[Audi 80 B4 ABK] Często zapowietrzający się układ hamulcowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
[Audi 80 B4 ABK] Często zapowietrzający się układ hamulcowy
Otóż tatko w swojej audiczke ma dość nietypowy "problem". Raz na jakiś czas musi odpowietrzać układ, bo pedał za pierwszy razem wpada Przeważnie musi to robić co jakiś miesiąc :-x co może być nie tak ? może to pompka hamulcowa ? proszę o odpowiedz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
z tyłu są hamulce tarczowe <ok> ubyło troche płynu za pierwszym razem "jak zaczęło się to dziać", a później spokój z ubytkiem :!: audi mamy już 3 lata i płyn nie był wymieniany i pewnie poprzedni też tego nie robił :evil: nie wiecie ile wchodzo płynu hamulcowego :?: a gdzie najczęściej pojawiają się nieszczelności ? <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
Witam odgrzeje schabowego mam taki sam problem jak kolega co jakiś czas mam zapowietrzone hamulce wymienione już zostało pompa, serwo, wszystkie przewody elastycznie i dalej kicha co może być płynu nie ubywa i był wymieniony jakiś rok temu już nie mam siły. Możliwe ze jakiś zacisk jest już rozwalony :evil:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
KAROLEK22XX, w naszych audi nie ma specjalnej procedury, trzeba odpowietrzyć jak tradycyjny układ hamulcowy, z tym że na krzyż, bo tak dzielone mamy obwody hamulca. i wyjechać na drogę i parokrotnie zahamować gwałtownie aż się załączy ABS, najlepiej znaleźć miejsce z asfaltem posypanym piaskiem, po to żeby ABS działał jaknadłużej, a nie było potrzeby rozwijania dużych prędkości,
a potem ponownie odpowietrzyć, najlepiej zrób to za pomocą podciśnienia, i jak będziesz płyn wymieniał przygotuj sobie dwie litry płynu, po pół na każde koło.
, najpierw odessij płyn ze zbiorniczka i zanim zaczniesz co kolwiek robić postaraj się osady ze zbiorniczka usunąć, i zalać świeżym płynem, i dopiero wtedy przystąp od odpowietrzania/wymiany płynu.
zrób sobie przyrząd do odpowietrzania hamulca za pomocą podciśnienia, tak jak ja, powiem szczerze że na przyszłość już nie będziesz do układu hamulcowego podchodził bez tego przyrządu, lub jego lepszej wersji
po za tym jak za pomocą podciśnienia odpowietrzasz układ to pęcherzyki powietrza przybierają na rozmiarach, i dzięki temu powietrze jest w jeszcze dokładniej usuwane z układu.
ja wcześniej w tradycyjny sposób odpowietrzałem chyba z 10-15x i pedał niby twardy był ale to nie było to, jak zrobiłem to za pomocą podciśnienia to teraz pedałstoi jak "mur"
teraz bedziesz mógł też zlokalizować "ćwiartkę" układu która bruździ i pozwala się powietrzu dostawać do ukłądu, to będzie ta, która nie będzie dawała się odpowietrzyć,
całość odpowietrzania, jest najepiej robić na dwa razy, pozwoli to na odstanie się powietrza, i przemieszczenie się w najwyższy punkt w zacisku/cylinerku gdzie masz ujście odpowietrznika.
jeśli z każdego cylinderka bedzie ciągle się powietrze wydostawać to będzie znaczyło się jest uszkodzona pompa hamulcowa, lub ABS'a, ale to żadko kiedy.
poszukaj tematów gdzie opisałem jak zrobić przyżąd do odpowietrzania układu za pomocą podciśnienia,
nawet najlepszy pomocnik nie zastąpi Ci tego przyrządu w 100%.
jedynie postaraj się o zbiorniczek o pojemności większej niż 0,5l, a i jeszcze jedno, przed przystąpieniem do odpowietrzania, wykręć odpowietrzniki i wkręć je albo na smar, albo na taśmę teflonową. dzięki temu nie będzie zaciągać powietrza przez gwint( co i tak nie jest szkodliwe bo przepływający płun i tak nie pozwoli aby powietrze dostało się do zacisku, ale ułatwi wykrycie momentu w którym już nie będzie powietrza,)
najlepiej robić z przerwami, aby powietrze miało czas się odstać u góry zacisku.
a potem ponownie odpowietrzyć, najlepiej zrób to za pomocą podciśnienia, i jak będziesz płyn wymieniał przygotuj sobie dwie litry płynu, po pół na każde koło.
, najpierw odessij płyn ze zbiorniczka i zanim zaczniesz co kolwiek robić postaraj się osady ze zbiorniczka usunąć, i zalać świeżym płynem, i dopiero wtedy przystąp od odpowietrzania/wymiany płynu.
zrób sobie przyrząd do odpowietrzania hamulca za pomocą podciśnienia, tak jak ja, powiem szczerze że na przyszłość już nie będziesz do układu hamulcowego podchodził bez tego przyrządu, lub jego lepszej wersji
po za tym jak za pomocą podciśnienia odpowietrzasz układ to pęcherzyki powietrza przybierają na rozmiarach, i dzięki temu powietrze jest w jeszcze dokładniej usuwane z układu.
ja wcześniej w tradycyjny sposób odpowietrzałem chyba z 10-15x i pedał niby twardy był ale to nie było to, jak zrobiłem to za pomocą podciśnienia to teraz pedałstoi jak "mur"
teraz bedziesz mógł też zlokalizować "ćwiartkę" układu która bruździ i pozwala się powietrzu dostawać do ukłądu, to będzie ta, która nie będzie dawała się odpowietrzyć,
całość odpowietrzania, jest najepiej robić na dwa razy, pozwoli to na odstanie się powietrza, i przemieszczenie się w najwyższy punkt w zacisku/cylinerku gdzie masz ujście odpowietrznika.
jeśli z każdego cylinderka bedzie ciągle się powietrze wydostawać to będzie znaczyło się jest uszkodzona pompa hamulcowa, lub ABS'a, ale to żadko kiedy.
poszukaj tematów gdzie opisałem jak zrobić przyżąd do odpowietrzania układu za pomocą podciśnienia,
nawet najlepszy pomocnik nie zastąpi Ci tego przyrządu w 100%.
jedynie postaraj się o zbiorniczek o pojemności większej niż 0,5l, a i jeszcze jedno, przed przystąpieniem do odpowietrzania, wykręć odpowietrzniki i wkręć je albo na smar, albo na taśmę teflonową. dzięki temu nie będzie zaciągać powietrza przez gwint( co i tak nie jest szkodliwe bo przepływający płun i tak nie pozwoli aby powietrze dostało się do zacisku, ale ułatwi wykrycie momentu w którym już nie będzie powietrza,)
najlepiej robić z przerwami, aby powietrze miało czas się odstać u góry zacisku.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM