Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Różnica w przyspieszeniu quatt

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

[B3 2.2 KV] Różnica w przyspieszeniu quatt

Post autor: fire109 » 16 mar 2014, 22:03

Witam, jestem posiadaczem Audi 90 quattro o silniku 2226cm3 i mocy 136 KM(oryginalny silnik) której w ogóle nie czuć. Z opinii wielu osób wynika że te silniki są dynamiczne i ładnie wkręcają się na obroty dlatego zastanawia mnie to czy mając napęd na cztery koła tracimy na przyspieszeniu? Benzyna i gaz są dobrze wyregulowane, średnie spalanie LPG 12l, benzyna to mechaniczny wtrysk K-jetronic czyli nie ma co ustawiać, ładnie pracuje na wolnych ale jest zmulony, wcisnę pedał gazu i powoli wkręca się na obroty. Z opinii wielu osób wynika że te silniki są dynamiczne i ładnie wkręcają się na obroty dlatego zastanawia mnie to czy mając napęd na cztery koła tracimy na przyspieszeniu?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 09:34 przez fire109, łącznie zmieniany 1 raz.

zukreator

Post autor: zukreator » 17 mar 2014, 08:27

bardzo skrupulatnie skontroluj ustawienie rozrządu, a poźniej ustaw zapłon na znaki wybite na kole zamachowym (nie chodzi mi tu o znak 0, tylko o kreskę pionową)

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 18 mar 2014, 15:18

Rozrząd był sprawdzany, zapłon również. Wymieniony palec, kopułka, przewody, świece. Silnik ogólnie ładnie pracuje nie można się do niczego przyczepić, jedyne co to jest słaby, brakuje mu dynamiki. Jeździłem Audi z silnikiem 2.3 NG na oś napęd i jest bardzo duża różnica, słyszałem już kilka opinii że taki sam silnik tylko samochód na 4 koła napęd będzie słabszy, zgadzacie się z tym?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2014, 15:52

fire109 pisze: słyszałem już kilka opinii że taki sam silnik tylko samochód na 4 koła napęd będzie słabszy, zgadzacie się z tym?
Dokładnie tak, sporo jest było nawet postów na tym forum.
Może wyjmij mikser gazu i zobacz jak się będzie zbierał na samej benzynie.

zukreator

Post autor: zukreator » 18 mar 2014, 16:00

zmierz czas 0-100, to bedziemy w ogóle wiedzieli o czym tu rozmawiamy.

wg. danych katalogowych różnica w przyspieszeniu między modelem z quattro, a ośka, to 0.1s na korzyść ośki.

moim zdaniem różnica w przyspieszeniu może być, ale nie aż tak duża, jakiej sie próbujesz doszukać.
poszukał bym niesprawności w aucie (hamulce nie trzymają ? )
silnik ma dobrą kompresję ?

na gazie jedzie tak samo słabo jak na benzynie ? jakiej średnicy jest mikser ?

a zapłon sam sprawdzałeś, czy mechanik podpiął lampę, pomrugał i powiedział że jest dobrze ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2014, 16:09

Raczej katalogowe przyspieszenia się nie osiągnie raz ze względu na mikser gazu którego dławienie najbardziej doskwiera na wysokich obrotach, wyeksploatowanie pojazdu i też od umiejętności kierującego.
Ewentualnie pojechać na hamownie tylko też z mikserem gazu na benzynie na pewno wyjdzie niższa moc maksymalna. Na hamowni też można zrobić pomiar z AFR aby sprawdzić czy mieszanka jest odpowiednia przy pedale w podłodze.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 mar 2014, 16:14

jak czytam takie rzeczy to chce mi się tylko uśmiać się jak Piotrek Żyła w jednej reklamie...
jest tyle czynników które wpływają na przyspieszenie w takich starych już autach, że szkoda gadać. A LPG przede wszystkim.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 19 mar 2014, 07:15

Leo pisze:A LPG przede wszystkim.
lpg dobra rzecz. Tylko nie kazdy umie zamontować, albo nie każdemu chce sie dobrze. ;)
quattro na początek jest cięższe od ośki, dużo cięższe, jakbyś w ośce z kompletem pasażerów jechał - jest różnica? A no właśnie... ;-)
a katalogowe 0,1s ... hm... przy dpobrym strzale quattro da rade ośce, tylko z rolki będzie już lipa <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 mar 2014, 16:27

Tutaj jeszcze jest coś w temacie: https://audi80.pl/b4-abk-audi-80-b4- ... 131,30.htm

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 19 mar 2014, 18:21

A jak przyśpiesza dalej, jaką max prędkość osiąga. Ja nie szukał bym przyczyny w napędzie 4x4. bo różnice są nieodczuwalne. Raczej silnik nie ciągnie tak jak powinien.

fire109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:23

Post autor: fire109 » 02 kwie 2014, 22:07

Nie rozwijałem nią większej prędkości niż 180km/h z powodu braku dróg przystosowanych do szybszej jazdy ale jeszcze był zapas ;-) dużej prędkości nie osiągnie z powody krótkich przełożeń. Quattro waży 1280kg ośka 1170kg, więc różnica nie jest taka duża.
Kompresja od 10,5 na jednym z cylindrów a reszta od 11-12.
Zapłon sprawdzany lampą stroboskopową.
Na benzynie jedzie dużo lepiej niż na gazie ale i tak jest to przepaść między silnikiem NG w ośce.
Zastanawiam się czy przyczyną może być wymiana głowicy na inną?
Może krzywki na wałku są krótsze, poprzedni właściciel mówił że wymieniał głowice z powodu pęknięcia i nie trzymania ciśnienia.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 03 kwie 2014, 20:29

Kilka lat jeździłem NG quattro i najlepiej się jechało od 3-ki. 180km/h jedzie na 4-tym biegu. Passaty czy audi z 1.8 20v od 120/h nie dotrzymywały tempa ( ośki )

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 03 kwie 2014, 22:38

krótki pisze:najlepiej się jechało od 3-ki. 180km/h jedzie na 4-tym biegu
dokładnie jak napisał krótki na pierwszych biegach ''szału nie ma'' ale później NG quattro fajnie przyśpiesza na wyższych biegach mi udało się osiągnąć około 220km/h (oczywiście na PB i spalaniu 100/100 )na autostradzie z Krakowa do Bochni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl