik już się tak nie wychyla.

Przy mocnym przygazowaniu nie ma już odgłosów i nadmiernych drgań, z którymi miałem problem.
Przy puszczaniu sprzęgła na ręcznym hamulcu silnik już się tak nie unosi, a przód silnika podnosił się wcześniej o zdrowe 2-3 cm, teraz wygląda na max 1 cm wychylenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga