Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] [1.6] [td] kontrolki oleju i akumulatora

ODPOWIEDZ
lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

[b3] [1.6] [td] kontrolki oleju i akumulatora

Post autor: lord_yabol » 22 mar 2014, 10:59

Zamieszczam ten temat tutaj bo problem leży chyba w dwóch różnych miejscach - a nawet na pewno.

Przy zapalaniu auta na ciepłym silniku nie zapala się kontrolka od akumulatora, oraz mruga kontrolka od ciśnienia oleju, dodatkowo słyszalny jest dźwięk podobny do tego od przypomnienia o światłach. Pierwszy raz to słyszę a jeżdzę tym autem juz 6 lat.
O ile wiem/domyślam się jaka jest przyczyna zapalenia kontrolki oleju (czujnik do wyminay, za małe ciśnienie lub problemy z pompą - inne propozycje?) to trochę problemu mam z kontrolką od akumulatora. Po uruchomieniu silnika delikatnie mruga, gaśnie dopiero po jakimś czasie, pasek od alternatora kręci normalnie.

Na zimnym silniku nie ma żadnego problemu. Any ideas?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 mar 2014, 13:02

lord_yabol, sprawdzić ciśnienie jeśli oki to wina w czujnikach jeśli nie to trzeba szukać innej przyczyny.
Co do kontrolki od ładowania to obstawiam regulator napięcia do wymiany.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 mar 2014, 14:26

jeszcze taka kwestia, moża z tym jezdzić? najwcześniej moge się tym zająć we wtorek po południu a potrzebuje 2x do pracy zajechać (razem 100km)

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 22 mar 2014, 18:00

A czasem kontrolka od ładowania nie zapala się jak uwalona jest któraś z diód na mostku w altku? Bądź też prozaiczna przyczyna to spalenie żarówki od wzbudzenia, brak ładowania i cyrki gotowe. A co do jeżdżenia to sprawdź ładowanie i ciśnienie oleju i wtedy zadecyduj.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 22 mar 2014, 19:05

BorysTDI pisze:A czasem kontrolka od ładowania nie zapala się jak uwalona jest któraś z diód na mostku w altku? Bądź też prozaiczna przyczyna to spalenie żarówki od wzbudzenia, brak ładowania i cyrki gotowe. A co do jeżdżenia to sprawdź ładowanie i ciśnienie oleju i wtedy zadecyduj.
jak mógłbym to sprawdzic na własną ręke?

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 23 mar 2014, 11:34

Wyjmij najpierw regulator napięcia, z tyłu mocowany do alternatora na dwie śrubki, zobaczysz czy się szczotki nie skończyły.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 23 mar 2014, 13:59

wszedłem pod auto, żeby sprawdzić czy gdzieś się nie leje, na zakrętce od oleju było pare kropel, wytarłem to i przejechałem kilka km tak żeby zagrzać silnik ale nic sie nie pojawiło, ogólnie silnik suchy i nigdzie nie widać żeby olej uciekał. więc chyba tylko czujnik padł.

co do alternatora to oczywiście zapomniałem o tym co napisał marcin_89 ~~ a osłone pod silnikiem juz przykręciłem i bede musial jeszcze raz to cholerstwo odkręcać ...


jakiś pomysł od czego jest ten sygnał dzwiękowy, o którym pisałem wyżej?

[ Dodano: 2014-03-24, 17:48 ]
ciśnienie sprawdzone czujnikiem - wyglądało w normie (czujnik analogowy więc trudno było ocenić dokładne wartości ciśnienia na biegu jałowym ale było na pewno większe od 0.3 bara)

teraz doszedł kolejny problem - auto nie nagrzewa się do 90 stopni, jest to na pewno wiecej niz 80

na akumalotorze sprawdziłem ładowanie - ni ma - czyli coś z alternatorem, pytanie jest takie - da sie dostać do szczotek bez wykręcania alternatora?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 mar 2014, 22:03

lord_yabol pisze:od czego jest ten sygnał dzwiękowy, o którym pisałem wyżej
bo w b3 jest oddzielna piszczalka na zle cisnienie oleju i jest ona pod kierownica, jezeli masz np zapalony silnik a przekaznik-piszczalka nie dostanie sygnalu obrotow z alternatora to bedzie piszczec
lord_yabol pisze:da sie dostać do szczotek bez wykręcania alternatora?
da sie, ale wiecej czasu stracisz niz bys po normalnemu go wyjal

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 mar 2014, 23:34

Co do szczotek to kwestia śrubek jak są dobre to odkręcisz jak kiepskie to się pomęczysz a jak zniszczone to może być konieczne odkręcenie ( możesz próbować w ostateczności morsami odkręcić ) co do ciśnienia i dźwięku to tak czujniki powinny być dwa ( raczej ) górnego i dolnego ciśnienia i jak przy obrotach 2,3 tyś silnik nie osiąga górnego ciśnienia załącza się brzęczyk i kontrolka powinna mrugać ( chyba ) z tym ciśnieniem może to być problem elektryczny bądź mechaniczny silnik lub pompa i nie musi być to zawsze tj. ciągle może raz być dobrze raz źle ( np przy zacinającym się zaworku pompy )

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 26 mar 2014, 21:32

Witam ponownie,
jak juz pisalem wyzej kolega u ktorego bylem i ktory przewidzial ze akumulator się rozladuje miał racje :) nie spodziewalem sie tylko ze taki bedzie efekt.
Scena jak z horroru - słabnące światło, wycieraczki które ledwo ruszały, nie grające radio - aż w końcu (czego się nie spodziewałem) silnik zgasł na małych obrotach (nie sądziłem, że tak sie stanie)
No trudno, auto odholowane na lince do mechanika, czekania 24h (powiedział, że raczej tego samego dnia nie da rady)
no i co?
przyczyna tak jak pisali koledzy wyżej - szczotki i regulator napięcia
cena? (powiedział, że w wym moim aucie akurat jest jakis starszy regulator, nie podał mi rachunku ani nic, no ale trudno) za całośc zgarnął 140 zł - dużo mało, nie wiem ale czuje, że "troszeczke" mnie naciągnął ;)
co sądzicie?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 26 mar 2014, 23:31

no raczej bardziej jak trochę tani zamiennik to 30zł i odkręcenie 2 małych śrubek raptem 10minut pracy masakra

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl