Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] szarpanie, spadek mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2014, 01:05

Wydech nie musi "latać". U mnie jak silnik łapał niższe obroty to rura mocno drgała i zapewne to było powodem uszkodzeń poprzedniej sondy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2014, 20:36

takiego zjawiska też raczej nie zauważyłem, wydech jest jeszcze ori nie zgnity ani nie spawany nigdzie wszystkie gumy są i są całe poduszki silnika też są w dobrym stanie chyba że podczas żywszej jazdy coś się z nim dzieje.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2014, 21:05

W mnie też wszystko ori i poduchy całe ale jak spadały obroty to koniec dwururki łączony z katalizatorem drgał. Teraz wymieniam halla oraz stukowca i zobaczymy jak silnik będzie pracował.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2014, 21:21

a jednak zmieniłeś hala. Teraz nie powinien wychodzić jako błąd. A zmieniła się praca silnika ? U mnie się uspokoił i obroty spadły. Co do wydechu to muszę się przyjżeć. Teraz sonda działa ci okej ? Kata masz całego ?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2014, 21:40

Dopiero będę zmieniał. Jutro odbieram paczkę i pewnie w weekend temat wymiany ogarnę. Kata nie mam....spieniężyłem go ;-) Wcześniej miałem tylko pustą puszkę po nim i wkręconą sondę i się rozsypała. Później wstawiłem rurkę i wspawałem tulejkę na sondę od góry rury. Kupiłem używaną sondę boscha cztero-przewodową i już czwarty miesiąc śmiga bez problemu. Jak wymienię halla i stukowca to przeskanuję auto i zobaczymy czy jeszcze jakieś błędy będzie wywalać. Od czasu do czasu pojawia mi się błąd sondy ale wynika on chyba z emulacji sondy gdyż poruszam się na podtlenku lpg.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2014, 22:27

co do sondy to od gazu tak będzie. Jeżeli na pb normalnie działa i faluje. Ja u siebie ten mostek z instalacji gazu wywaliłem i mam normalnie wpiętą ( tyle że już nie działa ) no i instalacje mam zwykłą, przy sekwencj raczej tak nie zrobisz. A hala jak zmieniasz samego to musisz wybić swożeń z aparatu znaczy z zębatki w moim poście tam jest gdzieś w razie czego no i zawsze możesz pytać. Ja użyłem czujnika z golfa3 2.0gti odpowiednik ABK oznaczenie nie było takie same ale to nie przeszkadza raczej. Już tak robiłem w zwykłym jednopunkcie. I jeździł normalnie. Mimo że niby inne oznaczenie, jak i teraz ADA jeździ.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2014, 22:51

Ciężko się wybija ten bolec czy w miarę lekko wychodzi?? Niby dedykowany kupiłem do aut vagowskich więc powinien pasować. Aby rok wytrzymał to będzie dobrze. Może wcześniej uda się silnik zmienić.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2014, 23:10

tu kwestia jaki masz u siebie. U mnie był razem z kostka znaczy taki wsuwany w nią a wedle katalogu powinien być taki z kabelkiem. Co do swożnia to ten był dość uparty. W innych co robiłem wcześniej nie było źle. Gorzej mieć czym wybić go. Ja użyłem wybijaka z wybijarki do otworów. Spojrz gdzieś na temat mojego złomka gdzieś tu chyba link był tam znaczysz mój czujnik. Bo z telefonu pisze i niemogę wstawić znów linka. W razie co napisz zrobię jakieś foto itp. A dziś już dobranoc :-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 19 mar 2014, 23:25

U mnie też jest taki wsuwany w obudowę pod wtyczkę. W sobotę będę działał więc w razie problemów będę pisać ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 mar 2014, 20:14

oky w razie co postaram się pomóc, a czy teraz jak podczas pracy silnika kręcisz aparatem coś się dzieje ??

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 20 mar 2014, 23:24

Teraz nim nie kręciłem. Kiedyś jak go ruszałem to w pewnym zakresie nic się nie działo ale jak przegiąłem to silnik zaczął nierówno pracować i obroty spadały.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 21 mar 2014, 15:54

ile ten zakres wynosił ?? centymetr ? więcej ?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 21 mar 2014, 22:05

Coś koło tego. Jutro może coś go ruszę.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 mar 2014, 22:44

i jak z tym czujnikiem wyszło ??

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 25 mar 2014, 16:33

Na razie lipa bo miałem sobotę pracującą i nic nie działałem przy aucie :-/ Ten weekend mam wolny więc jak ie będzie padać to powymieniam wszystko.

[ Dodano: 2014-03-28, 15:28 ]
dzikx powiem Ci że mam problem z tym bolcem co zębatkę na wałku aparatu trzyma......ani drgnie. Narzędziami co miałem przy sobie i pod blokiem to nie robota. Jutro jak będę u siebie to ponownie się za niego wezmę. Po wyjęciu aparatu zauważyłem jeden myk....mianowicie ten obracający się talerzyk jest podgięty do środka w dwóch miejscach przez co przycierał o halla i być może to go uszkodziło. Jednak jakiś magik kiedyś grzebał przy moim aucie :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl