Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z 90km] napompowany uklad chlodzenia

ODPOWIEDZ
karollolo88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 kwie 2008, 13:01
Lokalizacja: Kowale Oleckie

[B4 1z 90km] napompowany uklad chlodzenia

Post autor: karollolo88 » 11 mar 2014, 16:46

witam moj problem polega na tym ze ostatnio ubylo mi troszke plynu chlodniczego i dzis po trasie podnioslem maske i zauwazylem ze mam twarde przewody od ukladu chlodzenia co to oznacza i czy mam sie czegos obawiac? dodam iz temparatura na zegarze nie doszla do 90 stopni

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 11 mar 2014, 17:59

karollolo88, Ciśnieniem się nie martw... tak ma być.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 mar 2014, 15:57

Wszystko zależy jak twarde i czy płynu ci ubyło przez wyciek czy przez uszczelkę pod głowicą...

FKR103
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2013, 17:51
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: FKR103 » 16 mar 2014, 16:20

Koledzy, mam problem tematyki podobnej, ciśnienie w układzie potrafi być przez 12 godzin niewielkie ale jest, ubywa płynu po tym jak przez dłuższy czas przycisnę gazu podczas jazdy do ok 2500 / min, układ nagle sie zapowietrza temperatura jest normalna tzn do ok 85 stopni, płyn wyrzuca przez korek wymieniłem nadal to samo, wszystko inne szczelne, sprawdzałem grzebałem i nie mogę znaleźć przyczyny.
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 mar 2014, 16:26

Pewnie uszczelka pod głowicą.Odkręć korek do zbiorniczka wyrównawczego,niech ktoś doda kilka razy gazu a ty sprawdź czy nie pojawiają się bąble powietrza.Ale tak czy inaczej obstawiam uszczelkę

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 16 mar 2014, 17:25

Nie ma co gdybać, ciśnienie w układzie ma być ale skoro ubywa płynu i nie ma żadnego widocznego wycieku... Mimo wszystko odwiedź jakiś dobry warsztat gdzie sprawdzą czy w płynie nie ma spalin. U mnie też jest naprawdę spore ciśnienie w układzie ale płynu nie ubywa. Za sprawdzenie zapłacisz pewnie kilkanaście zł a będziesz miał pewność. Pamiętaj odwiedź dobry warsztat bo w pierwszym lepszym będą Ci wciskać że bankowo padnięta uszczelka co by sobie przyrobić ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 mar 2014, 18:03

Oczywiście że ciśnienie w układzie ma być bo to jest układ ciśnieniowy ale ma być cały czas a nie gdy przekroczy jakiś pułap obrotów.Druga sprawa to jeśli korek jest ok to nie ma prawa wyrzucać płynu ze zbiorniczka.Ewidentnie objawy pasują do uszkodzonej uszczelki.Niech zrobi test o którym pisałem wcześniej to może coś się wyjaśni.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 16 mar 2014, 19:08

30zł taki test kosztuje, na sprawność uszczelki pod głowicą <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 mar 2014, 19:38

Test może tyle kosztuje ale tester dużo więcej a taki tester mało kto ma.Ja np jeszcze się u żadnego mechanika z czymś takim nie spotkałem.Wystarczy trochę poobserwować i za darmo można diagnozować uszkodzenie uszczelki.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 16 mar 2014, 20:18

hudy pisze:Test może tyle kosztuje ale tester dużo więcej a taki tester mało kto ma.Ja np jeszcze się u żadnego mechanika z czymś takim nie spotkałem.Wystarczy trochę poobserwować i za darmo można diagnozować uszkodzenie uszczelki.
No mi tam wsadził w zbiorniczek wyrównawczy, ale to w innym aucie, no i na zapalonym rozgrzanym obserwować trzeba było, jak płyn w tym testerze zmienia barwę, z zielonego chyba na jakieś jasne, to oznacza ze spaliny dostają się do układu chłodzenia... <ok>
I test robiłem w Serwisie.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 16 mar 2014, 21:40

Z niebieskiego na zielone w benzynie, i z niebieskiego na żółte w dieslu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl