Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC]Cabrio kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

[ABC]Cabrio kontrolka oleju

Post autor: zzzagubiony » 08 mar 2014, 08:36

od 3 dni meczy mnie kontrolka oleju

mianowicie we wtorek na autostradzie sie zapalila
wiec stop dolalem oleju i cisza ...
wczoraj zrobilem 50km i wszystko okej

dzis jadac do pracy znow kontrolka .... schylam sie pod miske i cieknie cos tam sobie
ale blisko bylo wiec dojechalem

wychodzac z roboty sprawdzam i jest ponad pol stanu

wsiadam w auto i jade
na zimnym silniku cisnienie 4 bary
jak sie rozgrzal do 90 stopni spadlo na 3 bary i automatycznie wlacza sie kontrolka ...
wiec jade ta bana delikatnie w pewnym momencie zeby tylko dojechac



wjechalem w miasto i co zauwazylem ze na luzie badz malej predkosci mam 2 bary tylko ?
i kontrolka odrazu gasnie ...

panowie co to moze byc i ... gdzie tego szukac ? jesli macie foto np czujnika czy pompy bede zobowiazany

aha cisnienie oleju 90

zadam jeszcze jedno pytanie
czy zeby dobrac sie do gornej miski i uszczelki w 2,6 trzeba wyciagac sanie ? czy mozna sie tam jakos inaczej dostac

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 08 mar 2014, 08:44

Sprawdz polaczenie styku z czjnikiem wczoraj walczylem z AAH podobny problem i wyczyszczenie styku pomoglo a wyciek najlepiej usunac

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 08 mar 2014, 08:45

Harry71, mozesz mi przyblizyc w ktorym miejscu znajduje sie ten pier ..... czujnik ??

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 08 mar 2014, 08:50

Z prawej strony silnika pierwsza jest gruszka cisnienia oleju 2 pinowa a blizej przodu silnika jest czujn 1 pinowy http://allegro.pl/silnik-audi-100-80-a4 ... 45168.html na foto widac kolo filtra oleu

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 08 mar 2014, 21:14

Harry71, poczyscilem kupilem kontakt spray i narazie jest cisza ...
za to przerazilem sie jak obrzygane auto mam od spodu olejem ;/ jakas padaka

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 09 mar 2014, 08:52

zzzagubiony pisze:czy zeby dobrac sie do gornej miski i uszczelki w 2,6 trzeba wyciagac sanie ? czy mozna sie tam jakos inaczej dostac
Nie, wystarczy odkrecić 2 śróby sanek od przodu auta i pojda w dół i najlepiej wyprzeć o wahacz jakimś kawałkiem drewna bo beda ci wracać na swoje miejsce.

Jakieś 2 miesiące temu panewki wymieniałem w 2.6, to odrazu wymieniałem uszczelki miski, z odkręceniem dolnej nie ma zadnego problemu, potem górna, troche zabawy sa 4 ukryte śrubki miedzy miska a skrzynia + jedna 16 nakreta łącząca skrzynie z miska po prawej stronie. Zdjecie oby misek nie powinno zajać dłuzej niz 2h, bo nie ma co sie spieszyć, na forum sa schematy :)

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 09 mar 2014, 16:23

PiotrLublin, ok dzieki

niestety awaria wyzej opisana nie ustapila
co wiecej cisnienie spadlo

teraz nie dochodzi do 3 ;/
a na jalowym jest 1

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 12 mar 2014, 09:26

A sprawdzałeś manometrem ciśnienie oleju?

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 14 mar 2014, 20:55

cisnienie bedzie sprawdzone jutro z rana

do tej pory podmienilem oba czujniki jedno i dwu pinowy
podmienilem liczniki z nadzieja ze ac powiedzialo papa
no i lipa ...

ale ktos doradzil mi zeby wyjac z czujnika dwupinowego kabelek odpowiadajacy za wysokie obroty i podpiac go do masy i zobaczyc co sie stanie

i o dziwo .... kontrolka sie zapalila ! <ok>
wiec droga dedukcji wychodzi na to ze mam gdzies na kablach problem :evil: ??

jutro z rana powtorze ten manewr ;)


z tego co sie dowiedzialem to te przeklete kable z czujnika wedruja pod polke do czarnej kostki wiec tam nie powinno byc problemu ich znalezc

ale co dalej ,,, rozumiem ze musze potem isc za kablem dalej w licznik ... ? czy jest szansa ze on idzie jeszcze pod kompa ?

i pytanie najwazniejsze jak dojde juz do samej gory czy ktos moze wie gdzie na plytce znajduje sie to ustrojstwo ?!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 mar 2014, 00:40

zzzagubiony pisze:ale ktos doradzil mi zeby wyjac z czujnika dwupinowego kabelek odpowiadajacy za wysokie obroty i podpiac go do masy i zobaczyc co sie stanie
Tylko w dwupinowym czujniku jest kabelek odpowiadający za wolne obroty i dodatkowe zegary. A podłączając go do masy dajesz sygnał że niema ciśnienia 0,3 bara.

Czujnik odpowiedzialny za wysokie obroty to jedno-pinowy (w przypadku gdy ma się dodatkowe zegary) i on działa odwrotnie więc jak pisałeś po podłączeniu do masy daje sygnał że jest to ciśnienie.

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 15 mar 2014, 08:24

jestes pierwsza osoba ktora mowi ze jedno pinowy jest od wysokich
do tej pory jeden znany na slasku mechanik ktory ogarnia 80
i ogolnie znany jugo mowia odwrotnie ze w dwu pinowym jest od wysokich obrotow

ale na logike gdyby tak bylo to po podlaczeniu kabla do masy ( tego z banki) kontrolka powinna wyskoczyc odrazu bez pokrecania na 2tys i nie powinna zgasnac a gasla ponizej 2tys

[ Dodano: 2014-03-15, 10:51 ]
podpialem sie manometrem pod jedno pinowy
cisnienie na 90 stopni mialem 1,3-1,4 bara wiec tragedii nie ma

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 mar 2014, 11:59

Nawet w etce jest opisane jakie ciśnieni obsługuje który czujnik.
http://img835.imageshack.us/img835/7747/thui.png
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACA/1997/40/57/462229/
zzzagubiony pisze:ale na logike gdyby tak bylo to po podlaczeniu kabla do masy ( tego z banki) kontrolka powinna wyskoczyc odrazu bez pokrecania na 2tys i nie powinna zgasnac a gasla ponizej 2tys
Tylko czujnik wysokiego ciśnienia gdy jest zwarty do masy to daje sygnał że jest to ciśnienie (czujnik niskiego działa odwrotnie).
Druga sprawa to jak masz czujnik niskiego ciśnienia stale zwarty do masy to powinna świecić się kontrolka poniżej 2000obr/min

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 15 mar 2014, 13:07

no okej niech bedzie tak jak mowisz

wiec tak licznik podmienilem na dwa inne i kontrolka jest nadal

cisnienie zmierzone manometrem ale niestety tylko na jalowym bo mierzylem sam i bylo 1,3 1,4 na zegarze pokazuje 1 podczas jazdy pokazuje 2,5 wiec strzelam ze na manometrze byloby okolo 3 bar

czujnik jedno pinowy zostawil kupioy nowy i niestety nie pomoglo to w niczym

masz jeszcze jakas teorie w czym moglby byc problem ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 mar 2014, 13:22

A ty masz problem z pojawiajaca się kontrolka poniżej czy powyżej 2000 obr./min? Teoretycznie nie powinieneś mieć problemu z kontrolka jak masz 3 bary powyżej 2000obr/min. Z którego roku masz auto?

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 15 mar 2014, 13:28

kontrolka zaswieca sie powyzej 2 tysiecy
i gasnie jak tylko obroty spadna ponizej 2 tysiecy

94 rok 2,6 abc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl