[ABC]Cabrio kontrolka oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
[ABC]Cabrio kontrolka oleju
od 3 dni meczy mnie kontrolka oleju
mianowicie we wtorek na autostradzie sie zapalila
wiec stop dolalem oleju i cisza ...
wczoraj zrobilem 50km i wszystko okej
dzis jadac do pracy znow kontrolka .... schylam sie pod miske i cieknie cos tam sobie
ale blisko bylo wiec dojechalem
wychodzac z roboty sprawdzam i jest ponad pol stanu
wsiadam w auto i jade
na zimnym silniku cisnienie 4 bary
jak sie rozgrzal do 90 stopni spadlo na 3 bary i automatycznie wlacza sie kontrolka ...
wiec jade ta bana delikatnie w pewnym momencie zeby tylko dojechac
wjechalem w miasto i co zauwazylem ze na luzie badz malej predkosci mam 2 bary tylko ?
i kontrolka odrazu gasnie ...
panowie co to moze byc i ... gdzie tego szukac ? jesli macie foto np czujnika czy pompy bede zobowiazany
aha cisnienie oleju 90
zadam jeszcze jedno pytanie
czy zeby dobrac sie do gornej miski i uszczelki w 2,6 trzeba wyciagac sanie ? czy mozna sie tam jakos inaczej dostac
mianowicie we wtorek na autostradzie sie zapalila
wiec stop dolalem oleju i cisza ...
wczoraj zrobilem 50km i wszystko okej
dzis jadac do pracy znow kontrolka .... schylam sie pod miske i cieknie cos tam sobie
ale blisko bylo wiec dojechalem
wychodzac z roboty sprawdzam i jest ponad pol stanu
wsiadam w auto i jade
na zimnym silniku cisnienie 4 bary
jak sie rozgrzal do 90 stopni spadlo na 3 bary i automatycznie wlacza sie kontrolka ...
wiec jade ta bana delikatnie w pewnym momencie zeby tylko dojechac
wjechalem w miasto i co zauwazylem ze na luzie badz malej predkosci mam 2 bary tylko ?
i kontrolka odrazu gasnie ...
panowie co to moze byc i ... gdzie tego szukac ? jesli macie foto np czujnika czy pompy bede zobowiazany
aha cisnienie oleju 90
zadam jeszcze jedno pytanie
czy zeby dobrac sie do gornej miski i uszczelki w 2,6 trzeba wyciagac sanie ? czy mozna sie tam jakos inaczej dostac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
Z prawej strony silnika pierwsza jest gruszka cisnienia oleju 2 pinowa a blizej przodu silnika jest czujn 1 pinowy http://allegro.pl/silnik-audi-100-80-a4 ... 45168.html na foto widac kolo filtra oleu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Nie, wystarczy odkrecić 2 śróby sanek od przodu auta i pojda w dół i najlepiej wyprzeć o wahacz jakimś kawałkiem drewna bo beda ci wracać na swoje miejsce.zzzagubiony pisze:czy zeby dobrac sie do gornej miski i uszczelki w 2,6 trzeba wyciagac sanie ? czy mozna sie tam jakos inaczej dostac
Jakieś 2 miesiące temu panewki wymieniałem w 2.6, to odrazu wymieniałem uszczelki miski, z odkręceniem dolnej nie ma zadnego problemu, potem górna, troche zabawy sa 4 ukryte śrubki miedzy miska a skrzynia + jedna 16 nakreta łącząca skrzynie z miska po prawej stronie. Zdjecie oby misek nie powinno zajać dłuzej niz 2h, bo nie ma co sie spieszyć, na forum sa schematy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
cisnienie bedzie sprawdzone jutro z rana
do tej pory podmienilem oba czujniki jedno i dwu pinowy
podmienilem liczniki z nadzieja ze ac powiedzialo papa
no i lipa ...
ale ktos doradzil mi zeby wyjac z czujnika dwupinowego kabelek odpowiadajacy za wysokie obroty i podpiac go do masy i zobaczyc co sie stanie
i o dziwo .... kontrolka sie zapalila ! <ok>
wiec droga dedukcji wychodzi na to ze mam gdzies na kablach problem :evil: ??
jutro z rana powtorze ten manewr
z tego co sie dowiedzialem to te przeklete kable z czujnika wedruja pod polke do czarnej kostki wiec tam nie powinno byc problemu ich znalezc
ale co dalej ,,, rozumiem ze musze potem isc za kablem dalej w licznik ... ? czy jest szansa ze on idzie jeszcze pod kompa ?
i pytanie najwazniejsze jak dojde juz do samej gory czy ktos moze wie gdzie na plytce znajduje sie to ustrojstwo ?!
do tej pory podmienilem oba czujniki jedno i dwu pinowy
podmienilem liczniki z nadzieja ze ac powiedzialo papa
no i lipa ...
