Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Stag 4eco szarpie przy delikatnym dodawaniu gaz

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 mar 2014, 16:50

Tak są kompatybilne. Jeszcze możesz kupić taniej coś takiego: http://www.drypa.pl/produkt5775_WTRYSKI ... ownik.html też jest kompatybilny ze resztą rzeczy od staga ale ma więcej funkcji jak np. korekta od temperatury reduktora.
I jest o 90zł tańszy od stag 4 plus http://www.drypa.pl/produkt1187_WTRYSKI ... ownik.html

Albo jeszcze rozważ pokombinowanie z czujnikiem temperatury gazu aby korygować dawkę gazu do momentu rozgrzania. Np. wstawić potencjometr z przełącznikiem szeregowo w obwód czujnika gazu aby przy jego pomocy zmniejszać odczyt temperatury (zwiększać opór) i zubażać mieszankę (zimny gaz jest gęstszy i sterownik zmniejsza czas wtrysku).
Albo równolegle aby zmniejszać opór tym samym podnosić odczyt temperatury i wzbogacać mieszankę.
Ręcznie obsługiwany przełącznik można zastosować przełącznikiem temperaturowym aby po rozgrzaniu układ pracował normalnie.
Schemat

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 mar 2014, 09:55

Póki co doraźnie możesz ustawić nieco większą temperaturę przełączania na gaz. Robi się coraz cieplej więc szybko silnik osiągnie chociażby 40-45 st C. Nie jest to stałe i dobre rozwiązanie ale może na razie pomoże.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 mar 2014, 15:44

Francis1982 pisze: 40-45 st C
wiesz co miałem już nawet na 50 a efekt taki sam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 mar 2014, 16:07

Nie jestem specem od LPG ale może masz emulator sondy?

Ja bym porównał co pokazuje woltomierz na sygnałowym sondy (lub Vag ) z tym co pokazuje AC Gaz Synchro.

[ Dodano: 2014-03-24, 16:08 ]
No i czy nie dzieje się coś z zasilaniem grzałki sondy po przełączeniu na LPG bo bez grzałki sonda w ABK nie działa

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 mar 2014, 16:14

Francis1982 pisze:Nie jestem specem od LPG ale może masz emulator sondy?
tego nie wiem i nawet nie wiem gdzie tego dziadostwa szukać.

A poza tym sonda do lpg jest niepodpięta. Na vagu sonda działa, woltomierz mam akurat do dupy znaczy tani więc nim nic nie sprawdzę.
Zasilanie hmm, powinno działaś bo sonda zaczyna działać bardzo szybko mowa o bp oczywiście.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 mar 2014, 15:01

Zwykle w instalacjach przewód sondy do sterownika LPG jest fioletowy. W instrukcji powinna być pinologia. Albo podjedź do gazownika, który montował, że chcesz mieć sygnał w sterowniku LPG z zamontowanej sondy a nie z emulatora.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 mar 2014, 15:18

Przy sekwencyjnym gazie nie może być emulatora. Jeśli ktoś coś takiego zamontował to trzeba go wyrzucić i zrobić aby gaz działał jak należy bez emulatora.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 mar 2014, 17:57

Co do mierników swój kupiłem w sieci Hipo Market kiedy jeszcze istniała w 1999 roku czyli służy mi już 15 lat. Kosztował 30 PLN <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2014, 19:58

aldi pisze:Przy sekwencyjnym gazie nie może być emulatora.
a gdzie tego ewentualnie miałbym szukać, chodzi mi o to gdzie to mogłyby zamontować.
Francis1982 pisze:Zwykle w instalacjach przewód sondy do sterownika LPG jest fioletowy.
tak wiem, nawet kiedyś miałem chęć ją podłączyć ale z tego co mi wiadomo to ten sterownik i tak nie będzie korzystał z sygnału sondy więc podłączanie jest jest w sumie bezsensu.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 25 mar 2014, 20:02

najlepiej wklej fotki z pod maski

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 mar 2014, 20:11

PieterB pisze:a gdzie tego ewentualnie miałbym szukać, chodzi mi o to gdzie to mogłyby zamontować.
Musi być podłączony do kabli od sondy. Ale emulator sondy lambda do sekwencji montują zazwyczaj najbardziej kreatywni partacze do nowszych samochodów aby rzadziej lampka check migała. Ale jak wcześniej wspominałeś że na gazie napięcie sondy na vagu stoi na 0,1V to raczej emulatora nikt tam nie wpakował bo na gazie cały czas by dawał ładny przebieg 0-1V-0V.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2014, 20:21

Jutro się jeszcze dokładniej przyjrzę ale u mnie do sondy nie ma raczej nic podpiętego.

Dziś podniosłem troszkę mnożnik po 4 kliknięcia do góry ale efekt był taki sam dalej szarpie i trzepie obrotami.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 mar 2014, 15:16

PieterB pisze:Kolejną rzeczą jaką zauważyłem to musi być bardzo bogata mieszanka bo sonda stoi na 0,01V(w tym czasie na bp chodzi) gdy tylko sonda zaczyna pracować kończą się problemy z szarpaniem.
Tylko pytanie czego to wina tego wysokiego ciśnienia na zimnym? czy jeszcze czegoś innego?
Jak wszystkie kable i ustrojstwa przy silniku zbierają wilgoć.

Proponuję przy sondzie uciąć kabelki i skręcić je kostką (oczywiście żadne lutowanie bo rdzenie przewodów są stalowe a tym zaciskanym konektorkom nie ufam) i to samo zrobić najbliżej wtyczek zachowując odległości.

Wcześniej można zmierzyć oporność sygnałowego sondy względem masy po nocy na dworze jak i po rozgrzaniu.

Nie wiem tylko jaki zakres ale omomierzem w mierniku za 30 zeta powinno dać się to zmierzyć.

[ Dodano: 2014-03-27, 15:33 ]
A po tym wnoszę, że dzieje się to na skutek wilgoci ponieważ sygnał sondy może mieć dużą rezystancję wewnętrzną (sygnał jest do 1V jednak bardzo słaby, znikoma wydajność prądowa) i byle przetarcie i wilgoć póki nie wyschnie skutecznie odprowadzają sygnał do masy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 mar 2014, 16:12

Hmm, chyba się nie rozumiemy :-P
Opiszę jak to sprawdzałem.
Więc tak, podpiąłem vag'a odpaliłem auto na bp wiadomo. Gdy silnik po osiągnięciu temp 35 stopni przełączył się na lpg a ja w tym czasie akurat obserwowałem bloki pomiarowe i zauważyłem że sonda nie pracuje. Trochę się zdziwiłem bo nie dawno jeszcze pracowała(sprawdzana na bp była) więc przełączam na bp i ku mojemu zdziwieniu sonda odżyła. Po ponownym przełączeniu na lpg cisza nie działa więc obserwowałem tak przez chwilkę gdy nagle zaczęła działać przy temp silnika ok 70 stopni.
Dodam że sonda jest nie podpięta do kompa lpg ale teoretycznie sprawdza stan spalin nieważne czy bp czy lpg i oto mi właśnie chodziło.

Także wilgoć i inne czynniki wykluczam jak na razie.
Głównie chodziło mi o skład spalin widzianych przez sondę.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 mar 2014, 17:15

PieterB pisze:Hmm, chyba się nie rozumiemy :-P
Jak na razie widać ewidentnie spartolone podłączenie sondy do sterownika LPG.
Lub równolegle niedbale jest wpięty emulator. Chociaż jak kolega aldi wspomniał emulatora nie powinno być.

Jakby nie było nawet niedbałe podłączenie sterownika LPG pod chociażby niebieski czujnik potrafi sporo namieszać w ECU PB.

Wychodzi na to że sterownik LPG z opóźnieniem wychwytuje właściwy sygnał sondy.

Można to sprawdzić idąc po ori sygnałowym kabelku sondy do wtyczki idącej do ECU PB i czy przypadkiem dalej (na przewodzie do ECU) nie ma jakiegoś zawiniątka izolacji a pod nim skrętka palcami (u mnie tak założyli akurat) albo ktoś być może nawet i zlutował ale się zrobił zimny lut.

Osobiście i tak obstawiam kable.

Chociaż równie dobrze sonda może też kończyć swój żywot po kontakcie z LPG... Chodzi o wysoki poziom wilgoci w spalinach LPG co przyspiesza jej korozję czyli tego czegoś co mierzy zaw. tlenu.

I zdaję sobie sprawę, że czasami szukanie po kabelkach potrafi być upierdliwe czego i ja nie lubię :evil:

Wolę głowicę zwalić, wymienić rozrząd itp. niż grzebać w wiązce 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl