Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] czy to silniczek krokowy?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Darek 1.8 pm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2013, 19:55
Lokalizacja: Łódź

[B3 1.8 PM] czy to silniczek krokowy?

Post autor: Darek 1.8 pm » 21 mar 2014, 16:30

witam mam taki problem że auto spala jakieś średnio 17l gazu na 100 km
silnik nie chodzi płynie tylko ma takie delikatne szarpanie nie chętnie schodzi z obrotów a na benzynie nie schodzi poniżej 1500obr chyba że go "przyduszę"
w aucie wymieniłem ostatnio przewody zapłonowe, sondę lambda, świece wyglądają ładnie.
auto wcześniej paliło lekko ponad 11l na 100km a teraz to masakra.
moje pytanie jakie mogą być przyczyny tego.
niesprawny silniczek krokowy?
czujnik temperatury?
kopułka palec?
może być winna w rozdzielaczu zapłonu?
czy też może powiecie jakiś inny przyczynę?
dodam ze naprawa musi się zmieścić w budżecie sudeckim:) nie chce wymieniać połowy rzeczy z pod maski:P
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 16:16 przez Darek 1.8 pm, łącznie zmieniany 1 raz.

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 21 mar 2014, 18:12

W PM-ie nie ma silniczka krokowego,nazywa sie to nastawnik biegu jałowego i to on odpowiada za obroty w twoim aucie.Prawdopodobnie to on ci szwankuje.Spróbój odłaczyć go elektrycznie i zobacz czy w tedy obroty spadna.Prawdopodobnie nie schodzi ponizej fazy ssania,jak tak to do wymiany.Oryginalny nowy to ok.450zł,podróba 150.Aczkolwiek w cenie nowej chińszczyzny kupisz sprawny używany.Jeśli chodzi o gaz to najpierw wizyta u gazownika na regulacje.A propo czujnika jak by wysylal zły sygnał do modemu to też może więcej palić,bo np.wskazuje temperature w której auto chodzi na ssaniu.Tak,że można gdybac,spróbój najpierw odłaczyć nastawnik.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 01 kwie 2014, 23:12

Darek 1.8 pm, jesli wymienileś przewody to wymień też kopułkę i palec rozdzielacza bo to nie są drogierzeczy ale również bardzo ważne i one też mogą mieć wpływ na spalanie. Może być też niebieski czujnik temp. ale jego możesz sprawdzić miernikiem jeśli zechcesz i masz tutaj rezystancje dla zakresów temperatur
50st. - 700-900 omów
60st - 525-650 omów
70st - 380-490 omów
80st - 290-350 omów
90st - 200-275 omów
100st - 175-225omów
Silniczek krokowy(nastawnik przepustnicy) możesz spróbować otworzyć i zamknąć kilka razy na maxa za pomocą bateryjki 6-8V lub z prostownika tylko prostownikiem nie trzymaj za dlugo zebys nie spalił silniczka. Kabelki przykładasz do dwóch górnych pinów w silniczku i zależnie jak przyłożysz bieguny to trzpień silniczka albo się schowa bądź wysunie. Może to go ruszy jeśli się zacina.

Baldys1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06

Post autor: Baldys1990 » 02 kwie 2014, 11:06

sprawdz podstawe wtrysku jeszcze

Brian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 lut 2014, 22:55
Lokalizacja: Bydgoszcz / Kuj-Pom

Post autor: Brian29 » 14 kwie 2014, 13:08

Kolego powiem ci tak. Miałem podobna sytuacje, gdyż silnik na gazie miał około 1500 obrotów i lepiej bym nie dusil go bo obroty tylko rosły i nie spadały. Na benzynie zaś, obroty nie stały w miejscu tylko falowały. Co się okazało... Okazało się, że krokówka w ogóle nie działa i potrzebna nowa. Zamówiłem używana za 100 zł ale po wymianie całego silnika krokowy nie spełnia nadal swojego zadania . Może spróbuj wymienić krokowy i zobacz co się stanie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl