MUNIOR pisze: :mrgreen: Nawet w idealnym stanie ,AAZ z jego 75 HP ,w budzie AUDI ,to jakieś nieporozumienie

to auto żeby w miarę normalnie jechało ,potrzebuje powyżej 100 koników ,co w przypadku TDI ,jest bardzo szybkie i proste do uzyskania ,"tuningiem " mapek w ECU
MUNIOR, w AAZ'cie jeśli nie masz wtrysków dwusprężynowych, uzyskasz jeszcze szybciej, mniejszym kosztem nakładów i pracy,

jnie trzeba ECU targać
generalnie, AAZ ma delikatną, głowicę, i słaby klin na wale, jak przy zmianie rozrządu mechanik matoł nie odkręci centralnej śruby i na pałę potem na starej nie przykręci to klin wytrzymuje, przy większych pompach już różnie bywa.
co do tego że AAZ jest mało wydajny to się nie zgodzę, bo przy grubych modach do osiągnięcia jest niespełna 250KM a rekord z niego na rotacyjnej pompie to coś koło 270KM
co do spalania, to w audi winna jest właśnie krótka skrzynia,
w każdym bądź razie ja swojego AAZ'a nie zamieniłbym na 1Z'a
spalanie podobne na długich trasach, przy częstych krótkich przebiegach AAZ mniej spala bo się znacznie szybciej rozgrzewa.
za to jak zamieniać AAZ'a to na coś z większą liczbą cylindrów, tu już 2,5l pojemności z pięcioma cylindrami daje radęwedług mnie, mieści się niemal w katalogowych wartościach spalania dla 1.9TDI, i przyjemniej pracuje.
będę chciał chyba wrócić właśnie do kompry wirowej ale jużw pięciu a nie czterech cylindrach.
generalnie jak ktoś robi długie trasy polecam TDI, a jak dużo krótkich przebiegów to polecam TD.
jeździłem z kilkoma TD jakieś 8-9lat i jakoś szczerze, nie tęskniłem za TDI, miałem i TDI i potem znów wróciłem do TD.
teraz mam TDI ale 2.5 i pięć cylindrów i znów myślę nad powrotem, do koncepcji na komorze wirowej, poprostu mi charakter tych silników odpowiada, minus to delikatne głowice w kazdym silniku z komorą wirową.
MUNIOR, jak tak się lubujesz w bezpośrednim wtrysku to załatw mi silnik z komorą wirową na dole od TDI, to ja Ci swoje 2.5TDI na bezpośrednim mogę odstąpić na rzecz komory wirowej,
w AAZ na ori osprzęcie nawet bez zmiany pina można osiągnąć granice 100KM pod warunkiem żę nie ma wtrysków dwusprężynowych, wtedy co najwyżej 85-90KM potem z małym dłubaniem w pompie ale nadal na seryjnej, i po dołożeniu IC przy T2 można osiągnąć około 110-120KM, jedyny minus to praktycznie tylko czarna chmurka jak się wdepnie do spodu, a co do spalania wiekszego o litr, to na mechanicznej pompie trzeba się nauczyć operować pedałem gazu, w golfie się wyrabiałem przy mocy sporo ponad 200KM w 5,5l/100km jak się normalnie jeździło, spalanie zaczynało być problemem przy upalaniu, przy agresywnej jeździe ma znacznie wyższy apetyt na paliwo niż TDI, ale też nie kręci się tak wysoko i wściekle, jednocześnie jak TD,
jak dla mnie złego słowa nie można powiedzieć o TD pod warunkiem że użytkujemy go na codzień, rozsądnie i z głową, i mamy zabdany egzemplarz, również w naprawie jest tańszy niż TDI, a szczególnie jeśli chcemy dłubnąć w okolice 180KM to koszt zdłubania TDI na tą moc jest większy i to sporo, mimo że to tylko podwojnie mocy, w TD można potroić seryjną moc, w mniejszych pieniądzach.
dla każdego coś miłego, jak dla mnie prosty wybór, jak krótkie przebiegi to TD, jak dłuższe trasy to TDI, najlepiej R5, elastyczniejsze, i przyjemniejsze w kulturze pracy, a przede wszystkim żywotniejsze, minus w porównaniu do 1.9TDI, to delikatniejsza pompa, która żyje krócej o około 15-20% przebiegu 1.9. za to sam silnik znacznie żywotniejszy od 1.9TDI.
Pozdrawiam.