[B4 2.0 ABK] Stag 4eco szarpie przy delikatnym dodawaniu gaz
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
[B4 2.0 ABK] Stag 4eco szarpie przy delikatnym dodawaniu gaz
Panowie tak jak w temacie.
Walczę z tym już od jakiegoś czasu ale nie bardzo coś z tego wychodzi tzn. to szarpanie cały czas jest. Postanowiłem założyć temat bo może ktoś coś mi podpowie.
Sprawa wygląda tak: audi szarpie po przełączeniu na lpg im mniej gazu daję tym bardziej szarpie już ustawiałem temp przełączenia na 60°C i dalej to samo teraz mam 35°C. Najczęściej gaśnie ale też zdarza się że obr skaczą od 200 do 1200 a po ok 5 min i osiągnięciu temp 60 °C według wskaźnika na desce jest już oki. Dodam że na bp jest gitra.
Dane instalacji to stag 4 eco, parownik tomasetto AT-09, wtryskiwacze to walteki czerwone, dysze rozwiercone do 2,3 mm(zastanawiam się nad rozwierceniem ich do 2,5 mm).
Wiem, wiem instalacja jest do bani ale próbuję jakoś to ogarnąć.
Wczoraj wyjąłem filtr gazy ten na parowniku po ok 10 tyś i był strasznie z.... na razie go wyczyściłem i odnowa zrobiłem autokalibrację i ustawiłem mnożnik.
Poniżej kilka screenów.
Dodam że sporo szukałem na necie ale jakoś nic mnie nie na prowadziło na trop czego to może być wina.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie a może i jeszcze się to komuś przyda.
Walczę z tym już od jakiegoś czasu ale nie bardzo coś z tego wychodzi tzn. to szarpanie cały czas jest. Postanowiłem założyć temat bo może ktoś coś mi podpowie.
Sprawa wygląda tak: audi szarpie po przełączeniu na lpg im mniej gazu daję tym bardziej szarpie już ustawiałem temp przełączenia na 60°C i dalej to samo teraz mam 35°C. Najczęściej gaśnie ale też zdarza się że obr skaczą od 200 do 1200 a po ok 5 min i osiągnięciu temp 60 °C według wskaźnika na desce jest już oki. Dodam że na bp jest gitra.
Dane instalacji to stag 4 eco, parownik tomasetto AT-09, wtryskiwacze to walteki czerwone, dysze rozwiercone do 2,3 mm(zastanawiam się nad rozwierceniem ich do 2,5 mm).
Wiem, wiem instalacja jest do bani ale próbuję jakoś to ogarnąć.
Wczoraj wyjąłem filtr gazy ten na parowniku po ok 10 tyś i był strasznie z.... na razie go wyczyściłem i odnowa zrobiłem autokalibrację i ustawiłem mnożnik.
Poniżej kilka screenów.
Dodam że sporo szukałem na necie ale jakoś nic mnie nie na prowadziło na trop czego to może być wina.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie a może i jeszcze się to komuś przyda.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2014, 00:23 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może przestaw minimalne obroty na gazie z 760 na 0 bo teraz jak obroty spadną poniżej tych to przełącza na benzynę a po chwili gdy wzrosną powyżej tych obrotów przełącza znów na gaz (przełącza z opóźnieniem więc niema tak, że jak obroty skaczą w tym zakresie to przełącza w kółko benzyna-gaz-benzyna-gaz).
Szkoda że masz staga eco bo może korekta po temperaturze gazu by pomogła. Jedynie można by pokombinować oszukując czujnik temperatury gazu. Na lpg forum ktoś miał na to jakiś patent z dwoma termistorami bo na magic-jetach szarpanie na zimnym to był nagminny problem. Tutaj temat: http://lpg-forum.pl/korekcja-korekcji-t ... 10338.html
Można też spróbować wyregulować mnożnik (na czuja przesuwając cały bo sonda jeszcze może nie pracować i kropki są zbierane dopiero powyżej 60-70°C) pod jazdę na zimnym a po rozgrzaniu jakoś po sondzie sobie skoryguje.
Zobacz jeszcze co masz na liście "Typ sterownia wtrysku" bo nie wiem czy w ECO jest funkcja podwajania, jest szansa że ona mogłaby pomóc.
Części układu zapłonowego masz na dobrych częściach?
ps. Poprawiłem obrazki w twoim poscie.
Szkoda że masz staga eco bo może korekta po temperaturze gazu by pomogła. Jedynie można by pokombinować oszukując czujnik temperatury gazu. Na lpg forum ktoś miał na to jakiś patent z dwoma termistorami bo na magic-jetach szarpanie na zimnym to był nagminny problem. Tutaj temat: http://lpg-forum.pl/korekcja-korekcji-t ... 10338.html
Można też spróbować wyregulować mnożnik (na czuja przesuwając cały bo sonda jeszcze może nie pracować i kropki są zbierane dopiero powyżej 60-70°C) pod jazdę na zimnym a po rozgrzaniu jakoś po sondzie sobie skoryguje.
Zobacz jeszcze co masz na liście "Typ sterownia wtrysku" bo nie wiem czy w ECO jest funkcja podwajania, jest szansa że ona mogłaby pomóc.
Części układu zapłonowego masz na dobrych częściach?
ps. Poprawiłem obrazki w twoim poscie.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
może z 10 tyśDamian80b4LDZ pisze:Ile masz przejechane na valdkach i na tomasetto?
wcześniej tak było ale zaznaczylem tą opcję bo gasł a tak to przynajmniej nie gaśnie tylko właśnie tak bp-gaz-bp chodź też się zdarzy się ze zgaśniealdi pisze:Może przestaw minimalne obroty na gazie z 760 na 0 bo teraz jak obroty spadną poniżej tych to przełącza na benzynę
typ wtrysku to standard ale podwajanie też jest.aldi pisze:Zobacz jeszcze co masz na liście "Typ sterownia wtrysku" bo nie wiem czy w ECO jest funkcja podwajania, jest szansa że ona mogłaby pomóc.
Jak byś mi wytłumaczył jak to działa?
Spróbuję to jutro zaznaczyć i obaczę.
tak Beru, wcześniej było jeszcze ori i było tak samo, więc wymieniłem by to wyeliminować.aldi pisze:Części układu zapłonowego masz na dobrych częściach?
a co z nimi było nie ten teges? a chyb wiem rozmiaraldi pisze:ps. Poprawiłem obrazki w twoim poscie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wtedy sterownik skleja dwa krótsze wtryśnięcia gazu w jeden dłuższy. Ale po tej zmianie trzeba od nowa ustawić instalacje i rozmiar dysz przy tej zmianie też pewnie okaże się nieodpowiedni. Zazwyczaj unika się stosowania tej opcji bo nie częściej ona przeszkadza niż pomaga.PieterB pisze:typ wtrysku to standard ale podwajanie też jest.aldi pisze:Zobacz jeszcze co masz na liście "Typ sterownia wtrysku" bo nie wiem czy w ECO jest funkcja podwajania, jest szansa że ona mogłaby pomóc.
Jak byś mi wytłumaczył jak to działa?
Spróbuję to jutro zaznaczyć i obaczę.
Chyba kiedyś też sugerowałem abyś sprawdził jak będzie chodzić jak ustawisz wtryskiwacze na "AC GIAC 01 (3 Ohm)" i od nowa ustawił instalacje. Bo po którejś aktualizacji dodali indywidualne korekty od temp dla każdego z wtryskiwaczy i spieprzyli te od valteków.
Poprawiłem rozmiar usuwając "med" z nazwy a po drugie był też na nich link do pełnego rozmiaru na fotosiku ale i tak np. firefox tego nie otwierał po kliknięciu lewym przyciskiem bo otwierało powiększenie z forum tego za małego (za duży obrazek zrobiony z linkiem na naszym forum właśnie się tak gryzą).PieterB pisze:a co z nimi było nie ten teges? a chyb wiem rozmiaraldi pisze:ps. Poprawiłem obrazki w twoim poscie.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak wiem i przez dość długi czas tak miałem ustawione ale nic to nie zmieniłoaldi pisze:Chyba kiedyś też sugerowałem abyś sprawdził jak będzie chodzić jak ustawisz wtryskiwacze na "AC GIAC 01 (3 Ohm)" i od nowa ustawił instalacje. Bo po którejś aktualizacji dodali indywidualne korekty od temp dla każdego z wtryskiwaczy i spieprzyli te od valteków.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie w momencie przełączania na gaz czyli gdzieś ok 35 stopni ciśnienie gazu jest na poziomie 1,38-1,45 Bara a jak się zagrzeje pod 80 to już 1,19-1,26 tak jak to ustawiłem. Tak ma być :?:
Bo coś czuje że silnik może być zalewany gazem na zimnym oczywiście i z dlatego to szarpanie. Szczególnie przez te niezbyt szybkie i nieprecyzyjne walteki, coś czuję że je wywalę i wstawię coś szybszego.
Bo coś czuje że silnik może być zalewany gazem na zimnym oczywiście i z dlatego to szarpanie. Szczególnie przez te niezbyt szybkie i nieprecyzyjne walteki, coś czuję że je wywalę i wstawię coś szybszego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niektóre reduktory tak mają, chociaż jak dobrze pamiętam alaska nie powinna mieć takiego ciśnienia na zimnym. I korekta sterownika powinna sobie poradzić z tym ciśnieniem.
Kiedyś widziałem przypadek jak alaska waliła zaworem bezpieczeństwa w wężyk podciśnienia i wtedy na zimnym silniku raz, że waliło gazem do kolektora przez podciśnienie to jeszcze psuło to sterowanie reduktora od podciśnienia i dawał takie ciśnienie. I też były momenty że nie dało się jechać.
Sprawdź czy masz szczelne wężyki podciśnieniowe bo jak nie będzie dochodzić do reduktora podciśnienie takie jak w kolektorze to ciśnienie będzie wyższe. Sprawdź czy też nie śmierdzi z tego wężyka gazem.
Kiedyś widziałem przypadek jak alaska waliła zaworem bezpieczeństwa w wężyk podciśnienia i wtedy na zimnym silniku raz, że waliło gazem do kolektora przez podciśnienie to jeszcze psuło to sterowanie reduktora od podciśnienia i dawał takie ciśnienie. I też były momenty że nie dało się jechać.
Sprawdź czy masz szczelne wężyki podciśnieniowe bo jak nie będzie dochodzić do reduktora podciśnienie takie jak w kolektorze to ciśnienie będzie wyższe. Sprawdź czy też nie śmierdzi z tego wężyka gazem.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to sprawdzałem wszystko wygląda na szczele ale sprawdzę jeszcze raz bo może czegoś nie zauważyłem za pierwszym razem.aldi pisze:Sprawdź czy masz szczelne wężyki podciśnieniowe bo jak nie będzie dochodzić do reduktora podciśnienie takie jak w kolektorze to ciśnienie będzie wyższe.
to też sprawdzę bo tego nie robiłem.aldi pisze:Sprawdź czy też nie śmierdzi z tego wężyka gazem.
dzięki za podpowiedzi
a jeszcze jedno na zapalonym silniku czy nie koniecznie :?:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Według mnie Valteki w ogóle nie nadają się do ABK bo sam z nimi walczyłem. Za wolne i mało precyzyjne.
U mniej jak na wolnych dochodziło do 4 ms to nierówno pracował. Zresztą gdzieś tam jest mój temat jak powoli ogarniana była instalacja w sumie krok po kroku.
Przy 4ms istnieje ryzyko zapętlenia. Przy pełnym bucie zapiszczy centralka i awaryjnie przełączy na PB.
Osobiście zacząłbym od zmiany wtryskiwaczy na coś normalnego. Górna półka to matrixy HD choć ciekawą alternatywą są OMVL Reg (Dream) Fast. A mogę je polecić bo dopiero na niej silnik zaczął należycie pracować.
Co do Valteków mi najlepiej pracowały w obszarze 3,6 ms (co jest wynikiem ciśnienia oraz średnicy dysz).
Zwiększanie ciśnienia skraca czas pracy wtryskiwaczy ale i nadwyręża reduktor przy wyższych obrotach.
U mniej jak na wolnych dochodziło do 4 ms to nierówno pracował. Zresztą gdzieś tam jest mój temat jak powoli ogarniana była instalacja w sumie krok po kroku.
Przy 4ms istnieje ryzyko zapętlenia. Przy pełnym bucie zapiszczy centralka i awaryjnie przełączy na PB.
Osobiście zacząłbym od zmiany wtryskiwaczy na coś normalnego. Górna półka to matrixy HD choć ciekawą alternatywą są OMVL Reg (Dream) Fast. A mogę je polecić bo dopiero na niej silnik zaczął należycie pracować.
Co do Valteków mi najlepiej pracowały w obszarze 3,6 ms (co jest wynikiem ciśnienia oraz średnicy dysz).
Zwiększanie ciśnienia skraca czas pracy wtryskiwaczy ale i nadwyręża reduktor przy wyższych obrotach.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
właśnie się nad nimi zastanawiam i pewnie jak tylko kaska się znajdzie to wpadnąFrancis1982 pisze:OMVL Reg (Dream) Fast
właśnie jestem w trakcje przeglądania twojego tematuFrancis1982 pisze:A mogę je polecić bo dopiero na niej silnik zaczął należycie pracować.
ale za to przy niższym ciśnieniu pracują bardziej precyzyjnie, tak przynajmniej na jakimś forum od lpg wyczytałem.Francis1982 pisze:Zwiększanie ciśnienia skraca czas pracy wtryskiwaczy ale i nadwyręża reduktor przy wyższych obrotach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej uboga bo bogata to napięcie 0,8-1V. Ale równie dobrze sonda może jeszcze nie pracować i do pewnego momentu ecu nie bierze pod uwagę jej wskazań.PieterB pisze:Kolejną rzeczą jaką zauważyłem to musi być bardzo bogata mieszanka bo sonda stoi na 0,01V
Może przed jazdą włączyć grzałkę sondy na jakieś 2 minuty załączając palce przekaźnik pompy paliwa. To może wcześniej zacznie pracować i skoryguje mieszankę.
Jak wcześniej wspomniałem ja podejrzewam gówniane korekty od temperatury gazu, ewentualnie jak wspominasz duże ciśnienie i gówniane korekty od ciśnienia gazu. Szkoda że nie masz staga 4 plus bo w nim jest już regulacja korekty od temp. gazu i ciśnienia gazu.PieterB pisze:gdy tylko sonda zaczyna pracować kończą się problemy z szarpaniem.
Tylko pytanie czego to wina tego wysokiego ciśnienia na zimnym? czy jeszcze czegoś innego?
Próbowałeś robić tak jak wcześniej pisałem? Opuść albo podnieś cały dobrze ustawiony mnożnik tak aby na zimnym dobrze chodził a jak się rozgrzeje to sonda sobie skoryguje.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
o widzisz a ja zawsze myślałem(nie wiem czemu )że im mniejsza wartość tym mieszanka bogata. To teraz zmienia postać rzeczy.aldi pisze:Raczej uboga bo bogata to napięcie 0,8-1V.
jak przełączę na bp to sonda chodzi od 0,2 do 0,77 a po przełączeniu na lpg stoi.aldi pisze:Ale równie dobrze sonda może jeszcze nie pracować i do pewnego momentu ecu nie bierze pod uwagę jej wskazań.
a czy ewentualna zmian na staga plus jest p&p tzn wypinam tego kompa a wpinam drugiego bez żadnych ingerencji w instalacje :?:aldi pisze:Szkoda że nie masz staga 4 plus bo w nim jest już regulacja korekty od temp. gazu i ciśnienia gazu.
nie, nie robiłem bo cały czas byłem przekonany że mieszanka jest i tak bogata, ale jutro to zrobię.aldi pisze:Próbowałeś robić tak jak wcześniej pisałem? Opuść albo podnieś cały dobrze ustawiony mnożnik tak aby na zimnym dobrze chodził a jak się rozgrzeje to sonda sobie skoryguje.