ale ktos doradzil mi zeby wyjac z czujnika dwupinowego kabelek odpowiadajacy za wysokie obroty i podpiac go do masy i zobaczyc co sie stanie
i o dziwo .... kontrolka sie zapalila ! <ok>
wiec droga dedukcji wychodzi na to ze mam gdzies na kablach problem :evil: ??
jutro z rana powtorze ten manewr
z tego co sie dowiedzialem to te przeklete kable z czujnika wedruja pod polke do czarnej kostki wiec tam nie powinno byc problemu ich znalezc
ale co dalej ,,, rozumiem ze musze potem isc za kablem dalej w licznik ... ? czy jest szansa ze on idzie jeszcze pod kompa ?
i pytanie najwazniejsze jak dojde juz do samej gory czy ktos moze wie gdzie na plytce znajduje sie to ustrojstwo ?!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko w dwupinowym czujniku jest kabelek odpowiadający za wolne obroty i dodatkowe zegary. A podłączając go do masy dajesz sygnał że niema ciśnienia 0,3 bara.zzzagubiony pisze:ale ktos doradzil mi zeby wyjac z czujnika dwupinowego kabelek odpowiadajacy za wysokie obroty i podpiac go do masy i zobaczyc co sie stanie
Czujnik odpowiedzialny za wysokie obroty to jedno-pinowy (w przypadku gdy ma się dodatkowe zegary) i on działa odwrotnie więc jak pisałeś po podłączeniu do masy daje sygnał że jest to ciśnienie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
jestes pierwsza osoba ktora mowi ze jedno pinowy jest od wysokich
do tej pory jeden znany na slasku mechanik ktory ogarnia 80
i ogolnie znany jugo mowia odwrotnie ze w dwu pinowym jest od wysokich obrotow
ale na logike gdyby tak bylo to po podlaczeniu kabla do masy ( tego z banki) kontrolka powinna wyskoczyc odrazu bez pokrecania na 2tys i nie powinna zgasnac a gasla ponizej 2tys
[ Dodano: 2014-03-15, 10:51 ]
podpialem sie manometrem pod jedno pinowy
cisnienie na 90 stopni mialem 1,3-1,4 bara wiec tragedii nie ma
do tej pory jeden znany na slasku mechanik ktory ogarnia 80
i ogolnie znany jugo mowia odwrotnie ze w dwu pinowym jest od wysokich obrotow
ale na logike gdyby tak bylo to po podlaczeniu kabla do masy ( tego z banki) kontrolka powinna wyskoczyc odrazu bez pokrecania na 2tys i nie powinna zgasnac a gasla ponizej 2tys
[ Dodano: 2014-03-15, 10:51 ]
podpialem sie manometrem pod jedno pinowy
cisnienie na 90 stopni mialem 1,3-1,4 bara wiec tragedii nie ma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nawet w etce jest opisane jakie ciśnieni obsługuje który czujnik.
http://img835.imageshack.us/img835/7747/thui.png
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACA/1997/40/57/462229/
Druga sprawa to jak masz czujnik niskiego ciśnienia stale zwarty do masy to powinna świecić się kontrolka poniżej 2000obr/min
http://img835.imageshack.us/img835/7747/thui.png
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACA/1997/40/57/462229/
Tylko czujnik wysokiego ciśnienia gdy jest zwarty do masy to daje sygnał że jest to ciśnienie (czujnik niskiego działa odwrotnie).zzzagubiony pisze:ale na logike gdyby tak bylo to po podlaczeniu kabla do masy ( tego z banki) kontrolka powinna wyskoczyc odrazu bez pokrecania na 2tys i nie powinna zgasnac a gasla ponizej 2tys
Druga sprawa to jak masz czujnik niskiego ciśnienia stale zwarty do masy to powinna świecić się kontrolka poniżej 2000obr/min
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
no okej niech bedzie tak jak mowisz
wiec tak licznik podmienilem na dwa inne i kontrolka jest nadal
cisnienie zmierzone manometrem ale niestety tylko na jalowym bo mierzylem sam i bylo 1,3 1,4 na zegarze pokazuje 1 podczas jazdy pokazuje 2,5 wiec strzelam ze na manometrze byloby okolo 3 bar
czujnik jedno pinowy zostawil kupioy nowy i niestety nie pomoglo to w niczym
masz jeszcze jakas teorie w czym moglby byc problem ?
wiec tak licznik podmienilem na dwa inne i kontrolka jest nadal
cisnienie zmierzone manometrem ale niestety tylko na jalowym bo mierzylem sam i bylo 1,3 1,4 na zegarze pokazuje 1 podczas jazdy pokazuje 2,5 wiec strzelam ze na manometrze byloby okolo 3 bar
czujnik jedno pinowy zostawil kupioy nowy i niestety nie pomoglo to w niczym
masz jeszcze jakas teorie w czym moglby byc problem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice