[B3 2.2 KV] Różnica w przyspieszeniu quatt
[B3 2.2 KV] Różnica w przyspieszeniu quatt
Witam, jestem posiadaczem Audi 90 quattro o silniku 2226cm3 i mocy 136 KM(oryginalny silnik) której w ogóle nie czuć. Z opinii wielu osób wynika że te silniki są dynamiczne i ładnie wkręcają się na obroty dlatego zastanawia mnie to czy mając napęd na cztery koła tracimy na przyspieszeniu? Benzyna i gaz są dobrze wyregulowane, średnie spalanie LPG 12l, benzyna to mechaniczny wtrysk K-jetronic czyli nie ma co ustawiać, ładnie pracuje na wolnych ale jest zmulony, wcisnę pedał gazu i powoli wkręca się na obroty. Z opinii wielu osób wynika że te silniki są dynamiczne i ładnie wkręcają się na obroty dlatego zastanawia mnie to czy mając napęd na cztery koła tracimy na przyspieszeniu?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 09:34 przez fire109, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozrząd był sprawdzany, zapłon również. Wymieniony palec, kopułka, przewody, świece. Silnik ogólnie ładnie pracuje nie można się do niczego przyczepić, jedyne co to jest słaby, brakuje mu dynamiki. Jeździłem Audi z silnikiem 2.3 NG na oś napęd i jest bardzo duża różnica, słyszałem już kilka opinii że taki sam silnik tylko samochód na 4 koła napęd będzie słabszy, zgadzacie się z tym?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
zmierz czas 0-100, to bedziemy w ogóle wiedzieli o czym tu rozmawiamy.
wg. danych katalogowych różnica w przyspieszeniu między modelem z quattro, a ośka, to 0.1s na korzyść ośki.
moim zdaniem różnica w przyspieszeniu może być, ale nie aż tak duża, jakiej sie próbujesz doszukać.
poszukał bym niesprawności w aucie (hamulce nie trzymają ? )
silnik ma dobrą kompresję ?
na gazie jedzie tak samo słabo jak na benzynie ? jakiej średnicy jest mikser ?
a zapłon sam sprawdzałeś, czy mechanik podpiął lampę, pomrugał i powiedział że jest dobrze ?
wg. danych katalogowych różnica w przyspieszeniu między modelem z quattro, a ośka, to 0.1s na korzyść ośki.
moim zdaniem różnica w przyspieszeniu może być, ale nie aż tak duża, jakiej sie próbujesz doszukać.
poszukał bym niesprawności w aucie (hamulce nie trzymają ? )
silnik ma dobrą kompresję ?
na gazie jedzie tak samo słabo jak na benzynie ? jakiej średnicy jest mikser ?
a zapłon sam sprawdzałeś, czy mechanik podpiął lampę, pomrugał i powiedział że jest dobrze ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej katalogowe przyspieszenia się nie osiągnie raz ze względu na mikser gazu którego dławienie najbardziej doskwiera na wysokich obrotach, wyeksploatowanie pojazdu i też od umiejętności kierującego.
Ewentualnie pojechać na hamownie tylko też z mikserem gazu na benzynie na pewno wyjdzie niższa moc maksymalna. Na hamowni też można zrobić pomiar z AFR aby sprawdzić czy mieszanka jest odpowiednia przy pedale w podłodze.
Ewentualnie pojechać na hamownie tylko też z mikserem gazu na benzynie na pewno wyjdzie niższa moc maksymalna. Na hamowni też można zrobić pomiar z AFR aby sprawdzić czy mieszanka jest odpowiednia przy pedale w podłodze.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
lpg dobra rzecz. Tylko nie kazdy umie zamontować, albo nie każdemu chce sie dobrze.Leo pisze:A LPG przede wszystkim.
quattro na początek jest cięższe od ośki, dużo cięższe, jakbyś w ośce z kompletem pasażerów jechał - jest różnica? A no właśnie...
a katalogowe 0,1s ... hm... przy dpobrym strzale quattro da rade ośce, tylko z rolki będzie już lipa <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj jeszcze jest coś w temacie: https://audi80.pl/b4-abk-audi-80-b4- ... 131,30.htm
Nie rozwijałem nią większej prędkości niż 180km/h z powodu braku dróg przystosowanych do szybszej jazdy ale jeszcze był zapas dużej prędkości nie osiągnie z powody krótkich przełożeń. Quattro waży 1280kg ośka 1170kg, więc różnica nie jest taka duża.
Kompresja od 10,5 na jednym z cylindrów a reszta od 11-12.
Zapłon sprawdzany lampą stroboskopową.
Na benzynie jedzie dużo lepiej niż na gazie ale i tak jest to przepaść między silnikiem NG w ośce.
Zastanawiam się czy przyczyną może być wymiana głowicy na inną?
Może krzywki na wałku są krótsze, poprzedni właściciel mówił że wymieniał głowice z powodu pęknięcia i nie trzymania ciśnienia.
Kompresja od 10,5 na jednym z cylindrów a reszta od 11-12.
Zapłon sprawdzany lampą stroboskopową.
Na benzynie jedzie dużo lepiej niż na gazie ale i tak jest to przepaść między silnikiem NG w ośce.
Zastanawiam się czy przyczyną może być wymiana głowicy na inną?
Może krzywki na wałku są krótsze, poprzedni właściciel mówił że wymieniał głowice z powodu pęknięcia i nie trzymania ciśnienia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
dokładnie jak napisał krótki na pierwszych biegach ''szału nie ma'' ale później NG quattro fajnie przyśpiesza na wyższych biegach mi udało się osiągnąć około 220km/h (oczywiście na PB i spalaniu 100/100 )na autostradzie z Krakowa do Bochni.krótki pisze:najlepiej się jechało od 3-ki. 180km/h jedzie na 4-tym biegu