Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Drgania, mocne drgania.

Wojtaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:30
Lokalizacja: Lublin

[B4 1.9 TD AAZ] Drgania, mocne drgania.

Post autor: Wojtaz » 24 sty 2014, 18:22

Witam!
Dotychczas próbowałem poradzić sobie z tym problemem sam ale sytuacja mnie przerosła.
Podczas pracy silnika na biegu jałowym/wciśniętym sprzęgle silnik przekazuje bardzo duże drgania na deskę rozdzielczą. Po dodaniu gazu drgania ustępują. Poduszki pod silnikiem komplet wymieniony, pod skrzynią również, latające koło pasowe wału korbowego wymienione, wtryski wymienione.... brakuje mi pomysłow...

yellowpit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2014, 17:23

Post autor: yellowpit » 29 sty 2014, 17:50

sprawdź czy nie masz luzów na układzie kierowniczym i czy deska jest prawidłowo przykręcona.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 lut 2014, 17:23

yellowpit, nie wiem co Ty palisz ale ja też chce?
co ma do drgań na wolnych obrotach układ kierowniczy?


do autora tematu jakie poduszki wstawiał?
jesli tanie zamienniki to ma jużodpowiedź.
poduszki nie stety w tym wypadku tylko oryginały sie sprawdzają,
warto jeszcze sprawdzić czy przednia poduszka na poprzecznicy która spina podłużnice jest dobrze ustawiona, tak na dobrą sprawę to ogranicznik ruchu silnika, jeśli ktoś przykręcił tak że podczas pracy silnika bez obciążenia, guma dotyka do blachy to efekty są bardzo podobne.

Wojtaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtaz » 04 lut 2014, 09:08

arwam, podejrzewam że zamienniki. Ręki nie dam sobie uciąć. Dowiem się u źródła i dalej będę próbować.

Awatar użytkownika
pgo92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 maja 2010, 19:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: pgo92 » 16 lut 2014, 21:40

u mnie we wnetrzu wszystko szalalo jak wylaczalem ssanie i obroty spadaly na bardzo niskie, wprawiajac wnetrze w rezonans ^^

Wojtaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtaz » 14 mar 2014, 18:39

A poradziłeś sobie z tym problemem? Jeżeli tak to w jaki sposób?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 mar 2014, 21:29

zmień poduszki, jeśli nie masz obrotów poniżej 850rpm ustawione to po powinno trzepać
ewentualnie mam dwie poduszki na zbyciu od 1Z'a

Wojtaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtaz » 14 mar 2014, 21:44

Nie mam obrotka wiec na dobrą sprawe nie mam pojęcia ile mam rpm/min. Jadę w tym miesiącu do mechanika i będziemy się zastanawiać. Z mojej strony nadciągają myśli o zmianie motoru :)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 16 mar 2014, 07:41

AAZ po za głowicą i nieszczęsnym klinem na wale nie jest złym silnikiem.
ja póki na nim jeździłem byłem z niego bardzo zadowolony.
teraz co prawda chciałbym wrócić do komory wirowej, ale w postacie pięciocylindrowej...

AAZ, i SB są bdb szczególnie dla kogoś kto robi dużo krótkich przebiegów, wtedy w tej sytuacji będąbardziej nawet ekonomiczne niż TDI, które zanim się nagrzeje to przepala paliwo, SB nagrzewa siępo około 1-2km, AAZ po około 2-5km, TDI w zimie potrezebuje około 10-12km, za to w długich trasach już TDI będzie znacznie bardziej ekonomiczne, i szczególnie przy szybkiej dynamicznej jeździe różnica pomiędzy nim a TD będzie bardziej widoczna z korzyścią dla TDI, choć to też wynika z tego że TD, ma mniejszą dawkę i jest słabsze, oraz, ma znacznie krótsze skrzynie biegów, po zmianie skrzynki biegów, ta różnica jest już zdecydowanie mniejsza.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 16 mar 2014, 22:38

Podjedź z samochodem do kogoś kto dysponuje lampą, niech zmierzy obroty na biegu jałowym - to po pierwsze. Po drugie jeżeli po wymianie poduszek nic się nie zmieniło (jakie by nie były, nowe zawsze będa lepsze od starych zajechanych oryginałów - no chyba, że włozyłeś naprawdę tanią chińską tandetę) to nie jest wina poduszek. Sprawdź czy mocno trzęsie silnikiem, czy nie ma pęcherzyków powietrza w przewodzie paliwowym (od i do filtra paliwa).

P.S. Zmiana silnika jest wg mnie kompletnie bezsensowna ze względów ekonomicznych

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 17 mar 2014, 07:44

cobra, co do poduszk to w przypadku audi o golfa niestety tylko oryginały się sprawdzają, ewentualnie bdb jakości zamienniki.
a w przypadku audi to tylko praktycznie zostaje albo zakup w ASO, albo o ile dobrze pamiętam Corteco albo Lemforder,
zaś jeśli chodzi o zmianę silnika to się z tobą zgadzam chyba że jest już bardzo mocno zużyty, czyli, ma małe ciśnienie sprężania, i progi na cylindrach, popękaną głowicę, wtedy już naprawa takiego silnika jest bardzo kosztowna i wtedy lepiej zmienić na inny

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 18 mar 2014, 21:13

Czy ja wiem czy tylko oryginały, co za różnica jaki to silnik, niemiecki, francuski, włoski czy japoński... poducha ma amortyzować i trzymać. Myślę, że większość dobrych zamienników nie odbiega od ori. Nie mówię tu o jakichś dziwnych GDP, Topran, Kraft itp ale własnie o febi, lemforderze, mayle.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 mar 2014, 21:20

o febi i mayle w audi zapomnij, Febi jeszcze sięjako tako sprawdzało w golfie ale w audi w ogóle, jakbyś siedział okrakiem na silniku

Wojtaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtaz » 18 mar 2014, 21:43

Poduszki były brane z foty, nie chodzi mi tu o przechwalanie ale o wyjaśnienie kwestii, że każda część którą kupuje nie jest brana z najniższej lini oporu. Znajdę jakiegoś ogarniętego mechanika w Lublinie i będę z nim rozmawiać.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 mar 2014, 09:43

Wojtaz, w przypadku audi inne się nie sprawdzą i nie mówimy Ci po to żeby Cię zmusić do drogiego zakupu, bo drogo to będzie jak będziesz musiał kilka razy zmieniać żeby się problemu pozbyć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl