witam mam taki problem że auto spala jakieś średnio 17l gazu na 100 km
silnik nie chodzi płynie tylko ma takie delikatne szarpanie nie chętnie schodzi z obrotów a na benzynie nie schodzi poniżej 1500obr chyba że go "przyduszę"
w aucie wymieniłem ostatnio przewody zapłonowe, sondę lambda, świece wyglądają ładnie.
auto wcześniej paliło lekko ponad 11l na 100km a teraz to masakra.
moje pytanie jakie mogą być przyczyny tego.
niesprawny silniczek krokowy?
czujnik temperatury?
kopułka palec?
może być winna w rozdzielaczu zapłonu?
czy też może powiecie jakiś inny przyczynę?
dodam ze naprawa musi się zmieścić w budżecie sudeckim:) nie chce wymieniać połowy rzeczy z pod maski:P
[B3 1.8 PM] czy to silniczek krokowy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 mar 2013, 19:55
- Lokalizacja: Łódź
[B3 1.8 PM] czy to silniczek krokowy?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 16:16 przez Darek 1.8 pm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
W PM-ie nie ma silniczka krokowego,nazywa sie to nastawnik biegu jałowego i to on odpowiada za obroty w twoim aucie.Prawdopodobnie to on ci szwankuje.Spróbój odłaczyć go elektrycznie i zobacz czy w tedy obroty spadna.Prawdopodobnie nie schodzi ponizej fazy ssania,jak tak to do wymiany.Oryginalny nowy to ok.450zł,podróba 150.Aczkolwiek w cenie nowej chińszczyzny kupisz sprawny używany.Jeśli chodzi o gaz to najpierw wizyta u gazownika na regulacje.A propo czujnika jak by wysylal zły sygnał do modemu to też może więcej palić,bo np.wskazuje temperature w której auto chodzi na ssaniu.Tak,że można gdybac,spróbój najpierw odłaczyć nastawnik.
Darek 1.8 pm, jesli wymienileś przewody to wymień też kopułkę i palec rozdzielacza bo to nie są drogierzeczy ale również bardzo ważne i one też mogą mieć wpływ na spalanie. Może być też niebieski czujnik temp. ale jego możesz sprawdzić miernikiem jeśli zechcesz i masz tutaj rezystancje dla zakresów temperatur
50st. - 700-900 omów
60st - 525-650 omów
70st - 380-490 omów
80st - 290-350 omów
90st - 200-275 omów
100st - 175-225omów
Silniczek krokowy(nastawnik przepustnicy) możesz spróbować otworzyć i zamknąć kilka razy na maxa za pomocą bateryjki 6-8V lub z prostownika tylko prostownikiem nie trzymaj za dlugo zebys nie spalił silniczka. Kabelki przykładasz do dwóch górnych pinów w silniczku i zależnie jak przyłożysz bieguny to trzpień silniczka albo się schowa bądź wysunie. Może to go ruszy jeśli się zacina.
50st. - 700-900 omów
60st - 525-650 omów
70st - 380-490 omów
80st - 290-350 omów
90st - 200-275 omów
100st - 175-225omów
Silniczek krokowy(nastawnik przepustnicy) możesz spróbować otworzyć i zamknąć kilka razy na maxa za pomocą bateryjki 6-8V lub z prostownika tylko prostownikiem nie trzymaj za dlugo zebys nie spalił silniczka. Kabelki przykładasz do dwóch górnych pinów w silniczku i zależnie jak przyłożysz bieguny to trzpień silniczka albo się schowa bądź wysunie. Może to go ruszy jeśli się zacina.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06
Kolego powiem ci tak. Miałem podobna sytuacje, gdyż silnik na gazie miał około 1500 obrotów i lepiej bym nie dusil go bo obroty tylko rosły i nie spadały. Na benzynie zaś, obroty nie stały w miejscu tylko falowały. Co się okazało... Okazało się, że krokówka w ogóle nie działa i potrzebna nowa. Zamówiłem używana za 100 zł ale po wymianie całego silnika krokowy nie spełnia nadal swojego zadania . Może spróbuj wymienić krokowy i zobacz co się stanie .