Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Ucieczka prądu

ODPOWIEDZ
affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

[B4 2.6 ABC] Ucieczka prądu

Post autor: affek » 20 mar 2014, 20:54

Drodzy koledzy, wiem że temat wałkowany był już wiele razy jednak u mnie niestety nic nie pomaga obecnie.
Prąd ucieka mi w gigantycznym tempie, praktycznie po godzinie od jazdy( którą rozpoczynam z kabli) nie mogę odpalić auta. Dziś wziąłem multimetr odłączyłem + klemę wpiąłem go między klemę a aku, ustawiłem na 20m w zakresie DCA i wyskoczyło mi 0.13 A

Następnie po kolei przejrzałem wszystkie bezpieczniki i co nic nie wykazało niestety, następnie odpiąłem radio, również nic. Może jakaś podpowiedź?

Dodam że ostatnio wymieniłem pompę paliwa a wcześniej tylną lampę. Dzieje mi się tak od wymiany lampy...
Przed wymianą lampy miałem historię typu po wciśnięciu hamulca zapalały się kierunkowskazy albo wgl nie działały kierunki, lampy nie stykały więc przy wymianie psiknąłem wd40 i oczyściłem ścieżki :) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 20 mar 2014, 22:20

zostaje odpiąć rozrusznik oraz alternator i sprawdzić upływ prądu po odłączeniu każdego z nich, skoro po wyjęciu bezpieczników dalej coś ma apetyt na prąd to te dwa elementy. Chyba że w wiązce przewodów do klapy masz coś "na dziko" bez bezpiecznika i robi w jakimś miejscu zwarcie. Pozdrawiam

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 20 mar 2014, 22:27

Jakaś porada jak łatwym sposobem sprawdzić każde z tych źródeł ?? Słyszałem o stacyjce jeszcze tylko również nie wiem jak to sprawdzić ? Dzięki za szybką pomoc! Pozdrawiam
A i przy włączonym silniku na klemach mam 14.1 V

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 21 mar 2014, 02:04

Odkręć przewód zasilający rozrusznik załóżmy i wtedy sprawdź natężenie prądu jak robiłeś to na początku. Prawidłowa wartość to nie przekraczająca 50mA, czyli 0.05A. Jak będzie w tych granicach znaczy że rozrusznik do regeneracji, jak nie to patrz z alternatorem. Możliwe że masz w ogóle innego paskudnika w aucie, więc eliminuj opcje poprzez fizyczne odłączanie kabli od osprzętu <piwo>

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 22 mar 2014, 19:34

Sprawdzałem dzisiaj dokładnie wszystko po kolei, dzisiaj pokazywało już tylko 0.09 A odłączyłem przewód prądowy od gazu i pokazało 0.03A a jak sprawdzałem to sam kabel gazowy pobiera 0.05-0.06 A... Ale zauważyłem dziś jeszcze jedną rzecz, ponieważ od jakiegoś czasu prąd ucieka w takim tempie że ponowne uruchomienie bez kabli możliwe jest tylko do 30 minut po ostatniej jeździe..

Włączyłem auto podładował trochę akumulator się po czym wyłączyłem odłączyłem od aku minusa i patrzę woltomierzem na "cycki" wystające z akumulatora na początku wartość pokazywała 12.54V ale stosunkowo co jakieś 10-15 sekund spadało 12.53,12.52 itd itd zauważyłem że dopiero przy 10v wartość wolniej spadała. Czy dobrze rozumiem że aku nie trzyma i jest do wymiany ??
Bo chyba te 0.09 A rozładowałoby akumulator ale nie w 30 min tylko ze 2-3 dni ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 19:43

Z tego co kojarzę to komputer silnika ABC przez jakieś 20-30 minut po zgaszeniu pobiera więcej prądu. Było nawet opisane w jakiejś zagranicznej instrukcji serwisowej. Ja z tego powodu nawet wymieniłem go na inny i się zdziwiłem jak to nic nie zmieniło.

affek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:11

Post autor: affek » 22 mar 2014, 19:52

ale te 0.09 A było po tygodniu stania jak i również od razu po jeździe

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 19:55

To może masz jakąś inną wersje sterownika albo u mnie coś jest spieprzone.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 mar 2014, 20:36

affek pisze:zauważyłem dziś jeszcze jedną rzecz, ponieważ od jakiegoś czasu prąd ucieka w takim tempie że ponowne uruchomienie bez kabli możliwe jest tylko do 30 minut po ostatniej jeździe..
i dlatego
affek pisze: Czy dobrze rozumiem że aku nie trzyma i jest do wymiany ??
no racze

mialem kedys tak, bo mi sie wyparowal caly kwas i jak dolalem to juz wlasnie tak sie dzialo, pol godziny maks bo pozniej to juz na pych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl