Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problem z zaworem EGR

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 01 lis 2009, 12:40

Co by się stało jakbym nie zaślepił wężyka od podciśnienia,pytam tak teoretycznie bo z tego co wyczytałem to większość tego nie robiła.Wiem że postów na temat egr jest mnóstwo ale większość ogranicza sie do dyskusji czy wstawić blaszkę po pepsi czy coca coli

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 lis 2009, 13:11

ja zaslepilem wezyk podcisnienia przy samym serwie bo po cholere ma isc podcisnienie do zaworka n18 jak i ona nie pracuje, a jak nie zaslepisz wezyka kotry idze do zawora egr j to bedzie zasysal syf do serwa przy wpietej wtyczce przy wypietej nic sie nie powinno dziac o ile zawor jest sprawny i nie puszcza wiec zaslep egr przy kolektorze wydechowym i przy kolektorze ssacym blacha jaka chcesz zaslep wezyk ten co idzie do do egr dla pewnosci i bedzie ok

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 02 lis 2009, 19:12

Dzisiaj zaślepiłem egr z dwóch stron,wyczyściłem kolektor ssący,zrobiłem wolną odmę,przeczyściłem intercooler i jutro sprawdzimy jak to bedzie chodzić.Mam jeszcze jedno pytanko, a mianowicie to jest n18?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/687 ... f782b.html
Pisząc o zaślepianiu wężyka macie na myśli to miejśce?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/536 ... f1a7b.html
1 i 2 to jest EGR czy tylko 1 a 2 to serwo?Laickie może dla niektórych pytania,ale bede wiedział na przyszłość :oops:

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 02 lis 2009, 21:52

Tak to jest N18 – sterujący EGR

1 i 2 to jest całość ERG – tzw. zawór recyrkulacji spalin

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 02 lis 2009, 21:58

A o jakim serwie koledzy piszą?

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 02 lis 2009, 22:09

Piszą o wężyku podciśnienia który idzie właśnie od N18 do serwa, gdyż jak masz zaślepiony Egr z obydwu stron to tak defacto N18 jest Ci niepotrzebny. A tym samym owy wężyk jest zbędny. Popatrz serwo tak najprościej to urządzenie do którego zamontowany jest zbiorniczek płynu hamulcowego.

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 02 lis 2009, 22:21

Powiem Ci Mariusz że jeszcze nie czaję o jakim serwie mowa.Wężyk podciśnienia idzie od n18 do egr prawda?Może to przez zmęczenie :-( JAkbyś mógł odpowiedzieć na jeszcze jedno pytanie to było by git.Co znajduje się obok n18 do którego też wchodzą wężyki podciśnienia

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 lis 2009, 23:21

serwo to taki wielki talerz z pompką od hamulców, znajduje się na nim zbiorniczek z płynem hamulcowym i dochodzi do niego taki gruby (ok 15mm) zbrojony wężyk z pompy podciśnienia (vaccum) i odchodzi od tego cienki wężyk do N18 <ok>

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 22 mar 2014, 20:45

Koledzy a możecie podpowiedzieć jedną rzecz? zauważyłem, że po krótkiej nawet jeździe po wyłączeniu silnika słychać z okolic egr'a taki dźwięk, jak by powietrze uchodziło z materaca mniej więcej :roll: i wydaje mi się, że coś z niego czasem kapnie., Mechanik powiedział, że to egr puszcza cokolwiek to znaczy. Moje pytanie czy to poważne, nie grozi np turbince? nie bardzo się znam na tym przyznaje, więc proszę się nie śmiać tylko plizz wyjaśnić laikowi. AHa i pytanie czy jak bym chciał zaślepić ten egr, a on by "puszczał" to najpierw załoźyć dobry i potem go zaślepić, czy użyć teog mojego?

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 22 mar 2014, 21:08

Ivanezzz pisze:Koledzy a możecie podpowiedzieć jedną rzecz? zauważyłem, że po krótkiej nawet jeździe po wyłączeniu silnika słychać z okolic egr'a taki dźwięk, jak by powietrze uchodziło z materaca mniej więcej :roll: i wydaje mi się, że coś z niego czasem kapnie., Mechanik powiedział, że to egr puszcza cokolwiek to znaczy. Moje pytanie czy to poważne, nie grozi np turbince? nie bardzo się znam na tym przyznaje, więc proszę się nie śmiać tylko plizz wyjaśnić laikowi. AHa i pytanie czy jak bym chciał zaślepić ten egr, a on by "puszczał" to najpierw załoźyć dobry i potem go zaślepić, czy użyć teog mojego?
Możesz wywalić go całkowicie, poszukaj tematu o zaślepieniu EGR bo było tego mnóstwo.
Z turbiną nie ma to nic wspólnego, EGR ładuje tylko spaliny do kolektora dolotowego i ma to tylko działanie ekologiczne :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 mar 2014, 09:10


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 mar 2014, 09:27

audki pisze:Możesz wywalić go całkowicie, poszukaj tematu o zaślepieniu EGR bo było tego mnóstwo.
Z turbiną nie ma to nic wspólnego
Jak się zawór nie domyka ,to ma ,i to dużo :roll: doładowanie tamtędy ucieka .Także zaślepienie to najrozsądniejsza rzecz ,jaką mozna zrobić ...niczego nie "pruć " nie usuwać ,bo szkoda na to czasu ,i po co ma zwracać uwagę :roll: założyć zaślepkę ,tylko przy wejściu do aluminiowego kolanka ,a nie od strony rurki ze spalinami "harmonijki " ...bo zaślepianie tam, zatrzyma tylko spaliny ,a cisnienie doładowania i tak ucieknie.Szkoda klawiatury na pisanie ''jak podłaczyć wezyki do EGR " ...dla silnika ,nic dobrego z jego obecności i działania nie wynika ,wręcz przeciwnie ,samo zło :roll: Zaślepić i zapomnieć o jego istnieniu 8-)

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 23 mar 2014, 11:52

dzięki za linki i za dobre słowo, teraz to wygląda prosto, kupię zestaw, to może te moje mechaniory sobie poradzą, bo jak bym miał im tłumaczyć <urodziny>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 mar 2014, 12:42

Ivanezzz pisze:dzięki za linki i za dobre słowo, teraz to wygląda prosto, kupię zestaw,
Jaki znowu zestaw :roll: ech ta nadgorliwość :mrgreen: ... toż jedna zaślepka ,tam gdzie pisałem ,w zupełności wystarczy 8-)

[ Dodano: 2014-03-23, 12:46 ]
Ivanezzz pisze:to może te moje mechaniory sobie poradzą,
<uhh> Odkręć sobie sam dwie śrubki ,i załóż zaślepkę ,bo jeszcze ci coś zepsują :-P

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 24 mar 2014, 21:07

MUNIOR pisze:
audki pisze:Możesz wywalić go całkowicie, poszukaj tematu o zaślepieniu EGR bo było tego mnóstwo.
Z turbiną nie ma to nic wspólnego
Jak się zawór nie domyka ,to ma ,i to dużo :roll: doładowanie tamtędy ucieka .Także zaślepienie to najrozsądniejsza rzecz ,jaką mozna zrobić ...niczego nie "pruć " nie usuwać ,bo szkoda na to czasu ,i po co ma zwracać uwagę :roll: założyć zaślepkę ,tylko przy wejściu do aluminiowego kolanka ,a nie od strony rurki ze spalinami "harmonijki " ...bo zaślepianie tam, zatrzyma tylko spaliny ,a cisnienie doładowania i tak ucieknie.Szkoda klawiatury na pisanie ''jak podłaczyć wezyki do EGR " ...dla silnika ,nic dobrego z jego obecności i działania nie wynika ,wręcz przeciwnie ,samo zło :roll: Zaślepić i zapomnieć o jego istnieniu 8-)

czyli jak dam dwie blaszki bo będzie cuś nie tak? dla mnie to czarna magia, jak ten syf z egr'a <czapa>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl